WHE kyseessä eivätkä vastaa puhelimeen?Marko kirjoitti:Tilaus tehty 5.12.08 ja vieläkään ei kamoja ole tullut. Sähköposteihin ei vastata ja takaisin ei ole soitettu vaikka on luvattu.
Pitänee ottaa luottokuntaan yhteyttä ja pyytää hoitamaan asia loppuun.
Objektiivit Brittein saarelta, postitse?
-
-
- Viesti:
Itsekkin tilasin WHE:stä sonyn a700, sigma 18-50 f2,8 + sälää muutama päivä sitten. Heti seuraavana päivänä pyydettiin todentamaan ID, no lähetin sensuroidun kuvan tiliotteesta ja pankkikortista.. Nyt sitten odotellaan että koska tavara saapuu kauppaan ja tuleeko se koskaan minulle asti..
Tuo korttimaksu einakin nordean kanssa oli kyllä bukinen... sai painella varmennuksen jälkeen useammamn kerran päivitä nappulaa ja back ennenkuin pääsi eteenpäin..
Noo toivotaan parasta pelätään pahinta..
Tuo korttimaksu einakin nordean kanssa oli kyllä bukinen... sai painella varmennuksen jälkeen useammamn kerran päivitä nappulaa ja back ennenkuin pääsi eteenpäin..
Noo toivotaan parasta pelätään pahinta..
-
Itse en mitään ongelmia Nordean Masterilla maksaen kyllä huomannut. Olisihan se tietty kiva, että tuolla olisi Verkkokauppa.comin tapainen käyttäjätili josta voisi webbin kautta perua ja seurata tilauksiaan.
Näen potentiaalisen ongelman jos punta nousee johonkin 1.5 euroon tai tavaraa ei koskaan ilmesty hyllyyn ja tuolla ei vastata puhelimeen. Tosin siinä vaiheessa ei muuta kuin luottokorttireklamaatiota jos väkisin alkavat lopulta jotain postittamaan. Ovat kuitenkin "Verified by Visa", "MasterCard SecureCode" jne. joten rahojeni suhteen olen täysin luottavainen, harmittaa vaan jos ei koskaan saa "halpaa" objektiivia ;)
Näen potentiaalisen ongelman jos punta nousee johonkin 1.5 euroon tai tavaraa ei koskaan ilmesty hyllyyn ja tuolla ei vastata puhelimeen. Tosin siinä vaiheessa ei muuta kuin luottokorttireklamaatiota jos väkisin alkavat lopulta jotain postittamaan. Ovat kuitenkin "Verified by Visa", "MasterCard SecureCode" jne. joten rahojeni suhteen olen täysin luottavainen, harmittaa vaan jos ei koskaan saa "halpaa" objektiivia ;)
-
näkisin, että asia menee näin. jos ja kun olet ostoksen valkannu ja maksanu, niin ostoksen hinta määräytyy sen hetken kurssin mukaan. jos tuotetta ei ole hyllyssä, vaan se tulee putiikkiin vasta kuukauden päästä ja kurssi on siihen mennessä jo kerinny muuttua huonoks, niin kyllä se tavara sieltä lähtee siihen hintaa, mihin hintaan sen kaupan teit sillon kuukausi sitten.PekkaM kirjoitti:Itse en mitään ongelmia Nordean Masterilla maksaen kyllä huomannut. Olisihan se tietty kiva, että tuolla olisi Verkkokauppa.comin tapainen käyttäjätili josta voisi webbin kautta perua ja seurata tilauksiaan.
tämä oma käsitykseni asiata.
nii, vai vaikuttaako asiaan se, millä maksaa?
-
mathersoflancashire:sta kertoivat, että Nikon on eilen nostanut hintoja 10-15 prosenttia Iso-Britanniassa. En oikein usko, että tieto on siitä tullut ihan eilen (ehkä tieto on kuitenkin muutaman päivän ikäinen), mutta joka tapauksessa esim. Nikkor 85 1.8:n hinta nousi Clifton camerassa £248->£289 syystä että heillä ei ollut sitä varastossa. Joidenkin muidenkin, mitä oli varastossa, hinta oli noussut myös, mutta vähemmän, jotain £10-20. mathersoflancashire:ssa ei ollut juuri mitään enää hyllyssä. Kyllä se unelmaostoaika oli tuossa joskus ennen joulua, jos vaan sai kerättyä sellaisen korin, jonka voivat toimittaa.
