Ac-foto

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
tikari56

Viesti Kirjoittaja tikari56 »

Kysymys nimimerkille "kohan"

Olen yrittänyt löytää jenkkilästä nettifirmaa, joka olisi luotettava ja
ennen kaikkea suostuu toimittamaan myös Eurooppaan. Monet
tuntuvat toimivan vain USA/Kanada akselilla. Olet ilmeisesti
sellaisen löytänyt. Pistäisitkö linkin näkyviin, kiitos!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Tämä on ollut täällä kyllä esillä aikaisemminkin mutta näin
http://www.bhphotovideo.com/bnh/control ... otPage.jsp

Tilasin luottokortilla maksaen, jotta saisin tavaran nopeammin ja vaivattomammin perille.
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

http://www.bhphoto.com lienee ainakin luotettava. Samoin lienee asianlaita http://www.adorama.com kaupassa, josta itselläni ei kuitenkaan ole kokemusta. Täällä on aikaisemmissa viesteissä ollut aika paljonkin juttua jenkeistä tilaamisesta, ainakin b&hphotosta.

Tältä näyttää tämän kuun alussa tilatun paketin seuranta... paketti tuli Expressinä ja sanoisko että vielä melkoisella vauhdilla.

Koodi: Valitse kaikki

Mar 5, 2004    
    12:38 P.M.    HELSINKI, FI    DELIVERY 
     9:18 A.M.    HELSINKI, FI    UPS INTERNAL ACTIVITY CODE;                                         FORWARDED TO DESTINATION 
     8:59 A.M.    HELSINKI, FI    OUT FOR DELIVERY 
     8:58 A.M.    HELSINKI, FI    IMPORT SCAN 
     7:53 A.M.    VANTAA, FI    ARRIVAL SCAN 
     5:18 A.M.    MALMO STURUP, SE    DEPARTURE SCAN 
     4:19 A.M.    MALMO STURUP, SE    ARRIVAL SCAN 
     3:10 A.M.    KOELN (COLOGNE), DE    DEPARTURE SCAN 
Mar 4, 2004    
    10:03 P.M.    KOELN (COLOGNE), DE    ARRIVAL SCAN 
     8:46 A.M.    PHILADELPHIA, PA, US    DEPARTURE SCAN 
     1:35 A.M.    PHILADELPHIA, PA, US    EXPORT SCAN 
    12:09 A.M.    PHILADELPHIA, PA, US    ARRIVAL SCAN 
Mar 3, 2004    
     9:53 P.M.    MASPETH, NY, US    DEPARTURE SCAN 
     8:31 P.M.    MASPETH, NY, US    ORIGIN SCAN 
     2:36 A.M.    US    BILLING INFORMATION RECEIVED 
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Kun kyselin reppua jenkeistä, niin postimaksua kertyi toista sataa taalaa, joka oli minusta paljon abaut saman hintaisesta repusta. Oletteko makselleet noita summia ja onnistuneet vielä asian perustelemaan?

Tuo toimitusaikataulu saa kyllä OH HOH -hymyn huulille....
- htc -
kohan

UPS Express $41,50 tuntuu tulevan Suomeen kolmessa arkipäivässä - aikaero. Tänään UPS:stä soitti kaveri ja kysyi henkilönumeron tullausta varten.
Tavara, jonka tilasin sunnuntaina New York:sta on keskiviikkona Helsingissä. Tavara on kerätty maanantaina ja luovutettu UPS:lle 20:30 paikallista aikaa ja todennäköisesti Helsingissä keskiviikkoaamuna. Sitä en tiedä paljonko UPS:lta tärväytyy Helsingin Keuruun välille.
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

htc kirjoitti:Kun kyselin reppua jenkeistä, niin postimaksua kertyi toista sataa taalaa, joka oli minusta paljon abaut saman hintaisesta repusta. Oletteko makselleet noita summia ja onnistuneet vielä asian perustelemaan?
Mennee jo pahasti ohi alkuperäisestä aiheesta, eli ac-fotosta, mutta menköön... Kaksi tilausta on tullut tehtyä. Molemmissa roipetta reippaasti yli 500$:lla (en muista juuri nyt tarkkoja summia). Postikulut jäivät molemmissa tapauksissa alle 50$:n.

