simplyelectronics.net?
-
Te jotka olette tilanneet Canonin tuotteita niin millainen takuulappu tulee mukana?
Canonin sivuilla lukee näin:
Onko digitaali- ja videokameroilla maailmanlaajuinen takuu?
Ei ole. Digitaali- ja videokameroilla on voimassa Euroopan laajuinen takuu yhden vuoden ajan. Varmista, että saat oston yhteydessä myös European Warranty System -takuutodistuksen. Takuu on voimassa täytettyä European Warranty System -takuutodistusta tai yksilöityä ostokuittia vastaan. Ostokuitista on selvittävä ostopäivä, malli ja sarjanumero. Jos kamera on ostettu Euroopan ulkopuolelta, takuuhuolto on Suomessa maksullinen.
Canonin sivuilla lukee näin:
Onko digitaali- ja videokameroilla maailmanlaajuinen takuu?
Ei ole. Digitaali- ja videokameroilla on voimassa Euroopan laajuinen takuu yhden vuoden ajan. Varmista, että saat oston yhteydessä myös European Warranty System -takuutodistuksen. Takuu on voimassa täytettyä European Warranty System -takuutodistusta tai yksilöityä ostokuittia vastaan. Ostokuitista on selvittävä ostopäivä, malli ja sarjanumero. Jos kamera on ostettu Euroopan ulkopuolelta, takuuhuolto on Suomessa maksullinen.
-
Re: Nikkor AF-D 24mm
DHL hukkasi lähetyksen, ja taas selvitellään ja odotellaan, olen kyllä luovuttanut tämän osalta.Magneetto kirjoitti:Oma kokemus tähän asti.
11.8 tilattu, processing tilassa viikon verran, packing kolme päivää, lähetetty 24.8, vielä ei ole tullut.
Hyllyssä piti olla 3kpl, kun olin tehnyt tilauksen saldo näytti 2kpl, joten kuvittelin löytyvän varastosta.
noo... odotellaan.
ps. Visa lasku kyllä lähti tulisesti he he.
En kyllä voi suositella tätä firmaa.
-
- Viesti:
Yksi maailman suurimmista logistiikkafirmoista hukkaa paketin ja se on lähettäneen firman syytä?Magneetto kirjoitti:DHL hukkasi lähetyksen, ja taas selvitellään ja odotellaan, olen kyllä luovuttanut tämän osalta.
Onneksi maksoit Visalla.
Saitko muuten seurantatunnuksen paketille?
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
Minäkään en osta DHL:ltä mitään.Magneetto kirjoitti:
DHL hukkasi lähetyksen, ja taas selvitellään ja odotellaan, olen kyllä luovuttanut tämän osalta.
Tosin sain juri pari minuuttia sitten kuulla että, DHL on myynyt palvelunsa minulle kahvinkeittimen myyneelle kaupalle ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
HUIJARIFIRMA!!!!11OskuK kirjoitti:Minäkään en osta DHL:ltä mitään.Magneetto kirjoitti:
DHL hukkasi lähetyksen, ja taas selvitellään ja odotellaan, olen kyllä luovuttanut tämän osalta.
Tosin sain juri pari minuuttia sitten kuulla että, DHL on myynyt palvelunsa minulle kahvinkeittimen myyneelle kaupalle ;-)
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
Eikös tälle DHL:lle voisi perustaa ihan oman ketjunsa?Sauli Särkkä kirjoitti:HUIJARIFIRMA!!!!11OskuK kirjoitti:Minäkään en osta DHL:ltä mitään.Magneetto kirjoitti:
-Sale
Noh, aiheen vierestä jatkaen voin todeta etten itsekään voi suositella DHL:ää: toimitukset erittäin hitaita, asiakkaalle lähetettyihin yhteydenottopyyntöihin ei vastattu, eivätkä myöskään suostuneet toimittamaan Itellan kautta.
-
Jaanpa jälleen kokemuksia putkikaupoista simplyllä. Tilasin canonin uuden 100 mm macron kyseisestä firmasta 22.9.10. Putki tuotiin kotiin 11.10.10 eli vajaan kolmen viikon päästä. Lupausten mukaanhan tilaus pitäisi tulla nopeammin, mutta mua se ei hirveesti haittaa vaikka viipyikin. Muuten mulla ei kahden putkikaupan jälkeen muuta huomautettavaa kyseisestä firmasta. Joten sanoisin, että jos putkella kiire niin älkää tilatko, mut jos ei niin siitä vaan.
-
simplyelectronics.net kokemuksiani
Hei
Olen tehnyt Simplysta useita tilauksia. Olen myös lukenut foorumeilta erilaisia mielipiteitä, yleensä negatiivisia.