-
Itse olen myös katsellut Sigman objektiiveja tuolta mathersoflancashire:stä ja olinkin eilen yhteydessä sähköpostitse. Firma on ilmeisesti luotettava ja tavarat tulee suoraan UK:sta. Postikulut on kyllä hämmästyttävän suuret verrattuna yleiseen tasoon.nikon-d40 kirjoitti:mathersoflancashire:sta kertoivat, että Nikon on eilen nostanut hintoja 10-15 prosenttia Iso-Britanniassa. En oikein usko, että tieto on siitä tullut ihan eilen (ehkä tieto on kuitenkin muutaman päivän ikäinen), mutta joka tapauksessa esim. Nikkor 85 1.8:n hinta nousi Clifton camerassa £248->£289 syystä että heillä ei ollut sitä varastossa. Joidenkin muidenkin, mitä oli varastossa, hinta oli noussut myös, mutta vähemmän, jotain £10-20. mathersoflancashire:ssa ei ollut juuri mitään enää hyllyssä. Kyllä se unelmaostoaika oli tuossa joskus ennen joulua, jos vaan sai kerättyä sellaisen korin, jonka voivat toimittaa.
Itse en nettisivuilta löytänyt kohtaa missä ilmoitetaan että onko tuotetta varastossa? Soititko sinne suoraan kysyäksesi asiasta?
Mitä luulette, voisiko useamman objektiivin ostaja saada tingattua hintaan hieman noista nettihinnoista (lähinnä kattamaan edes osan postikuluista)? Vai olisiko se vain turhaa myyjän ärsyttämistä?
-
- Viesti:
Voi olla turhaa ärsyttämistä kun ei noilla varmaan ole mikään hinku myydä heti, mutta voit aina kokeilla ja kyllähän kysyä saa!p00kaju kirjoitti:Itse olen myös katsellut Sigman objektiiveja tuolta mathersoflancashire:stä ja olinkin eilen yhteydessä sähköpostitse. Firma on ilmeisesti luotettava ja tavarat tulee suoraan UK:sta. Postikulut on kyllä hämmästyttävän suuret verrattuna yleiseen tasoon.nikon-d40 kirjoitti:mathersoflancashire:sta kertoivat, että Nikon on eilen nostanut hintoja 10-15 prosenttia Iso-Britanniassa. En oikein usko, että tieto on siitä tullut ihan eilen (ehkä tieto on kuitenkin muutaman päivän ikäinen), mutta joka tapauksessa esim. Nikkor 85 1.8:n hinta nousi Clifton camerassa £248->£289 syystä että heillä ei ollut sitä varastossa. Joidenkin muidenkin, mitä oli varastossa, hinta oli noussut myös, mutta vähemmän, jotain £10-20. mathersoflancashire:ssa ei ollut juuri mitään enää hyllyssä. Kyllä se unelmaostoaika oli tuossa joskus ennen joulua, jos vaan sai kerättyä sellaisen korin, jonka voivat toimittaa.
Itse en nettisivuilta löytänyt kohtaa missä ilmoitetaan että onko tuotetta varastossa? Soititko sinne suoraan kysyäksesi asiasta?
Mitä luulette, voisiko useamman objektiivin ostaja saada tingattua hintaan hieman noista nettihinnoista (lähinnä kattamaan edes osan postikuluista)? Vai olisiko se vain turhaa myyjän ärsyttämistä?
-
Soitin tänään aamupäivällä. Puhelimessa oli ystävällinen herrasmies, jonka nimi ei tarttunut mieleen ja joka kertoi, mitä heiltä löytyy hyllystä (hyvin vähän löytyi). Kertoi myös että jostain isosta liikkeestä voisi löytyä paremmin, kuten esim. warehouseexpress. No kerroin, ettei sieltäkään löydy.p00kaju kirjoitti:? Soititko sinne suoraan kysyäksesi asiasta?
Enpä usko, että hinnoissa on mitään keskustelemista ja tyytyväinen saat olla, jos saat esim. juuri Nikkoria hyllystä vanhaan hintaan. Minun tilauksessa olivat nostaneet päivä pari sitten jonkun hyllytavaran hintoja 10-20 £:lla, mutta se tavara, jota ei löydy hyllystä, onkin sitten huomattavasti kalliimpaa. Mielenkiinnolla odotan, mitä tapahtuu WHE:n hintojen kanssa, pystyvätkö pitämään vanhat hintansa.