Jos rekisteröidyt esim. b&h:n sivuille, keräät haluamasi kamat ostoskoriin, niin saat klikkaamalla tarkan hinnan postikuluille.
htc kirjoitti:Tuo toimitusaikataulu saa kyllä OH HOH -hymyn huulille....
Niimpä... itse en edes odottanut, että paketti olisi kyseisenä perjantaina tullut. Onneksi satuin olemaan juuri tuolloin kotona ;)
kohan

Tavara tuli B&H Photo Video:sta kahtena työpäivänä Helsinkiin ja sitten täysi vuorokausi meni UPS:ltä saada se vajaan 300 km Keuruulle!?
Päivää nopeammin tuli kuitenkin kun AC fotolta Saksasta.
HBC21

Re: Ei Suomenkielisiä ohjeita

Viesti Kirjoittaja HBC21 »

Ihmetyttää mihin hintaan firmat kyseisiä kameroita Saksasta saavat,300D kitin hinta esim. AC Fotossa on 1111€ - 16% Saksan Alv. eli noin 930€, mutta koska myyjä ei maksa Saksaan Alv:ia joutuu hän sen maksamaan koko kauppasummasta Suomeen eli 22%,äkkiä laskettuna hinnan pitäisi olla n.800€ että siitä muutama kymppi "puhdasta" jäisi,ehkä tärkeämpi asia onkin sitten tuo hyvä markkina-arvo yritykselle ja firman nimi mahdollisimman korkealla tuotteen kohdalla,MBnetin hintaseurannassa;)
J-Koo

Viesti Kirjoittaja J-Koo »

Olen tilannut AC-Fotosta ja loistavaa palvelua! Kärsivällisesti jaksoivat vastata sähköposteihin ja voi sanoa melkein heti, kun maksimissaan vastaus viipyi 2 tuntia.

Yhtä tuotetta ei sitten ollut, jätin sen pois ja yllätys oli suuri, kun olin tilatuista tuotteista saanut jonkin verran alennusta ja olin tilannut postitse ja ennakolla (halvin muistaakseni silloin ainakin) ja paketti tulikin UPSin mukana todella nopeasti ja samalla hinnalla!

Olin samoihin aikoihin lähettänyt kyselyä NY-Cameraan ja taisi heidän vastauksensa viipyä 2 viikkoa.
J-Koo

Huh, sama palveluntaso jatkuu :) Ei tästä voinu kuin tulla hyvälle tuulelle. Kysyin tuotteen varastotilannetta 13:51, vastaus tuli 13:56! Kun ottais useampikin mallia tästä.
robban

AC-Foto

Viesti Kirjoittaja robban »

Loistavaa palvelua! Eilen (lauantaina) lähetin sähköpostilla kyselyn, ja samana päivänä tuli hyvin asiallinen vastaus. Taidanpa ostaa kamerani sieltä.
Kotimaassa olen yrittänyt useita kertoja sähköpostitse saada tarjousta Top-Shotista (sen takia että olen kerran käynyt paikan päällä ja yrittäjä vaikutti asialliselta), mutta eipä ole jaksettu edes vastata sähköpostiin että olisi edes luettu. Ihme juttu, hölmö (siis minä) olisi valmis lyömään ainakin 2500 euroa tiskiin, mutta liike ei viitsi edes sähköpostia kuitata, vaikka mainostaa netissä olevansa - lainaus nettisivulta: "oikea" täyden palvelun fotokauppa! Taitaa mennä yrittäjällä liian hyvin?
Robban
Geppetto

Viesti Kirjoittaja Geppetto »

