hintataso Seoulissa

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Aki1977

hintataso Seoulissa

Viesti Kirjoittaja Aki1977 »

terve!

olen lähdössä kuun lopussa Seouliin viikon työmatkalle. onko kellään tietoa hintatasosta siellä? yritin katsella netistä mutta moni sivusto on paikallisella kielellä joka ei oikein itseltä taivu.. jos osaat vielä neuvoa hyvään liikkeeseen, niin suurkiitos!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
antti.h

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Moro. Olen asunut Soulissa noin kaksi ja puoli vuotta. Hintataso vaihtelee, 10% ALV:sta ja aliarvostetusta wonista huolimatta hintasäästö saattaa jäädä pieneksi, tai hinnat osoittautua jopa kalliimmaksi kuin Suomessa, tai etenkin keski-Euroopan nettikaupoissa. Canon- ja Nikon-tavara näyttää tosin olevan täällä useasti Eurooppaa edullisempaa.

Tiedätkö tarkkaan mitä olet vailla? Liikkeet eivät ilmoita hintoja (paitsi kalliit tavaratalot ja toki nettikaupat), joten hinnat tulee aina kysyä/neuvotella. Täten on tärkeää tietää, että mitä haluat ostaa. Jos ostoslista ei ole pitkä, niin voin tarkastaa sulle muutamat hinnat osoitteesta www.danawa.com (voit kokeilla tuolta hakea hintoja myös itse).

Danawa on hyvä hintareferenssi, jota sitten voi käyttää ohjenuorana kun hintaa neuvotellaan kasvotusten. Kameraostoksille kannattaa suunnata Yongsanin elektroniikkamarkettiin, ja Namdaemunin kameramarkettiin.

Takuuasioiden kanssa kannattaa olla tarkkana, samoin kuin tarkistaa, että saa sinetöidyn paketin, joka ei ole harmaatuontia.
Aki1977

Viesti Kirjoittaja Aki1977 »

moi! ja kiitos vastauksestasi. kävin itse myös katsomassa sitä www.danawa.com sivustoa. en vain saanut siitä mitään tolkkua, kun kaikki paitsi numerot ovat paikallisella... onko siellä myös käytettyä kamaa mukana? näytti esim. olevan 7D hintaan miljoona wonia, mikä tekee käsittääkseni alle 700 euroa..? sitä mainosti www.dicastore.co.kr jonka sivut olivat myös paikallisella.

hakusessa olisivat nämä:

EF 100 mm F2.8L Makro IS USM
EF 85/1.8 USM

Aki
antti.h

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Dicastoren etusivun 7D-linkkiä klikattaessa hinnaksi annetaan 1,778,000 원.

85mm hinnat lähtee 403 000wonista:

http://blog.danawa.com/prod/?prod_c=151 ... ce_order=P

100mm macro IS alkaen 976 000won:

http://blog.danawa.com/prod/?section_m= ... &cate_c4=0

Molemmissa tapauksissa hinnat nousevat alimmasta hinnasta sen verran rivakasti ylöspäin, että hiukan mietityttää, että onko noissa hinnoissa joku jippo. Mutta toisaalta, alinta hintaa tarjoaa niin moni liike, että pitäisi olla ok.

Euroiksi muunnettaessa kannattaa huomioida se, että todennäköisesti joudut ostamaan tuotteet käteisellä (tai maksamaan ekstraa korttiostosta pl. tavaratalot yms.), eli häviät siinä jokusen prosentin.
Vastaa Viestiin