OskuK kirjoitti:
Paypal ei myöntänyt että tämmöinen olisi tapahtunut ollenkaan, vaikka paypalilta tuli ilmo suoritetusta maksusta ;-)
No, visakortti kuoletettiin tuolloin varmuuden vuoksi.
Itse otin PayPal käyttöön ihan oman visakortin vuonna 2002. PP maksuja tuli firmalle sikäli paljon, että se oli oikeastaan pakko tehdä ja kortti oli omissa nimissä, mutta takana firman tili.
Koskaan ei tullut ongelmia, ja ei voi tullakaan, koska korttitietoja ei toimiteta mihinkään muualle, kuin PayPaliin ja ebaylle. Siis mikäli tulee jotain ihmemaksuja, niin ebayn on ihan turha tulla mutisemaan, ettei ole heidän vika... ;)
paaton kirjoitti:Niin, eipä tuo tarvitse kuin yhden varastetun salasanan.
Noita paypalin tunnuksien kalastelu viestejäkin tulee tasaisin väliajoin postiin. Täyttelin kerran tuollaisen lomakkeen yövuorosta tullessa, onneksi viimeinen enterin painallus jäi tekemättä.
PayPaliin mennään aina virallisen sivun/linkin kautta esim suosikeista tai suoraan ebaysta maksutapahtuman yhteydessä. Koskaan ei pidä klikata yhtään mitään ebay tai PayPal linkkiä, joka tulee maililla. Osa yrityksistä on niin nerokkaan hienosti tehty, että varovainenkin menee niissä vipuun. Se on sitten siinä ja vika on itsessä.
Munt kirjoitti:
Koskaan ei tullut ongelmia, ja ei voi tullakaan
...kunnes tulee ;-)
Juuri tuon takia paypal ei myöntänyt mitään menneen, tai että heillä olisi mitään tietoa mistään ;-)
Tää on varmaan "näitä sattuu"- osaston juttuja?
Itse huomasin kerran lähettäneeni kesälomalla 11 000 kiloa postilähetyksiä sellaisella sopimuksella, jota mulla ei edes ollut. Oli ihan kohtuullinen lasku. Näitä sattuu... :)
Tilasin elektroniikkarojua 13.11, 16.11 tuli ilmoitus tavaran lähtemisestä ja tänään 7.12. oli tavara kotona. Siis aika normisuoritus. Olen tilannut sieltä ehkä 20 kertaa, kerran on tavara jäänyt tulematta kun ei ollutkaan hyllyssä vaikka piti, meni backorderiin mutta ei koskaan saapunut. En alkanut setvimään kun rahallinen arvo ei ollut suuri.
Tilasin ko.puljusta ihan kokeeksi akun kameraan,eilen aamulla tein tilauksen,ja iltapäivällä tuli sähköpostiin että tavara on lähtenyt,saas ny nählä miten äijän käy
On muuten nuo dealextremen toimitusajat "hieman" venyny siitä, mitä olivat vielä reilu 5 vuotta sitten. Nykyään saattaa tavaroiden lähtemisestäkin mennä 3-4 viikkoa ennen kun ovat perillä. Joskus jopa kauemmin. Vielä reilu 5 vuotta sitten tavarat saattoivat olla perillä viikon päästä siitä kun teki tilauksen, jos vain tavaraa oli hyllyssä.
Eipä siinä, kyllähän sitä ehtii tuota krääsää odotella. Kiireelliset kamat ostetaan sitten vähintään kymmenkertaisella hinnalla suomesta :)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan