Pixxass.de - kokemuksia?
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Heinä 12, 2004 20 : 13
- Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Moi,
Tilaus ja rahat lähtivät Pixxass.de:lle 22.7 klo. 15.00. Sähköposteihin ovat vastailleet nopeasti, noin 1-2h viiveellä. Kuitenkin aina samana päivänä. Nyt sitten vai täytyy odotella.
edit 22.7: penteles, Pixxass muuttaa enskuun alusta, toivottavasti saavat tavarat liikkeelle ennen sitä....
edit 4.8: Kuriiri toi kamerat (3kpl ja muistit) klo. 10.00. Kaikki niinkuin pitikin. Homma toimii.
Tilaus ja rahat lähtivät Pixxass.de:lle 22.7 klo. 15.00. Sähköposteihin ovat vastailleet nopeasti, noin 1-2h viiveellä. Kuitenkin aina samana päivänä. Nyt sitten vai täytyy odotella.
edit 22.7: penteles, Pixxass muuttaa enskuun alusta, toivottavasti saavat tavarat liikkeelle ennen sitä....
edit 4.8: Kuriiri toi kamerat (3kpl ja muistit) klo. 10.00. Kaikki niinkuin pitikin. Homma toimii.
Viimeksi muokannut hitac, Elo 04, 2004 11 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Heinä 05, 2004 15 : 56
21.7 Tilaus ja rahat maksuun.
28.7 Lähetin mailia ja kysyin tulivatko rahat. Vastaus tuli tunnin päästä. Siinä kerrottiin, että rahat saapuivat 27.7 ja paketti oli laitettu silloin postiin.
30.7 Kamera saapui tänään. Ei ole vielä tosin minulla, koska en ollut kotona, mutta saan sen tänään.
Tilaus sujui todella asiallisesti. Nopea mailiin vastaaminen oli ystävällinen. En arvannut, että paketti tulisi näin nopeasti. Suosittelen kaikin puolin liikettä. Tulen jatkossakin käyttämään sen palveluita :)
28.7 Lähetin mailia ja kysyin tulivatko rahat. Vastaus tuli tunnin päästä. Siinä kerrottiin, että rahat saapuivat 27.7 ja paketti oli laitettu silloin postiin.
30.7 Kamera saapui tänään. Ei ole vielä tosin minulla, koska en ollut kotona, mutta saan sen tänään.
Tilaus sujui todella asiallisesti. Nopea mailiin vastaaminen oli ystävällinen. En arvannut, että paketti tulisi näin nopeasti. Suosittelen kaikin puolin liikettä. Tulen jatkossakin käyttämään sen palveluita :)
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Helmi 15, 2003 14 : 30
Oma tilaukseni Pixxassiltä saapui tänään.
Aikaa paloi tasan 2 viikkoa. Eka viikko vierähti rahojen siirrossa ja toinen kuljetuksessa.
Ainoa iso miinus kaupan toiminnassa on luottokorttimaksun puuttuminen, rahojen siirto tilisiirtona vie tajuttoman kauan (viikon). Itse huomasin liian myöhään, mutta tässä vinkki kaikille muille jotka eivät jaksa odottaa viikkoa rahojen siiirrossa.
Maksaessanne laskua valitkaa pika/express maksu. Tästä joutuu itse pulittamaan hieman, mutta rahatkin siirtyvät nopeammin. Itse olisin käyttänyt, mutta epähuomiossa en huomannut koko pikatoimintoa.
Muuten ei valittamista ko. kaupan toiminnassa.
Aikaa paloi tasan 2 viikkoa. Eka viikko vierähti rahojen siirrossa ja toinen kuljetuksessa.
Ainoa iso miinus kaupan toiminnassa on luottokorttimaksun puuttuminen, rahojen siirto tilisiirtona vie tajuttoman kauan (viikon). Itse huomasin liian myöhään, mutta tässä vinkki kaikille muille jotka eivät jaksa odottaa viikkoa rahojen siiirrossa.