Tilaukseni:
- EF 1.4x II extender
- EF 2.0x II Extender
- EOS 7D runko
- PIXMA PRO9500 Mark II Printer
- Viimeisin tilaus tänään: EF 16-35/2.8L II Objektiivi
---------------------------
Kokemukset:
- Tilaaminen ja toimitukset sujuneet moitteettomasti
- Ainut toimitustapa: DHL tuo toimitusosoitteeseen
- Ei mitään lisäkuluja netstore -hinnan päälle
Yritystietoja:
- kotipaikka Jersey: Saari engl. kanaalissa (Taxfree Zone)
- Shipment from Newbury UK Southwest from London (EU area)
Muuta:
Nettisivulla sanotaan, että "usually ships in 1 to 3 business days."
Tämä ei pidä paikkaansa. Toimitusaika on aina pitempi, yleensä reilusti yli viikko.
Olen erittäin tyytyväinen tähän kaupankäyntiin.
-HPi
Olen tehnyt Simplysta useita tilauksia. Olen myös lukenut foorumeilta erilaisia mielipiteitä, yleensä negatiivisia.
Tilaukseni:
- EF 1.4x II extender
- EF 2.0x II Extender
- EOS 7D runko
- PIXMA PRO9500 Mark II Printer
- Viimeisin tilaus tänään: EF 16-35/2.8L II Objektiivi
---------------------------
Kokemukset:
- Tilaaminen ja toimitukset sujuneet moitteettomasti
- Ainut toimitustapa: DHL tuo toimitusosoitteeseen
- Ei mitään lisäkuluja netstore -hinnan päälle
Yritystietoja:
- kotipaikka Jersey: Saari engl. kanaalissa (Taxfree Zone)
- Shipment from Newbury UK Southwest from London (EU area)
Muuta:
Tämä ei pidä paikkaansa. Toimitusaika on aina pitempi, yleensä reilusti yli viikko.
-HPi
-
Re: simplyelectronics.net kokemuksiani
Niin ja tämähän tarkoittaa suomennettuna, että postittavat yleensä 1-3 työpäivän sisällä. Ei suinkaan sitä että tavarat olisivat kolmessa päivässä kotiovella.hpihjala kirjoitti:
-HPi
-
Usually ships in...
Näin se kuitenkin oikeasti menee käytännössä...
Ensiksi tilaus on viikon tai yli "processing" tilassa. Sitten se vaihtuu "despatched" -tilaan tai "shipped" tilaan. Sitten voit alkaa seurata kuljetusta DHL trackingista. Tavara menee ekaksi Newburysta Hollantiin ja sitten rekalla nopeasti Suomen Turkuun ja DHL jakeluun.
Noin se on ihan tarkasti. Kannattaa kokeilla. Lopputulos on hyvä. Ei saa olla kova kiire.
-HPi
Ensiksi tilaus on viikon tai yli "processing" tilassa. Sitten se vaihtuu "despatched" -tilaan tai "shipped" tilaan. Sitten voit alkaa seurata kuljetusta DHL trackingista. Tavara menee ekaksi Newburysta Hollantiin ja sitten rekalla nopeasti Suomen Turkuun ja DHL jakeluun.
Noin se on ihan tarkasti. Kannattaa kokeilla. Lopputulos on hyvä. Ei saa olla kova kiire.
-HPi
-
No niin, nyt sain osaltani tapaus simplyn päätökseen.fleshlight kirjoitti:Eikös tälle DHL:lle voisi perustaa ihan oman ketjunsa?Sauli Särkkä kirjoitti:HUIJARIFIRMA!!!!11OskuK kirjoitti: Minäkään en osta DHL:ltä mitään.
-Sale
Noh, aiheen vierestä jatkaen voin todeta etten itsekään voi suositella DHL:ää: toimitukset erittäin hitaita, asiakkaalle lähetettyihin yhteydenottopyyntöihin ei vastattu, eivätkä myöskään suostuneet toimittamaan Itellan kautta.
Visalta tuli kirje jossa kerrottiin seuraavaa: Emme voi saattaa asiakasta vastuuseen väärinkäytöksestä, joka johtuu tavaran toimittajasta, joten hyvitämme luottotiliänne kyseisellä summalla.
Päivämäärä kirjeessä 13.12.2010.
En kyllä voi suositella kyseistä firmaa tavarahankintoihin.
Onneksi ostin luottokortilla, reklamaatio oli kivuton, mutta tavara jäi kuitenkin saamatta.