kohan kirjoitti:Aivan samat kommentit AC-Fotosta , hyvin seuranta toimii. Puhelimella tarkastin, että tavara oli varastossa ja tilaus vetämään maanantaina puolilta päivin UPS standard ja COD.
Homma vaikeutui vain Suomen UPSin takia kun se ei toimita COD paketteja kuin omille reiteilleen. Seurannasta huomasin, että lähetys oli "exception" tilassa. Otin yhteyttä UPSsään ja josta he kertoivat, että maksu pitää suorittaa heille pankkiin ja lähettää kuitista kopio heille.
Kun tilasin AC-Fotosta viikko sitten Sigman optiikan, niin seuraava yhteydenotto tuli Suomen UPS.ltä puhelun muodossa eli olisivat tuomassa pakettia pari päivää luvattua aikaisemmin (kolme arkipäivää tilauksesta) ja kysyivät mihin aikaan meillä ollaan kotona. Toimitus viivästyi kokonaiset puoli tuntia luvatusta. Samalla he kysyivät onko kuriirille antaa tasa summa euroissa. Totesin jättäneeni kotiin lapsille seuraavaan kymmenlukuun päättyvän summan ja he lupasivat järjestää vaihtorahan. Eli erittäin hyvin järjestetty juttu.
kohan

Geppetto kirjoitti: Kun tilasin AC-Fotosta viikko sitten Sigman optiikan, niin seuraava yhteydenotto tuli Suomen UPS.ltä puhelun muodossa eli olisivat tuomassa pakettia pari päivää luvattua aikaisemmin (kolme arkipäivää tilauksesta) ja kysyivät mihin aikaan meillä ollaan kotona. Toimitus viivästyi kokonaiset puoli tuntia luvatusta. Samalla he kysyivät onko kuriirille antaa tasa summa euroissa. Totesin jättäneeni kotiin lapsille seuraavaan kymmenlukuun päättyvän summan ja he lupasivat järjestää vaihtorahan. Eli erittäin hyvin järjestetty juttu.
Tämä varmaan toimii näin jos olet Suomen UPS jakelureitin varrella. Mutta minun tapauksessa asuinpaikkani ei ole. Jakelun Helsingistä asuinpaikalleni hoiti Posti ja siksi UPS tarvitsi todistuksen rahansiirrosta ennen toimitusta. Tämän tiedonkulun aikaan saamiseksi saattaa kulua ylimääräistä aikaa jos itse ei ole aktiivinen ja seuraa kuljetuksen etenemistä.
J-Koo

No, onkos kellään kokemusta takuukorjauksesta AC-Fotossa?? Viime keväänä ostettuun runkoon tuli jotain vikaa - ilmoittaa koko ajan että paristot on loppu, vaikka vaihtaisin uudetkin, ja silloin suljin jää kiinni (mulla filmikamera vielä).

Yli vuoden se on mulla ollut, joten Suomessa kait ei enää voi korjauttaa takuun piirissä, ja tuohon otin silloin sen laajennetun takuun.

Olen tänään lähettänyt meiliä, mutta ei ole vielä vastausta kuulunut, enkä ole muistaakseni nähnyt missään viestejä huollon toimivuudesta/nopeudesta.
J-Koo

Vastaan omaan viestiini, jos joku muukin joskus kaipaa infoa.

AC-Fotolta tuli viesti, että Canon Suomi hoitaa myös 2. vuoden takuuhuollot, lähetä kamera kuitteineen/takuukortteineen sinne. En ole tosin vielä saanut Jas-Tekniikan vastausta, kun ovat sulkeneet tältä päivältä.

Tosin lieneekö sitten parempi lähettää Tampereen Kameraserviceen, kun olen kuullut, että se hoitaisi huollot nopeammin kuin hitaaksi haukuttu Jas-Tekniikka? Osaisko joku tähän vastata!?
Kime

Viesti Kirjoittaja Kime »

Ei tuo AC-foton palvelu aina ihan kitkatonta ole.
Olen tässä jo yli kaksi viikkoa taistellut heidän kanssaan erään Sigman linssin vaihdosta. Linssi on jo ollu hyvänaikaa heille palautettuna muttei vastausta kuulu (pakettiseurannankin mukaan paketti on luovutettu AC-fotolle jo ajat sitten) Kahteen kertaan maililla kysellyt muttei vastausta. Täytynee varmaan soittaa sinne että mitäs ne oikeen säätää. Kaikki on vaihdon suhten kuten heidän säännöissään lukee mutta suhtautuminen ollut varsin nihkeetä.