Maksaessanne laskua valitkaa pika/express maksu. Tästä joutuu itse pulittamaan hieman, mutta rahatkin siirtyvät nopeammin. Itse olisin käyttänyt, mutta epähuomiossa en huomannut koko pikatoimintoa.
Muuten ei valittamista ko. kaupan toiminnassa.
----Kalle----
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Heinä 20, 2003 13 : 24
pixxassilla on kahden viikon palautusaika, jolloin voi palauttaa tuotteen (alkuperäisessä kunnossaan luonnollisesti) ilman syytä, ihan kuin suomessakin... joten paketti vaan postiin.. en tiedä, joudutko maksamaan postikulut itse.
minun tapauksessani aikaa on mennyt yli tuon 14 päivää, joten joudun toimittamaan kamerani suomen Sonyn takuuhuoltoon (helsinki/tampere)... ainakin tässä selviää ilman ylimääräisiä kuluja.
minun tapauksessani aikaa on mennyt yli tuon 14 päivää, joten joudun toimittamaan kamerani suomen Sonyn takuuhuoltoon (helsinki/tampere)... ainakin tässä selviää ilman ylimääräisiä kuluja.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Syys 24, 2004 9 : 06
- Paikkakunta: Turku
Juuri vasta rekisteröidyin tänne foorumille ja heti ensimmäisellä lukukerralla huomasin pitkän säikeen Pixxass.de:stä (nimi kyllä vaikuttaa vahvasti pornosaitilta). En tiedä, olisinko tilannut sieltä, jos olisin lukenut kaiken tämän ennen sitä.
Kuitenkin, tässä on minun tarinani tähän mennessä:
11.9. tilaan tavarat ja maksan saman tien. On myöhäinen lauantai-ilta.
13.9. Maanantai, rahat ovat häipyneet pankkitililtäni.
17.9. Perjantai, tiedustelen seuraavalla viestillä, ovatko he jo saaneet rahani:
Tämän viikon loppupuolen olen sitten joka päivä rynnännyt töistä kotiin innokkaana penkomaan postilaatikkoa mahdollisen saapumisilmoituslappusen varalta. Vielä ei ole näkynyt.
Kyselin rahojeni perään noinkin pian, neljän päivän kuluttua maksun tekemisestä, koska minulla on yksi aiempi kokemus saksalaisen nettikaupan kanssa viime keväältä, jolloin heiltä tuli automaattinen vastaus, kun rahat olivat saapuneet, kolmen päivän kuluttua maksusta, sekä myös automaattinen seurantatunnuksen sisältänyt viesti kun paketti oli lähtenyt. Pixxass ei lähetä mitään viestiä maksun saapumisesta ja tästä keskustelusta päätellen, lähetyksen lähettämisilmoituksia tulee tai ei tule.
Edit: Kamera saapui perjantaina 24.9. Posti oli yrittänyt toimittaa sitä kotiin, mutta koska olin töissä, olivat jättäneet lapun ja vieneet paketin lähipostiin.
Kuitenkin, tässä on minun tarinani tähän mennessä:
11.9. tilaan tavarat ja maksan saman tien. On myöhäinen lauantai-ilta.
13.9. Maanantai, rahat ovat häipyneet pankkitililtäni.
17.9. Perjantai, tiedustelen seuraavalla viestillä, ovatko he jo saaneet rahani:
20.9. Maanantai, saan seuraavan vastauksen:Hello
I hope that you can understand my English, because I certainly can't write to in German. I'm writing to you, because I haven't heard anything from you since I placed my order (Bestellungnummer: 41976) last saturday, 11.9.2004. I made money transfer on my bank right away when I got your bank account information and the money, 315 euro, has left my bank account at monday 13.9.2004. Have you allready got my payment, and if, can you estimate a delivery date for my order? If you haven't got my payment, I will ask my bank what has happened to it.
