Halpoja tulosteita ulkomailta?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Vastaa Viestiin
Firenze

Halpoja tulosteita ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Firenze »

Onko joku tilannut ulkomailta esimerkiksi kymppikuvia? Eteen tuli uusi valokuvauskeikka ja pohdin olisiko ulkomailla hyvää ja halpaa lafkaa josta saisi erilaisia tulosteita tilattua. EU:n sisältä mieluiten. Googlettamalla löytyi vaikka ja mitä, mutta arvostelusaittien perusteella en uskaltanut lähteä kokeilemaan yhtäkään vakavissani.

Idea lähti kun sain pienen koulukuvauskeikan ja tarttis niitä lähteä painamaan. Julisteita olen painattanut DomusPrintissä hyvillä mielin, mutta valokuvapaperille he eivät tulostele joka on harmi. Myös tarrakuvat on mietityttänyt. Missä ihmiset nämä normaalisti edes tulostaa?

Tietämätön.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
reijoblom
Viesti:

no firmoiltahan

Viesti Kirjoittaja reijoblom »

löytyy tarjouksia milloin vaan. Yleensä ne on kuitenkin 10x13 ja 15 kokoiset on kalliimpia. Kodakilta saa hyvää tavaraa ja niiltäkin aika usein erilaisia tarjouksia. en ole kohdannut ongelmia Extrafilmin ja Kodakin kanssa, mutta muitakin olen käyttänyt. Sitten eri asia jos puhutaan ammattilaislaadusta. Kameralehdissä ja myös tm:ssä on ollut silloin tällöin testejä kymppikuvien laadusta. Eli niitä kannattaisi tutkailla Fotonetillä ainakin testeissä aika kohtuulliset tulokset ja saa myös väriprofiilit ladattua palvelimelta + ohjeet...
reijoblom
Firenze

Mites kun haluaa muutakin kuin vain kymppikuvia. Esim. a4 valokuvapaperi- tai "tarratulosteet"? Vai löytyykö suomesta tällaisia kohtuu hintaisia ja monipuolisia painotaloja jotka painaa valokuvapaperille mitä haluaa?
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

http://www.fotonetti.fi/ tuo on aika halpa (0.16 euroa/10-kuva)... Ei ulkomailta yleensä kannata hankkia, eestistä ehkä voisi jopa harkita...
Jari Puranen
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Pixum on aika edullinen. Itse olen tilannut sieltä vain kymppikuvia, joiden laatuun olin tyytyväinen. Kokovaihtoehtoja on useita ja muitakin kuvatuotteita (mm. tarrakuvat) on valikoimissa. Puutteena on se, että siellä ei tehdä kuin kiiltäväpintaisia kuvia, tarrakuvien pinnasta en ole varma.
pera8x

Viesti Kirjoittaja pera8x »

photobox

sieltä tilailen kymppikuvia, kun on tarve.

joku aika sitten kyselin suomalaisilta firmoilta noitten kuvien hintoja, kun oli muka niin kiire, ettei kerenny odotteleen viikkoo. hinnat oli 10kuvissa jotakin 20centin molemmin puolin per kuva. ja laatukin on vähän sitä sun tätä... sitten päädyin taas photoboxiin. siellä on ainakin halpaa ja laatukin on hyvää.

jonkun testin se joskus voittikin.

kuitenkin. oliskohan ollu 9centtiä per kuva. sitten niillä on niitä paketeita, millä saa hinnat viä alemmaks. oliskohan ollu jotakin 6centtiä per kuva.

vähintäänkin tutustumisen arvonen pulju.
tikox
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tikox »

Täältäkin ääni pixumille:
http://int.pixum.com/
Selkeät helppokäyttöiset tilaus ohjelmat, halvat hinnat ja postit, ja hyvä kuvanlaatu, kymppukuvia ja a4 kokoa tilannut ja tyytyväinen olen laatuun ollut.

Ainoat miinukset voi ehkä antaa siitä että ainut maksutapa on luottokortti, homma kuitenkin toimii sillä hyvin (nordean electronilla tilaillut.).
Firenze

Pixum todettu hyväksi. 150 kymppikuvaa tilasin. 15.5e tuli kokonaishinnaksi :) Käytän toistekin. Onko joku onnistunut tilaamaan pixumista useita kopioita samasta kuvasta? Esim. 30 kopiota yhdestä otoksesta.
paulas

Firenze kirjoitti:Pixum todettu hyväksi. 150 kymppikuvaa tilasin. 15.5e tuli kokonaishinnaksi :) Käytän toistekin. Onko joku onnistunut tilaamaan pixumista useita kopioita samasta kuvasta? Esim. 30 kopiota yhdestä otoksesta.
Kannattaa ladata tilausohjelma (Pixum ePrint), jolla on helppo tilata suurempiakin määriä. Kokeilen äsken syöttää 30 kpl samasta tiedostosta, onnistui. Olen itse tilannut aiemmin selaintoiminnolla, joka oli aika kökkö useampien samasta tiedostosta tilattavien kappaleiden tilaamisessa. Hoksasin vasta jälkeenpäin tuon Pixumin sivuilta ladattavan tilausohjelman olemassa olon.