-
Moi,
Tuohon heinäkuun 23 päivänä kirjoittamaani (tässä viestiketjussa) tapahtumaketjuun tuli tosiaan jo elokuussa ratkaisu.
Lähetin luottokuntaan kaikki sähköpostiviestit ja simplyelectronicsilta saamani tilausvahvistuksen ym.
Tulos (tarkistin lopputuloksen vasta tänään Luottokunnasta):
- Simplyelectronics ei koskaan vastannut Luottokunnan kyselyihin laskutusepäselvyyden suhteen
- Luottokorttiani hyvitettiin elokuun laskussa noin 20 eurolla (eli maksoin loppujen lopuksi oikean summan)
- Erotus meni Luottokunnan piikkiin
Simplyelectronics lähetti syksyllä tyytyväisyyskyselyn sähköpostitse. Asiakastyytyväisyys lienee heidän prosesseihin kuvattu, mutta siitä ei tarvitse välittää...
Arvaa vastasinko tai asioinko enää millään tavalla kyseisen putiikin kanssa.
Suuret kiitokset Luottokunnalle, onneksi näissä kaupoissa on tämä "erotuomari" ajamassa meidän nettiostajien etuja.
Hankittu putki on sinänsä vastannut odotuksia. Siis jos tästä koko sopasta pitää löytää jotain positiivista.
terv. Matti
Tuohon heinäkuun 23 päivänä kirjoittamaani (tässä viestiketjussa) tapahtumaketjuun tuli tosiaan jo elokuussa ratkaisu.
Lähetin luottokuntaan kaikki sähköpostiviestit ja simplyelectronicsilta saamani tilausvahvistuksen ym.
Tulos (tarkistin lopputuloksen vasta tänään Luottokunnasta):
- Simplyelectronics ei koskaan vastannut Luottokunnan kyselyihin laskutusepäselvyyden suhteen
- Luottokorttiani hyvitettiin elokuun laskussa noin 20 eurolla (eli maksoin loppujen lopuksi oikean summan)
- Erotus meni Luottokunnan piikkiin
Simplyelectronics lähetti syksyllä tyytyväisyyskyselyn sähköpostitse. Asiakastyytyväisyys lienee heidän prosesseihin kuvattu, mutta siitä ei tarvitse välittää...
Arvaa vastasinko tai asioinko enää millään tavalla kyseisen putiikin kanssa.
Suuret kiitokset Luottokunnalle, onneksi näissä kaupoissa on tämä "erotuomari" ajamassa meidän nettiostajien etuja.
Hankittu putki on sinänsä vastannut odotuksia. Siis jos tästä koko sopasta pitää löytää jotain positiivista.
terv. Matti
Nikon D90 + joitakin objektiivejä + SB-600 + vähän muuta sälää
-
Täällä Simply on tyrinyt nyt mun kohdalla vikan kerran... Tilasin 12.11 tavaraa ja kaikki oli hyllyssä. Viikon oli tilana prosessing ja silloin jo kysyin että mikä mättää kun tavara ei liiku... vastauksena että liikaa tilauksia, sen takia kestää... No, meni toinen viikko sama tilanne, jolloin ilmoitin että peruuttakaa tilaus ja Visalle rahat takas, jotka oli veloitettu heti jo tilauspäivänä. Halusivat antaa roinaa kaupan päälle ja tilaus kyllä lähtisi ehkä jo viikon sisällä.... Vastasin että EI kiitos, vaan tilaus PERUTAAN NYT. Se meni perille ja tilaksi muuttui "waiting for refund" tai jotain... Nyt 19.12 ei Visalle ole vieläkään rahat palautuneet. 3 viikkoa ei riitä Simplyllä Visan hyvittämiseen.
Huomenna yhteys Luottokuntaan ja ja sieltä pitää alkaa ahdistella ko puotia.
Mikähän lie muuttunut kun kestää ikuisuuden? Mä en tuolta enää suosittele kenenkään ostavan mitään, ellei sit ole masokisti ja ole ainoa paikka maailmassa....
Taso on romahtanut sitten edellisen tilauksen!!
Huomenna yhteys Luottokuntaan ja ja sieltä pitää alkaa ahdistella ko puotia.
Mikähän lie muuttunut kun kestää ikuisuuden? Mä en tuolta enää suosittele kenenkään ostavan mitään, ellei sit ole masokisti ja ole ainoa paikka maailmassa....
-
Tiedä sitten todellista syytä mutta veikkaisin että joulu syynä toimitusten (lisä)pidentymiseen...pitkiähän ne on aina olleet...Nalle Puh kirjoitti: Mikähän lie muuttunut kun kestää ikuisuuden? Mä en tuolta enää suosittele kenenkään ostavan mitään, ellei sit ole masokisti ja ole ainoa paikka maailmassa....