Minulle on tässä parin viime viikon aikana tullut sellainen tunne, että Iso-Britannian kaupat on ostettu tyhjäksi esim. juuri Nikkoreista. En tiedä mikä on tilanne Sigman, Tamronin tai Tokinan kohdalla, en ole ajatellut niitä ulkomailta hankkia.
-
Jos olisin onnistunut tekemään tänään tekemäni tilauksen noin viikko sitten, niin olisin säästänyt reilusti yli tilauskulujen verran, jotka olivat nyt £126.13. Kurssin optimoinnilla on paljon merkitystä. Saapas nähdä kuinka äijän käy, jos nyt tapahtunut punnan kurssin vahvistuminen on hetkellistä ja ensi viikolla euro/punta=1, niin sitten saattaa hieman harmittaa (.... ja sitten uutta tilausta kehiin ;)p00kaju kirjoitti:Postikulut on kyllä hämmästyttävän suuret verrattuna yleiseen tasoon.
-
Jep! Kerran vastasivat ihan puhelimeen mutta sanoivat olevan kiire, joten lopettivat puhelun väkisin.PekkaM kirjoitti:WHE kyseessä eivätkä vastaa puhelimeen?Marko kirjoitti:Tilaus tehty 5.12.08 ja vieläkään ei kamoja ole tullut. Sähköposteihin ei vastata ja takaisin ei ole soitettu vaikka on luvattu.
Pitänee ottaa luottokuntaan yhteyttä ja pyytää hoitamaan asia loppuun.
-
Pikkusen kyllä kans harmittaa kun on tainnut ajoitus mennä hieman pieleen. Euroissa laskin että oma tilaukseni tulee nyt ~150e kalliimmaksi kuin mitä olisi ollut viime viikolla eli ois säästänyt postikulut ja vähän päällekkin.nikon-d40 kirjoitti:Jos olisin onnistunut tekemään tänään tekemäni tilauksen noin viikko sitten, niin olisin säästänyt reilusti yli tilauskulujen verran, jotka olivat nyt £126.13. Kurssin optimoinnilla on paljon merkitystä. Saapas nähdä kuinka äijän käy, jos nyt tapahtunut punnan kurssin vahvistuminen on hetkellistä ja ensi viikolla euro/punta=1, niin sitten saattaa hieman harmittaa (.... ja sitten uutta tilausta kehiin ;)p00kaju kirjoitti:Postikulut on kyllä hämmästyttävän suuret verrattuna yleiseen tasoon.
Sigmaa (ja tamronia) etsin Sony/Minolta sopivana. Tiettyjä tuotteita on ainakin warehouseexpress:ssä ihan hyvin nimenomaan sonyyn sopivana mutta ei tahdo löytyä millään sellaista saumaa että löytyis kaikki yhdestä paikasta yhdellä kerralla.
Taidan odottaa pari päivää vielä ens viikon puolelle. Jos vaikka punnan kurssi horjahtaisi takaisin päin ;)
-
Kun minä tilasin ensimmäisen kerran WHE:stä maksoin Visa Electronilla. Melkein heti tilauksen jälkeen tililtä oli varattu kuppasumma + postikulut, punnissa. Rahat vedettiin tililtä vasta muutaman päivän kuluttua ja sinä aikana varattu summa eli punnan kurssin mukaan. Takkiin tuli 60e. Toisella kerralla rahat vedettiin tililtä melkein heti.pera8x kirjoitti:näkisin, että asia menee näin. jos ja kun olet ostoksen valkannu ja maksanu, niin ostoksen hinta määräytyy sen hetken kurssin mukaan. jos tuotetta ei ole hyllyssä, vaan se tulee putiikkiin vasta kuukauden päästä ja kurssi on siihen mennessä jo kerinny muuttua huonoks, niin kyllä se tavara sieltä lähtee siihen hintaa, mihin hintaan sen kaupan teit sillon kuukausi sitten.PekkaM kirjoitti:Itse en mitään ongelmia Nordean Masterilla maksaen kyllä huomannut. Olisihan se tietty kiva, että tuolla olisi Verkkokauppa.comin tapainen käyttäjätili josta voisi webbin kautta perua ja seurata tilauksiaan.
tämä oma käsitykseni asiata.
nii, vai vaikuttaako asiaan se, millä maksaa?