Thank you
Mietiskelen, mitä vastaus mahdollisesti saattaa tarkoittaa. Vapaasti suoraan käännettynä ehkä "menee tänään vain toimitukseen - lähetys hukataan".goes today only into the dispatch - delivery loss
greetings your PIXXASS Team
Fon: 037209/ 69 49 0 Niederwaldstr. 3
Fax: 037209/ 69 49 10 09123 Chemnitz
BITTE BEACHTEN SIE UNSERE NEUE ANSCHRIFT UND ERREICHBARKEIT
Tämän viikon loppupuolen olen sitten joka päivä rynnännyt töistä kotiin innokkaana penkomaan postilaatikkoa mahdollisen saapumisilmoituslappusen varalta. Vielä ei ole näkynyt.
Kyselin rahojeni perään noinkin pian, neljän päivän kuluttua maksun tekemisestä, koska minulla on yksi aiempi kokemus saksalaisen nettikaupan kanssa viime keväältä, jolloin heiltä tuli automaattinen vastaus, kun rahat olivat saapuneet, kolmen päivän kuluttua maksusta, sekä myös automaattinen seurantatunnuksen sisältänyt viesti kun paketti oli lähtenyt. Pixxass ei lähetä mitään viestiä maksun saapumisesta ja tästä keskustelusta päätellen, lähetyksen lähettämisilmoituksia tulee tai ei tule.
Edit: Kamera saapui perjantaina 24.9. Posti oli yrittänyt toimittaa sitä kotiin, mutta koska olin töissä, olivat jättäneet lapun ja vieneet paketin lähipostiin.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Marras 23, 2003 0 : 39
- Paikkakunta: Klaukkala
Ellei kauppa nimeänsä.bse kirjoitti:Ei nimi kauppaa pahenna.. :)CD kirjoitti:lähettääkö PixxAss..)
Joo mutta itse asiaan.
Tilasin 1.11. kaupasta tavaraa, ja maksoin heti tilausviestin tultua, kaikkia tavaroita näytti kotisivujen mukaan olevan sofort lieferbar, eli valittömästi varastossa.
4.11. lähetin sähköpostia, koska en ollut saanut minkäänlaista tilausvahvistusta,
5.11. tuli vastaus englanniksi:
Hello,
we still have not money on our account. We will send an information- when your order dispatched.
Nyt viikon päästä ei ole mitään kuulunut, ajattelin maanantaina lähettää uuden viestin jos mitään ei kuulu.
Pävitystä:
Tiistaina vastasivat uuteen kyselyyni että maanantaina on pistetty paketti postiin.
Edit:
Tänään (19.11.) kamera ja muut tilatut tilbehöörit saapuivat paikallispostiin kun en aamulla ollut ollut kotona.
Viimeksi muokannut AJA[FIN], Marras 19, 2004 22 : 27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Marras 03, 2004 22 : 48
Viikko sitten torstaina (4.11) tilasin, torstaina illlalla maksoin eli rahat lähti perjantaina liikkeelle, nyt keskiviikkona (10.11) illalla kyselin tilannetta ja torstaina tuli vastaus, että keskiviikkona on lähtenyt tulemaan DHL:n kautta ja arvelivat viikon kestävän matkan Suomeen. Odotellaan vielä muutama päivä, jos sieltä vaikka jonkunlainen paketti saapuis...
EDIT: Paketti saapui tiistaina (16.11) ja kamera oli pakattu mallikelpoisesti... Eli tilauksesta alle kaksi viikkoa meni paketin saapumiseen.
EDIT: Paketti saapui tiistaina (16.11) ja kamera oli pakattu mallikelpoisesti... Eli tilauksesta alle kaksi viikkoa meni paketin saapumiseen.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Tammi 27, 2003 22 : 06
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
kaverin olympus
tilasin kameran joka oli sivujen mukaan varastossa, kun kolmen viikon kuluttua kyselin missä paketti luuraa, tuli saksaksi ilmoitus että kyseistä kameraa ei pystytä toimittamaan lainkaan, ja käskettiin laittaa tilinumeroni että palauttaa rahat tililleni.
se ettei viitsitty lainkaan ilmoittaa että toimitus ei onnistu hiukan ihmetyttää.