Harmi vaan kun tuntuu että jotkut hinnat tuolla on kyllä niin paljon halvempia kuin muualla.
Canon 7D + 5D markII
EF 24-105/4 L IS USM , EF 50/1.4 USM , EF 70-200/2.8 L IS USM II , EF 100/2.8 L IS USM MACRO
EF 24-105/4 L IS USM , EF 50/1.4 USM , EF 70-200/2.8 L IS USM II , EF 100/2.8 L IS USM MACRO
-
-
Olen tilannut tuolta useasti tavaraa ja kaikki on pelannut hienosti, toimitus on lähtenyt 2 päivän sisällä tilauksesta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Nyt kuitenkin tein 22.12 tilauksen, eikä siitä ole kuulunut mitään. Näinköhän nolosti tässä itsellekin kävi, että tavarat jää saamatta? No luottokortilla maksoin ja sieltähän rahat saa kuitenkin ilmeisesti takaisin, että ei sen puoleen hätää.
EDIT: Simplyelectronics lupaa toimittaa tavarat 2-5:ssä työpäivässä, ja kas kummaa, eilen tulikin viesti, että tavara on toimitettu :). Simplyelectronics toimi jälleen, vedetäänpä äskeiset valitukset pois! Ruuhkaa siellä varmaan näin joulunaikana on.
EDIT: Simplyelectronics lupaa toimittaa tavarat 2-5:ssä työpäivässä, ja kas kummaa, eilen tulikin viesti, että tavara on toimitettu :). Simplyelectronics toimi jälleen, vedetäänpä äskeiset valitukset pois! Ruuhkaa siellä varmaan näin joulunaikana on.
Viimeksi muokannut helumiah, Joulu 31, 2010 8 : 05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mulla homma ohi. Rahat palautui Visalle vasta Luottokunnan yhteydenoton jälkeen. Heti seuraavana päivänä.. Palautukseen liittyneessä emeilissä kävi selväksi että palautus oli käynnistettu vasta samana päivänä kun yhteydenotto oli tehty.. Simply vedätti vain 3 viikkoa... Kas kun tämä kaikki sattui viimesessä tilauksessani heiltä....
-
- Viesti:
Mitenkäs tuon ALVin maksamisen kanssa nyt sitten menee? Itsellä on kulunut useita vuosia siitä, kun mitään kameratavaraa ulkomailta tilasin, joten olen tässä vähän pihalla. Toiset sanovat, että Simply Electronicsin listahinta pitää paikkansa, mutta joku taas sanoo, että ALVi tulee kotimaassa päälle...
Ja CamueraNU:sta tilatessa, jossa ALV on lisätty hintaan ei?
Vai miten tämä homma menee... Olisiko jollakulla omakohtaista varmaa tietoa. Olisin kiitollinen.
Esim.
Canon 70-300L Simply electronics 1299,95€ ei ilmeisesti sisällä ALVia?
http://www.simplyelectronics.net/mainpr ... ?pid=12349
Canon 70-300L CameraNU.nl 1369€, sis 19% ALV.
http://www.cameranu.nl/en/artikel/12006 ... S_USM.html
Hedu kirjoitti:Ei tule alvia päälle,se hinta pitää paikkansa.clansman kirjoitti:Onko jollain tuolta tilanneella tulli ottanut yhteyttä. Siis että tullit tai verot pitäisi maksaa. Itse aattelin tuolta ehkä tilata 7d:n. Hinta on siis toi mikä sivuilla on? Eikä päälle tuu alvia?
Eli jos tilaan Simply Electronicisista tuotteen, niin lyödäänkö paketin saapuessa kotimaahan 23% raippalisä?OskuK kirjoitti:Kuten jo ed viestissä lainasin, he eivät lisää siihen paikallista alvia. Alvi ja tulli tulevat tuotteelle vasta EU:n alueella, eli Suomessa paikallisien säännösten mukaisesti.
Ja CamueraNU:sta tilatessa, jossa ALV on lisätty hintaan ei?
Vai miten tämä homma menee... Olisiko jollakulla omakohtaista varmaa tietoa. Olisin kiitollinen.
Esim.
Canon 70-300L Simply electronics 1299,95€ ei ilmeisesti sisällä ALVia?
http://www.simplyelectronics.net/mainpr ... ?pid=12349
Canon 70-300L CameraNU.nl 1369€, sis 19% ALV.
http://www.cameranu.nl/en/artikel/12006 ... S_USM.html