Neuvoja ebay tilanteeseen? (piraatti softa)

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
juha_m
Viesti:

Neuvoja ebay tilanteeseen? (piraatti softa)

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Riskit ebay ostamisessa uhkaavat nyt toteutua omalla kohdalla. Ostin amerikkalaiselta luotettavan tuntuiselta myyjältä Photoshop CS4 ohjelman(350 euroa+alv 22%). Myyjällä on 06 perustettu tili ja yli 200 positiivista palautetta 100% suhteella. Nyt selvisi kuitenkin että ohjelma ei olekaan aito eli Adoben suomen tuesta sanoivat että piraatti on. Ongelmani on se että asia selvisi minulle liian myöhään ja en voi enää 45 päivän rajan jälkeen aloittaa Paypal riittauttamis prosessia. Neuvottelu myyjän kanssa on alussa ja nyt hän on tarjonnut 100$ hyvitystä(en aio suostua). Ohjelma oli avaamattomassa paketissa eli myyjä ei ole sitä itse asentanut. Oletko ollut itse vastaavassa tilanteessa ja mitä tässä kannattaisi tehdä?
Juha Martikainen
Hääkuvia -
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mvuori

Re: Neuvoja ebay tilanteeseen? (piraatti softa)

Viesti Kirjoittaja mvuori »

Voit raportoida myyjälle, että ellet saa rahojasi takaisin, raportoit asiasta eBay:lle (jolloin hänen kaupankäyntinsä loppuu eBay:ssa, ja PayPalin kautta lopetetaan) ja BSA:lle sekä teet myös rikosilmoituksen myyjän paikalliselle poliisille.

...Ja kun olet saanut rahasi takaisin, voit tehdä edellä mainitut asiat kuitenkin...
Matti Vuori
Vastaa Viestiin