Top-Foto, kuka kuskaa tavarat Suomeen?
-
Top-Foto, kuka kuskaa tavarat Suomeen?
Tietääkö kuka kenen kyydissä tavarat tulee tuolta Top-Fotosta?
Ainakaan DHL:n lähetys-seurantaan ei Top-Fotosta saama tracking-code käy, joten sillä ne ei varmaankaan tule.
Kiitoksia
Marko Pitko
Ainakaan DHL:n lähetys-seurantaan ei Top-Fotosta saama tracking-code käy, joten sillä ne ei varmaankaan tule.
Kiitoksia
Marko Pitko
-
ac-foto
Aihetta sivuten... eli juttua toisesta saksalaisesta toimittajasta.
Tein tänään aamupäivällä ac-fotosta kameratilauksen. Pari minuuttia ja tilausvahvistus oli sähköpostissa. Siitä pari tuntia UPS:ltä tuli viesti että he ottavat paketin kuljetukseen. Ja tietenkin arvioitu toimituspäivä, 12.1.2004, oli mainittu myös. Tätä minä kutsuisin palveluksi... Toki ac-foto:n posti/käsittelykulut on aika hinnakkaat, mutta kun UPS:stä on kyse, niin asiakas ainakin suurinpiirtein pysyy kärryillä milloin saa tavaran.
Tein tänään aamupäivällä ac-fotosta kameratilauksen. Pari minuuttia ja tilausvahvistus oli sähköpostissa. Siitä pari tuntia UPS:ltä tuli viesti että he ottavat paketin kuljetukseen. Ja tietenkin arvioitu toimituspäivä, 12.1.2004, oli mainittu myös. Tätä minä kutsuisin palveluksi... Toki ac-foto:n posti/käsittelykulut on aika hinnakkaat, mutta kun UPS:stä on kyse, niin asiakas ainakin suurinpiirtein pysyy kärryillä milloin saa tavaran.
-
Meinaatko että se näkyy Suomen postin lähetys-seurannassa tolla liikkeestä annetulla koodilla? VVxxxxxxxxxDEhsm kirjoitti: Juu, postista saa hakea ja koodilla näkyy vasta kun paketti on kirjattu Suomen postin järjestelmään.
Jos se tuolla näkyy niin ei ole viellä 1½viikkoon Suomeen saakka kerennyt, eivät tunnu kiirettä pitävän.
Marko
-
Mulle tuli tänään Top- Fotosta tuo koodi ja tilasin siis 5.1. Arvelivat silloin toimituksen Suomeen kestävän 8- 12 päivää.
Olen tilannut joskus Saksasta myös musiikkitarvikkeita ja ne on kyllä tulleet aika nopeasti, noin viikossa. Siitä kun lähetys on kirjautunut Suomen postin seurantaan, paketti on ollut mulla viimeistään parissa päivässä, että kyllä se alkumatka kestää eniten. Aika pitkältä kyllä tuntuu jos puolitoista viikkoa on jo mennyt eikä vielä näy seurannassa. Kyllähän se kuitenkin pitäisi tarkoittaa sitä, että paketti on lähetetty jos kerran olet koodin saanut.
Olen tilannut joskus Saksasta myös musiikkitarvikkeita ja ne on kyllä tulleet aika nopeasti, noin viikossa. Siitä kun lähetys on kirjautunut Suomen postin seurantaan, paketti on ollut mulla viimeistään parissa päivässä, että kyllä se alkumatka kestää eniten. Aika pitkältä kyllä tuntuu jos puolitoista viikkoa on jo mennyt eikä vielä näy seurannassa. Kyllähän se kuitenkin pitäisi tarkoittaa sitä, että paketti on lähetetty jos kerran olet koodin saanut.
-
-
Kokeilepas toimiiko jo Saksan postissa eli mene vaikka www.post.de
sieltä online services ja sieltä sendungsverfolgung, itsekin odottelen kuumeisesti pakettia
sieltä online services ja sieltä sendungsverfolgung, itsekin odottelen kuumeisesti pakettia
-
>Tässä< juttua ranskalaisesta toimittajasta (Pixmania). Kamera tuli 48 tunnissa! Tätä minä kutsuisin logistiikaksi...Lähetetty: Tammi 07, 2004 23 : 19 Viestin aihe: ac-foto
--------------------------------------------------------------------------------
Aihetta sivuten... eli juttua toisesta saksalaisesta toimittajasta.
Tein tänään aamupäivällä ac-fotosta kameratilauksen. Pari minuuttia ja tilausvahvistus oli sähköpostissa. Siitä pari tuntia UPS:ltä tuli viesti että he ottavat paketin kuljetukseen. Ja tietenkin arvioitu toimituspäivä, 12.1.2004, oli mainittu myös. Tätä minä kutsuisin palveluksi...
