Sivu 1/1

CDON.com

Lähetetty: Helmi 24, 2012 20 : 09
Kirjoittaja wonderer
Laitetaanpa tämä tänne, koska taitaa olla ruotsalainen firma...

Tilasin CDON.fi:stä elektroniikkaa ja maksaessani firman maksuliittymä kaatui eikä siitä tapahtumasta näyttänyt jääneen tilausta tms. sisälle. No, kun näin kävi kerran, en uusinut yritystäni vaan tilasin tavaran Saksanmaalta. Yllätys olikin kiva kun menin tililleni ja sielläpä olikin katevaraus CDON:lta. Niinpä olinkin sitten maksanut kahdesta tilauksesta.

Mutta tästä hauskuus vasta alkoikin. Koetin purkaa tuota virheellista katetta olemalla yhteydessä ensin Luottokuntaan, sitten omaan pankkiini ja tuohon firman asiakaspalaute-sivustolle. Firmalla ei ole puhelimia ollenkaan asiakaspalautetta varten vaan homma toimii pelkästään nettisivuston palauteosion kautta. Heiltä meni pari päivää löytää tapahtuma, ensin väittivät etten ole tilannut mitään. Sitten kun pyysin heitä purkamaan tilauksen ja palauttamaan katteen tililleni, tämä on osoittautunut heille ylivoimaiseksi tehtäväksi. Kate palautuu takaisin kolmen viikon kuluttua automaattisesti ja ennen sitä ei tapahdu mitään.

Pyysin faksaamaan katteen purun pankkiini ja heiltä tuli vastaus "kysymme talousosastoltamme, voimmeko lähettää tällaisen faksin". Olisko niin, että faksin lähettäminen tulee heille liian kalliiksi.
Nyt heillä on kiinni minun rahojani katevarauksen muodossa ja he eivät ole osoittaneet halukkuutta korjata virhettä.
En siis sydämellisesti voi suositella tilaamaan ko. firmasta yhtään mitään, tai jos tilaat, pidä peukkuja, ettei tapahtuma keskeydy jostain sinusta riippumattomasta syystä. Virheen tapahtuessa asian korjaaminen näyttää heille mahdottomalta tehtävältä.

Lähetetty: Helmi 24, 2012 20 : 51
Kirjoittaja Moska
Olen kokenut saman yrittäessäni ostaa netistä pääsylippuja tapahtumaan. Palvelu nurin ja katevaraus jäi. Lippuja ei kuitenkaan ollut varattu minulle, vaan loppuun myyty. Rahat ei koskaan kuitenkaan tililtäni kadonneet ja liputkin sain myöhemmin toista kautta.

Lähetetty: Helmi 24, 2012 21 : 06
Kirjoittaja wonderer
Niin, kyllä rahat ovat taas 9.3. käytettävissä, mutta siihen saakka
CDON:n takana.

Lähetetty: Helmi 24, 2012 21 : 45
Kirjoittaja Sakke_K
Liekö tämä ihan kaikkia maksutapahtumia koskeva juttu... en tiedä onko muillakaan palauttaminen sen nopeampaa.

Itse olen tilannut cdon.com:sta ainakin 25x eikä mitään ongelmia.

Lähetetty: Helmi 24, 2012 21 : 47
Kirjoittaja Moska
Itseasiassa epäilen että ei ole ko. putiikin takana. Varaus on vain jätetty heidän nimissään, mutta heiltä tuskin on tulossa veloitusta. Varaus lienee pankkisi ja/tai luottokunnan takana.

Sitä, kuinka se puretaan, en tiedä. Voi olla että ilman putiikin yhteistyötä ei muuten kuin odottamalla, joka on tietenkin varsin ikävää. Itse yrittäisin sopia pankin kanssa asiaa, putiikin avulla, tai ilman.

Kökkö homma, mutta näitä sattuu aina silloin tällöin, eikä vika varsinaisesti ole kenenkään.

Lähetetty: Helmi 25, 2012 10 : 06
Kirjoittaja wonderer
Pankki voi purkaa sen ainoastaan tuon kaupan purkupyynnön perusteella. Tuon jutun pointti oli se, että kaupalla on tiedot
virheellisestä katevarauksesta ja sen purkutapahtumasta, mutta he eivät ole sitä pyynnöstäni laittaneet tiedoksi pankilleni. Luottokunnalla ei ole tuon asian kanssa mitään tekemistä, ei heidän korttinsa (Visa Electron on pankin kortti).

Lähetetty: Helmi 25, 2012 12 : 09
Kirjoittaja OskuK
wonderer kirjoitti:Pankki voi purkaa sen ainoastaan tuon kaupan purkupyynnön perusteella. Tuon jutun pointti oli se, että kaupalla on tiedot
virheellisestä katevarauksesta ja sen purkutapahtumasta, mutta he eivät ole sitä pyynnöstäni laittaneet tiedoksi pankilleni. Luottokunnalla ei ole tuon asian kanssa mitään tekemistä, ei heidän korttinsa (Visa Electron on pankin kortti).
Visakin voi olla pankin kortti, ainakin jos on Zampon asiakas.