luulen että ongelma johtui siitä että pixxass:ssä myydään tälläkin hetkellä samaa kameraa varastotavarana, mutta 40eur kalliimmalla hinnalla
potuttaa vain kolmen viikon turha odotus joten tilasin kameran toisesta liikkeestä, josta sain ilmoituksen heti että sun kamerasi on varattu sulle ja lähtee heti kun rahat saapuu heille
muuten toiminta on ollut hyvää pixxass:ssä 4 kertaa ennenkin tilannut
se ettei viitsitty lainkaan ilmoittaa että toimitus ei onnistu hiukan ihmetyttää.
luulen että ongelma johtui siitä että pixxass:ssä myydään tälläkin hetkellä samaa kameraa varastotavarana, mutta 40eur kalliimmalla hinnalla
potuttaa vain kolmen viikon turha odotus joten tilasin kameran toisesta liikkeestä, josta sain ilmoituksen heti että sun kamerasi on varattu sulle ja lähtee heti kun rahat saapuu heille
muuten toiminta on ollut hyvää pixxass:ssä 4 kertaa ennenkin tilannut
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Huhti 26, 2004 16 : 25
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pixxass.de - toimitti vikkelästi
Viesteissä on näemmä haukkuja ja kehuja, joten tässä tuore kokemus:
- 02.12.2004 tilasin ja maksoin pankista (823 euroa)
- 09.12.2004 oli postin leimaus paketin päällä
- 14.12.2004 tuli aamulla paketti ovelle
Minusta tuo 12 pvää on aika tehokasta toimintaa (pankki+käsittely+kuljetus). Laskelmani mukaan tiukat hinnat Suomessa olisi kuitenkin vaatinut minulta 340 e lisää rahaa vastaavien tuotteiden ostoon.
- 02.12.2004 tilasin ja maksoin pankista (823 euroa)
- 09.12.2004 oli postin leimaus paketin päällä
- 14.12.2004 tuli aamulla paketti ovelle
Minusta tuo 12 pvää on aika tehokasta toimintaa (pankki+käsittely+kuljetus). Laskelmani mukaan tiukat hinnat Suomessa olisi kuitenkin vaatinut minulta 340 e lisää rahaa vastaavien tuotteiden ostoon.
Jussi_Jkl
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Joulu 14, 2004 18 : 29
- Paikkakunta: Tampere
tilisiirto/ vorkasse?
moro
Olympuksen c-70 olis tähtäimessä ja pixxass.de näyttäs olevan halvin. Sinne ei voi maksaa muuten kuin vorkasse eli ennakkoon tilisiirrolla.
Mitenkäs tuo tilisiirto tapahtuu? Onnistuuko esim. pankin nettiyhteyden (kultaraha, solo,...) kautta vai pitääkö käydä tiskiltä maksamassa? Eikös siitä mene joku palvelumaksu tms.?
Kokeneemmat ostelijat voisivat valaista pientä kulkijaa....
martti
Olympuksen c-70 olis tähtäimessä ja pixxass.de näyttäs olevan halvin. Sinne ei voi maksaa muuten kuin vorkasse eli ennakkoon tilisiirrolla.
Mitenkäs tuo tilisiirto tapahtuu? Onnistuuko esim. pankin nettiyhteyden (kultaraha, solo,...) kautta vai pitääkö käydä tiskiltä maksamassa? Eikös siitä mene joku palvelumaksu tms.?
Kokeneemmat ostelijat voisivat valaista pientä kulkijaa....
martti
...onko parasta kameraa olemassakaan...?
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: Marras 10, 2004 23 : 31
- Paikkakunta: Turku
Euromaksu vaikka nettipankissa (siellä kerrotaan hinnasta, eli Euromaksu ilmainen). Tarkkaan kaikki tiedot oikein, eli ne nettikaupan lähettämät iban/swift jne.. Kestää muutaman päivän, pikana ~ 20E lisähintaa, menee seuraavana päivänä. Käytännössä kannattaa varautua parin viikon piinaan, kun odottelee pakettia ;)
Valitettavasti eivät ilmoittele edes milloin lähetetty jne.. jos jo tilatessa VAATII seurantakoodia, en tiedä, voisi saadakin. Ymmärtävät Englantiakin, mutta minä laitoin mukaan myös http://world.altavista.com/ tekemän Saksa-käännöksen, kömpelö ja huono, mutta ehkä tykkäävät, tai sitten ei. Paketti tuli lähipostiin, noutolappu kotiin.