Ehkä olet jo ladannutkin ohjelman, mutta tässä linkki kuitenkin:
http://int.pixum.com/upload/go/ep
Firenze

paulas kirjoitti:
Firenze kirjoitti:Pixum todettu hyväksi. 150 kymppikuvaa tilasin. 15.5e tuli kokonaishinnaksi :) Käytän toistekin. Onko joku onnistunut tilaamaan pixumista useita kopioita samasta kuvasta? Esim. 30 kopiota yhdestä otoksesta.
Kannattaa ladata tilausohjelma (Pixum ePrint), jolla on helppo tilata suurempiakin määriä. Kokeilen äsken syöttää 30 kpl samasta tiedostosta, onnistui. Olen itse tilannut aiemmin selaintoiminnolla, joka oli aika kökkö useampien samasta tiedostosta tilattavien kappaleiden tilaamisessa. Hoksasin vasta jälkeenpäin tuon Pixumin sivuilta ladattavan tilausohjelman olemassa olon.

Ehkä olet jo ladannutkin ohjelman, mutta tässä linkki kuitenkin:
http://int.pixum.com/upload/go/ep

Tätä pelkäsinkin. FTP:llä olen ite siirrelly kuvat. Kätevä myös. No ei kai auta muutakuin siirtää sama kuva moneen kertaan.
paulas

Firenze kirjoitti:Tätä pelkäsinkin. FTP:llä olen ite siirrelly kuvat. Kätevä myös. No ei kai auta muutakuin siirtää sama kuva moneen kertaan.
Siis ohjelmalla ei tuota tarvitse tehdä, vaan riittää, kun syötät haluamasi kappalemäärän. Vai etkö jostain syystä pysty lataamaan tuota ohjelmaa?
JackRabbit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JackRabbit »

Firenze kirjoitti: Tätä pelkäsinkin. FTP:llä olen ite siirrelly kuvat.
Onhan siellä ftp:kin. http://int.pixum.com/upload/go/ftp

Vähän rajoittaa tuollaisten ohjemien käyttöä seuraava:
Pixum ePrint is currently available for the following operating systems: Windows NT / 2000 / XP / Vista.
Eikä muutenkaan ole oikein kiva asennella koneelle vieraita softia.
JayH

Viesti Kirjoittaja JayH »

Pari kertaa tilannut Pixumilta. Kuvat sinänsä ainakin tämän näppäilijän mielestä OK, mutta...

Molemmilla kerroilla ne lähettivät märkiä kuvia. Ekassa satsissa oli kymppikuvia ja 20x30 cm kuvia, kympit OK, isommissa osa yhteentarttuneita. Otin kuvan miltä ne toisiinsa tarttuneet, märät kuvat näyttivät ja pistin palautetta Pixumille, Toimittivat ilman muuta uudet kuvat. Sillä kerralla pakkauksessa oli jälkiä, että se olisi saattanut kostua ulkopuolelta, eli ajattelin kyseessä olleen mahdollinen postissa kostuminen.

Toisella kerralla paketti oli päältäpäin täysin OK, ei mitään kostumisen jälkiä. Avasin paketin kuitenkin postissa ja tsekkasin vamuuden vuoksi mitä siellä oli, ja taas siinä oli yhteentarttuneita, märkiä kuvia, nyt sekä 20x30 cm, että kymppikoossa. Lähetin sitten paketin takaisin, että saavat maksaa vähän ylimääräistä postikuluakin. Sain sitten toisen kuvasatsin tilalle, ja uudella yrityksellä ihan kunnossa.

Eli: Pixumilta saa kyllä ainakin tavan tallaajalle kelpaavia kuvia kohtuullisen edullisesti, mutta tsekkaa paketti heti postissa että kuvat ovat OK.

Ihmeen huono tuuri mulla, ei kai Pixum voi kaikkia kuvia kahteen kertaan tehdä, mutta ihmetyttää kyllä miten sieltä yleensä päästetään linjalta ulos kuvia märkänä, kyllähän noin isossa firmassa pitäisi olla prosessi hallussa.
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Juu, Pixumin palvelusta on heidän virheiden osalta erinomaista kokemusta. Eräs kuvaläjä tuli selvästi tummempana kuin mitä voisi olettaa, niin yhden esimerkkikuvan nappasin ja heittivät saman setin uusiksi, tällä kertaa sävytkin kohdallaan. Tai ainakin niin kohdallaan kuin tuolloisilla kuvankäpistelytaidoilla uskalsi olettaa.

Eipä epäilyttäisi uudempaan kertaan tilata, kun tuolta on kuitenkin jo puolenkymmentä tilausta tullut tehtyä.

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Mulla taas vähän huonompia kokemuksia photoboxista. Tilasin muutaman sata kuvaa tuossa ennen joulua. Canonin A530 kameralla otetut kuvat tulivat aivan hyvinä, mutta mun kameran kuvat, jotka oli Lightroomista exportattu ja lähetetty jpegginä, olivat aivan hirveätä moskaa.
Maisemakuvat jne. olivat ihan ok, mutta joka kuva missä oli ihmisen kasvot, olivat kuin ajettuna sharpening filtteriä kymmenen kertaa, jonka jälkeen kasvoista ei edes tunnista kuka on kuvassa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Vastaa Viestiin