-
Saksan postin seurannassa ei näy ulkomaille lähtevät paketit. Eli ei auta kuin odotella että paketti saapuu suomen postiin...Cam70 kirjoitti:Kokeilepas toimiiko jo Saksan postissa eli mene vaikka www.post.de
Mega, Seuranta koodin saaminen ei tarkoita että pakettia olisi lähetetty. Yrityksillä on isot nivaskat täyttämättömiä postin lappuja joissa on koodi valmiina. Asiakkaalle vain koodi ja paketti hyllyyn odottelemaan josko sen joku joskus jaksaisi viedä postiin... ;)
-
Canon EOS 300D+18-55 kit lens+256Mb CF+Hoya UV filter+Toimituskulut = AC-FOTO: ~1213 eureepo kirjoitti:>Tässä< juttua ranskalaisesta toimittajasta (Pixmania). Kamera tuli 48 tunnissa! Tätä minä kutsuisin logistiikaksi...
Canon EOS 300D+18-55 kit lens+256Mb CF = PIXMANIA.COM: ~1447 eur
Erotus 234 eur. Aika kova hinta logistiikasta sanoisin... ja pixmanian hinnasta tosiaan puuttuu vielä toimituskulut ja UV-suodin.
Tätä minä kutsun ryöstöksi...
-
Palvelu: Vakuutettu lähetys
Paino: 2.4 kg
Tilavuus: 0.0 m3
Lähetystunnus: VVXXXXXXXXXDE
LÄHETYKSEN REKISTERÖINNIT
09.01.2004, klo 13:37
Lähetys saapunut Suomeen
01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
03.01.2004, klo 11:44
Lähtenyt Suomeen
01000 ULKOMAAT
30.12.2003, klo 12:53
Postitettu lähtömaassa
01000 ULKOMAAT
:)
Nopealta itse topfoton toiminta tuntuu kun lähetys on kirjattu postiin noin puoli tuntia tilauksen tekemisestä!!(kamera tilattu 30.12 noin.klo:12.15)
Paino: 2.4 kg
Tilavuus: 0.0 m3
Lähetystunnus: VVXXXXXXXXXDE
LÄHETYKSEN REKISTERÖINNIT
09.01.2004, klo 13:37
Lähetys saapunut Suomeen
01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
03.01.2004, klo 11:44
Lähtenyt Suomeen
01000 ULKOMAAT
30.12.2003, klo 12:53
Postitettu lähtömaassa
01000 ULKOMAAT
:)
Nopealta itse topfoton toiminta tuntuu kun lähetys on kirjattu postiin noin puoli tuntia tilauksen tekemisestä!!(kamera tilattu 30.12 noin.klo:12.15)
-
Canon EOS 300D+18-55 kit lens+256Mb CF+Hoya UV filter+Toimituskulut = AC-FOTO: ~1213 eur
Canon EOS 300D+18-55 kit lens+256Mb CF = PIXMANIA.COM: ~1447 eur
Erotus 234 eur.
Ryöstöksi sitä ei voi kutsua, kuin vasta sitten, jos on niin tyhmä, että sen (Canon EOS 300D) Pixmaniasta ostaa...Tätä minä kutsun ryöstöksi...
Ja suurin osa Matti Heikäläisistä kutsuisi tyhmyydeksi ostaa kamera, joka maksaa melkein 8000 mummonrahaa, vai mitä? Niin se vaan on, mitenkään väheksymättä kaikkien innokkaiden valokuvausharrastajien asialleen omistautumista.
Matti Heikäläinen ostaa yleensä hieman halvemman kameran esim. Pentax Optio S4:n!
Ja se kannattaa kyllä ostaa hinnan takia Pixmaniasta (367 €), koska AC-Fotossa se on 26 euroa kalliimpi (393 €).
Mutta pointtini olikin kehua erityisesti Pixmanian toimituksen nopeutta, sillä en tiedä ainakaan sillä saralla parempaa vertailtaessa ulkomaisia nettikauppoja.
-
- Viesti:
-
-
...kommentoi innokas harrastaja, joka tietää Matti Heikäläisen katuvan, koska innokas harrastajakin katuisi?...ja hetken päästä katuu ostoaan ja miettii, miksei ostanut kerralla kunnon kameraa.
(No niin, sori tämä aiheesta lipsuminen. Nyt on tilaisuus sanoa viimeinen sana kommenttiini, sillä en jatka tätä piikittelyäni enää, etten provosoisi lisää innokkaita harrastajia aiheesta lipsumiseen .)