Eihän se voi olla niin että kauppa ottaa 1000£ tilauksen vastaan ja kun tavara saapuu hyllyyn he saa siitä vain 900£.
-
- Viesti:
Eihän se tosiaan noin mene. Jos kauppa myy kameran 1000 punnalla, niin kyllä se saa siitä sen 1000 puntaa, oli euron ja punnan välinen kurssi mitä tahansa.x186 kirjoitti: Eihän se voi olla niin että kauppa ottaa 1000£ tilauksen vastaan ja kun tavara saapuu hyllyyn he saa siitä vain 900£.
Taitaa tuossa visassa kauppa käydä niin, että ostat tavaran hinnalla 10 puntaa, kauppias veloittaa kaupasta luottokuntaa, joka maksaa sen 10 puntaa kauppiaalle ja luottokunta varaa sen hetkisen kurssin arvosta tililtäsi euroja, että varmasti saa omansa, koska elektronissa ei ole luottoa. Sitten kun on sovittu pankkisiirtopäivä, olisikohan elektronissa kolme pankkipäivää, tilittää pankkisi luottokunnalle sen 10 puntaa, tilitys päivän kurssiin euroissa.
-
- Viesti:
-
Jos joku Oulussa päin asuva on miettinyt myös tilaavansa jotain tavaraa tuolta http://www.mathersoflancashire.co.uk/ liikkeestä niin vois puolitella postikuluja kimppatilauksella.
-
Nyt alkaa näkyä uudet hinnat, esim. WHE:ssä Nikon SB-600, aiempi hinta £147, nyt £203.52 (http://www.warehouseexpress.com/search/?q=sb-600), Nikkor 70-300VR, aiempi hinta muistaakseni noin £297, nyt £343.66 (http://www.warehouseexpress.com/product ... ku=1014102).
-
siis joo. tuotteen hinta menee sen hetken kurssin mukaan. ja maksu on sen mukanen. mutta jos olet jo maksanut tuotteen, niin tuskin ne enää lisää rahaa myöhemmin sun tilitäs alkaa rokottaan?
mutta jos oon tehnyt tilauksen ja maksanu sen. ja tililtä on jo velotettu se rahakin, niin ei kai ne voi siältä alkaa viä lisää velottaan joskus 3päivän päästä, kun lähettää sen liikkeelle sen tavaran?
mutta jos oon tehnyt tilauksen ja maksanu sen. ja tililtä on jo velotettu se rahakin, niin ei kai ne voi siältä alkaa viä lisää velottaan joskus 3päivän päästä, kun lähettää sen liikkeelle sen tavaran?
-
Mullakin on tilaus vetämässä WHE:ssä. Itsekin olen hieman miettinyt tuota maksupolitiikkaa. Kun tein tilauksen, maksoin sen Visa Electronilla ja verkkopankkitunnuksilla. Tilille ilmestyi heti katevaraus euroina sen hetkisen kurssin mukaan.
Tilaamani tuotteet olivat kuitenkin WHE:stä loppu. Miten tuo tililtä veloittaminen sitten käytännössä toimii? Kurssi on jonkin verran jo noussut siitä kun tilauksen tein (ja katevaraus tilille ilmestyi). Jotenkin olisi loogista, että tilille tulisi tälläisessä tapauksessa katevaraus puntina, silloin se menisi järkevästi kurssin mukaan...
Tuleeko tilille uusi katevaraus, kun pakettia ollaan lähettämässä, vai ottaako se tililtä vain kylmästi eri summan kuin katevarauksessa lukee?
Miten teillä, jotka olette jo tavaraa WHE:stä saaneet, on tuo asia mennyt?
Tilaamani tuotteet olivat kuitenkin WHE:stä loppu. Miten tuo tililtä veloittaminen sitten käytännössä toimii? Kurssi on jonkin verran jo noussut siitä kun tilauksen tein (ja katevaraus tilille ilmestyi). Jotenkin olisi loogista, että tilille tulisi tälläisessä tapauksessa katevaraus puntina, silloin se menisi järkevästi kurssin mukaan...
Tuleeko tilille uusi katevaraus, kun pakettia ollaan lähettämässä, vai ottaako se tililtä vain kylmästi eri summan kuin katevarauksessa lukee?
Miten teillä, jotka olette jo tavaraa WHE:stä saaneet, on tuo asia mennyt?