Alkaa jo odottaminen hieman pänniä.
Hirvieläin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hirvieläin »

kysymys tuosta UPS jutusta, kyllä tiedän mkä firma se on jne.. mutta miksi kaikki nyt on sitä alkanut käyttämään kun ennen kun posti toi tavarat konttoriin..onhan tuossa tietty että upsi tuo ovelle, mutta onko se sen arvoista? Valottakaa hieman, vieläkö vanhallakin tavalla paketit saa notaa postista?
Luonto on kaunis, sitä kannattaa käyttää hyväksi kuvatessa!
J-Koo

Hirvieläin kirjoitti:kysymys tuosta UPS jutusta, kyllä tiedän mkä firma se on jne.. mutta miksi kaikki nyt on sitä alkanut käyttämään kun ennen kun posti toi tavarat konttoriin..onhan tuossa tietty että upsi tuo ovelle, mutta onko se sen arvoista? Valottakaa hieman, vieläkö vanhallakin tavalla paketit saa notaa postista?
Saa ihan varmaan perinteisellä postillakin. Tosin huomasin vain, että esim. AC-foton viidestä vaihtoehdosta yksi on posti ja sekin etukäteismaksulla eli EI postiennakolla. Ainakin suuremmassa summassa (esim. 550 e), tarkistin vielä pienemmällä maksulla ja näytti olevan postiennakko myös vaihtoehtona.

Tilasin viimeksi kyllä UPS ja etukäteismaksu (uskaltauduin), mutta vähän hitaamminhan se tietysti sujui kuin UPS postiennakko. Eli itse upsia käytän ainakin sen nopeuden vuoksi. Lisäksi sen saa näppärästi ilman eri maksua toimitetuksi perille, itsellä töihin, kun siellä päivisin olen. Postissa kai kotiinkuljetus maksaa jotakin.
winterlin

Ulkomainen ALV ja firmat

Viesti Kirjoittaja winterlin »

HBC21 kirjoitti:Ihmetyttää mihin hintaan firmat kyseisiä kameroita Saksasta saavat,300D kitin hinta esim. AC Fotossa on 1111€ - 16% Saksan Alv. eli noin 930€, mutta koska myyjä ei maksa Saksaan Alv:ia joutuu hän sen maksamaan koko kauppasummasta Suomeen eli 22%,äkkiä laskettuna hinnan pitäisi olla n.800€ että siitä muutama kymppi "puhdasta" jäisi,ehkä tärkeämpi asia onkin sitten tuo hyvä markkina-arvo yritykselle ja firman nimi mahdollisimman korkealla tuotteen kohdalla,MBnetin hintaseurannassa;)
Siis, jos ostaa firman kautta ulkomailta ja saa saksalaisen alv:n vähennettyä, joutuuko vielä maksamaan alvin Suomeen? Selventäisitkö mitä tarkoitit?
Tipe
Viesti:

Re: Ulkomainen ALV ja firmat

Viesti Kirjoittaja Tipe »

winterlin kirjoitti:
HBC21 kirjoitti:Ihmetyttää mihin hintaan firmat kyseisiä kameroita Saksasta saavat,300D kitin hinta esim. AC Fotossa on 1111€ - 16% Saksan Alv. eli noin 930€, mutta koska myyjä ei maksa Saksaan Alv:ia joutuu hän sen maksamaan koko kauppasummasta Suomeen eli 22%,äkkiä laskettuna hinnan pitäisi olla n.800€ että siitä muutama kymppi "puhdasta" jäisi,ehkä tärkeämpi asia onkin sitten tuo hyvä markkina-arvo yritykselle ja firman nimi mahdollisimman korkealla tuotteen kohdalla,MBnetin hintaseurannassa;)
Siis, jos ostaa firman kautta ulkomailta ja saa saksalaisen alv:n vähennettyä, joutuuko vielä maksamaan alvin Suomeen? Selventäisitkö mitä tarkoitit?
Siis tottakai, minkä saat sitten vähentää erissä tai kerralla, liikevaihdosta ja kalustosta riippuen.
Vähäisen liikevaihdon (alle 84xx euron) liikevaihdolla voit hakea vapautusta ALV-vastuusta, mikä tarkoittaa juuri sitä, että joudut sen ALV:n maksamaan itse, etkä saa palautusta. Eli ostat kaiken, kuten yksityishenkilö.

Tutustu www.vero.fi sivuilla ALV-verotukseen, niin se kertoo jonkin verran, mitä tarvii maksaa ja mitä ei.
Vastaa Viestiin