Saattaa olla ettei ulkomaanmaksu toimi Firefox-selaimella.. henk. koht. kokemus siitä 02/2005 (Säästöpankki). Eli jollei maksu näy heti tililtä pois varauksena, jotain vikaa vikaa.. IE-selaimella toimi heti ok.
Ilmoitin silloin asiasta pankiin, asia meni eteenpäin pankin sivujen koodaajalle.. Lisäinfona että kaikki muut toiminnot netipankissa toimii Firefoxilla ihan ok.
Valitettavasti eivät ilmoittele edes milloin lähetetty jne.. jos jo tilatessa VAATII seurantakoodia, en tiedä, voisi saadakin. Ymmärtävät Englantiakin, mutta minä laitoin mukaan myös http://world.altavista.com/ tekemän Saksa-käännöksen, kömpelö ja huono, mutta ehkä tykkäävät, tai sitten ei. Paketti tuli lähipostiin, noutolappu kotiin.
Saattaa olla ettei ulkomaanmaksu toimi Firefox-selaimella.. henk. koht. kokemus siitä 02/2005 (Säästöpankki). Eli jollei maksu näy heti tililtä pois varauksena, jotain vikaa vikaa.. IE-selaimella toimi heti ok.
Ilmoitin silloin asiasta pankiin, asia meni eteenpäin pankin sivujen koodaajalle.. Lisäinfona että kaikki muut toiminnot netipankissa toimii Firefoxilla ihan ok.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Helmi 04, 2005 14 : 18
No nyt tuli vastaus mailiin, että 6.4.2005 on lähtenyt paketti. Miksiköhän sitä ei voi ilmoittaa kun paketti lähtee. Onhan niillä kuitenkin valmis webbikauppasofta käytössä, jossa on varmastikin mahollisuus lähettää confirmation-maili samalla kun merkkaavat itselleen tuotteen lähetetyksi. Tosin tämä sama ongelma monissa muissakin halpispaikoissa (tilauksen tilanteen infosivu myös ihan koskematon tilauksen tekemisen jälkeen).
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: Marras 10, 2004 23 : 31
- Paikkakunta: Turku
Onnittelen.. ;)
Tosiaan aika monessa kaupassa asiakas unohtuu saman tien kun raha heilahtaa tilille, ja viimeistään kun tavara on lähetetty.
Kun ottaa huomioon tuonkin Open source-kaupan jota nuo käyttävät.. siellä on älyttömän hyvät mahdollisuuden hoitaa koko kauppa alusta loppuun asti tuon nettikaupan omilla toiminnoilla, ja silloin myöskin ostaja näkisi (autom. email-viesti kun ostos kuitattu vast. otetuksi, tavara lähetetty jne.) aina missä vaiheessa ostos on. Useimmiten kauppiaat disableeraa ylim. toiminnot, ja käyttää tuosta kaupasta vain perustoiminnot. No.. palveluhan on se mistä tavallisessa kaupassa joutuu maksamaan, vaikkei sitä tarvitsisikaan.
Tosiaan aika monessa kaupassa asiakas unohtuu saman tien kun raha heilahtaa tilille, ja viimeistään kun tavara on lähetetty.
Kun ottaa huomioon tuonkin Open source-kaupan jota nuo käyttävät.. siellä on älyttömän hyvät mahdollisuuden hoitaa koko kauppa alusta loppuun asti tuon nettikaupan omilla toiminnoilla, ja silloin myöskin ostaja näkisi (autom. email-viesti kun ostos kuitattu vast. otetuksi, tavara lähetetty jne.) aina missä vaiheessa ostos on. Useimmiten kauppiaat disableeraa ylim. toiminnot, ja käyttää tuosta kaupasta vain perustoiminnot. No.. palveluhan on se mistä tavallisessa kaupassa joutuu maksamaan, vaikkei sitä tarvitsisikaan.