Olen ajatellut tilata kameraani Lensmaten valmistaman suodinadapterin jenkeistä, kun sitä ei kaiketi muualta saa. Olenko käsittänyt oikein, että alvia tai tulleja ei peritä jos niiden osuus on alle 10 euroa (paketti+postit alle 46e)? Entäpä kun paketin arvo ylittää tuon rajan ja siitä pitää alkaa pulittaa rahaa: itella tuntuu nyhtävän tuosta tullausprosessista oikein kunnolla riihikuivaa. Voiko nuo kulut välttää jos käy hakemassa paketin itse tullipostista? Sinne maksetaan vain tullimaksu ja alv 22%? Mitä muuta pitää ottaa huomioon?
Mietiskelin vaan että onko se vaivan väärtti laittaa samaan lähetykseen muutakin sikahalpaa kamaa, jos siitä koituu ylimääräistä vaivaa ja kuluja.
Tilaaminen Lensmatelta USA:sta
-
-
Re: Tilaaminen Lensmatelta USA:sta
Juu. Olettaen, että summat ovat tätä päivää.random5 kirjoitti:Olenko käsittänyt oikein, että alvia tai tulleja ei peritä jos niiden osuus on alle 10 euroa (paketti+postit alle 46e)?
Ei taida tehdä eroa. Ainakin silloin, kun Itella oli Posti, lähettivät ilman kustannuksia paketin lähimpään tullin toimipaikkaan. Siellä ei peritä muita kuluja.Voiko nuo kulut välttää jos käy hakemassa paketin itse tullipostista?
Tullin käyttämät valuuttakurssit määräytyvät jaksoittain.Mitä muuta pitää ottaa huomioon?
Pääsääntöisesti ainakin omalla kohdallani lähetyskulujen takia. Joitain nippeleitä on tullut muutaman taalan kirjekuoressa.Mietiskelin vaan että onko se vaivan väärtti laittaa samaan lähetykseen muutakin sikahalpaa kamaa, jos siitä koituu ylimääräistä vaivaa ja kuluja.
-
Itsellä tarkoitus kanssa tilata Lensmatelta omaan Canon Powershot SX10 -kameraan ainakin filtteriadapteri. Todennäköisesti tilaan samalla kertaa ainakin 2 kpl:tta, niin filttereiden vaihtaminen nopeampaa.
Itse olen ulkomailta tilaamisessa aloittelija, joten hankin PayPal-tilin, kun Lensmate näyttäisi hyväksyvän sen maksutavaksi.
PayPal-tilille voi siirtää rahaa suomalaisesta pankista tilisiirrolla ja käyttää sitten noita PayPal-tilillä olevia varoja maksamiseen. Eli silloin ei tarvitse antaa luottokorttinsa tietoja kauppiaalle (lensmate) tai edes PayPalille.
Tullin sivuilla (www.tulli.fi) on pdf-ohje ulkomailta ostamisesta, joka on varsin selkeä.
En nyt varsinaisesti tainnut vastata viestiketjun aloittajan kysymyksiin juurikaan, mutta tulipahan jotain kirjoitettua :).
-pb
Itse olen ulkomailta tilaamisessa aloittelija, joten hankin PayPal-tilin, kun Lensmate näyttäisi hyväksyvän sen maksutavaksi.
PayPal-tilille voi siirtää rahaa suomalaisesta pankista tilisiirrolla ja käyttää sitten noita PayPal-tilillä olevia varoja maksamiseen. Eli silloin ei tarvitse antaa luottokorttinsa tietoja kauppiaalle (lensmate) tai edes PayPalille.
Tullin sivuilla (www.tulli.fi) on pdf-ohje ulkomailta ostamisesta, joka on varsin selkeä.
En nyt varsinaisesti tainnut vastata viestiketjun aloittajan kysymyksiin juurikaan, mutta tulipahan jotain kirjoitettua :).
-pb
-
Alkuviikolla oli tullut postin ilmoitus paketin saapumisesta. Kävin sen eilen hakemassa tullipostista, jossa maksoin siitä n. 13 euroa arvonlisäveroa. Muistaakseni täti sanoi, ettei objektiiveista mene tullia ollenkaan. Niinpä sanoin että joo joo, kun kysyi onko tämä objektiivi.
Paketti oli annettu kuljetettavaksi seuraavana päivänä tilauksesta (lauantaina) ja matka kesti n. 1,5 viikkoa. Voin suositella Lens Matea.
Paketti oli annettu kuljetettavaksi seuraavana päivänä tilauksesta (lauantaina) ja matka kesti n. 1,5 viikkoa. Voin suositella Lens Matea.
-
Siis jouduit maksamaan alvit? Ylittyikö tuo 45 euroa vai miksi?random5 kirjoitti:Alkuviikolla oli tullut postin ilmoitus paketin saapumisesta. Kävin sen eilen hakemassa tullipostista, jossa maksoin siitä n. 13 euroa arvonlisäveroa. Muistaakseni täti sanoi, ettei objektiiveista mene tullia ollenkaan. Niinpä sanoin että joo joo, kun kysyi onko tämä objektiivi.
-
Tilasin samassa paketissa myös raynoxin lähilinssin, kun oli niin törkeän edullinen suomen hintoihin verrattuna. Kokonaishintaa tilauksella oli n. 82 dollaria. Kokonaisuutena lähetys maksoi euroissa saman verran posteineen ja kuluineen kuin pelkkä lähilinssi suomessa ilman posteja.felicity kirjoitti:Siis jouduit maksamaan alvit? Ylittyikö tuo 45 euroa vai miksi?