Ny-camera vastaukset

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

MarttiV kirjoitti: Tämmöset kalusteet:

Item1: Markenhersteller X-Drive II 40GB
Item2: Kingston 512MB Hi-Speed CompactFlash Speicherkarte
Item3: Canon EOS-10 D
Ei huonoa!!

Muistiakin piisaa mukavasti Pitäisiköhän vielä olla joku pienempi muistikortti latauksen ajaksi (256mb)?

Onko sulla objektiivit valmiina?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
D100
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D100 »

MarttiV kirjoitti:
10.06.2003, klo 16:17
Lähetys on otettu käsittelyyn
00000 HELSINKI
Toisin sanoen lähetys on noudettavissa paikallisesta posti-konttuurista tänään viimeistään 16.00... ;-)
Camera: Nikon D2H
http://www.jjussi.com
MarttiV

Viesti Kirjoittaja MarttiV »

D100 kirjoitti:Toisin sanoen lähetys on noudettavissa paikallisesta posti-konttuurista tänään viimeistään 16.00... ;-)
Jep, omassa konttuurissa on paketti odottamassa.
Lompakko tyhjenee ja lapset joutuvat kulkemaan paljain jaloin koko kesän ;-)

11.06.2003, klo 08:38
Saapunut toimipaikkaan
06100 PORVOO 10/PÄÄPOSTI

10.06.2003, klo 16:17
Lähetys on otettu käsittelyyn
00000 HELSINKI

Sitten on vielä jollain omalla matkalla sieltä NYC:sta tilattu Sigman 17-35...
k128651

Viesti Kirjoittaja k128651 »

Ajattelin antaa mielipiteeni Ny-Camerasta. Tilasin IXUS-400 2.6.2003, tilausvahvistus tuli samanapäivänä. Keskiviikkona 11.6 tiedustelin minkälainen tilanne varastossa kyseisellä kameralla, sattumalta samana päivänä tuli postia että kamera on lähtenyt postin käsittelyyn. 13.6 itse päällikkö kirjoitti minulle sähköpostia varaston tilanteesta ja antoi minulle paketin seurantanumeron.

Tänään 17.6 paketti oli saapunut Suomeen lajitteluun, eli huomenna olen toivottavasti onnellinen uuden kameran omistaja!

Henkilökohtaisesti olen erittäin tyytyväinen kyseisen firman palveluun ja voin suositella sitä. Sähköpostiini vastattiin mikä ilmeisesti ei ole kovinkaan yleistä Saksan nettifirmoilla.
MarttiV

k128651 kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen erittäin tyytyväinen kyseisen firman palveluun ja voin suositella sitä.
Palvelutaso ei näköjään ole ihan tasaista heillä. Tai sitten ovat ihan viime päivinä tehneet tuntuvan petrauksen.

Minun 27.5. tekemääni objektiivitailaukseen sain odottaa yli viikon ennenkuin sain edes epämääräisen vahvituksen siitä, että jotain on lähtenyt liikenteeseen. Ja toissa päivänä (ma 16.6.) paketti sitten vasta saapui. Ja kaiken lisäksi 10 EUR kalliimpana kuin mitä tilausvahvistus lupasi!! Ilmoitin NYC:aan, että paketti pysyy postissa lunastamattona niin kauan kun saan selityksen poikkeavaan hintaan. Kyseessä ei voi olla edes tämä suomen postin postiennakkomaksulisä koska se lasketaan aina erikseen tilaushinnan päälle. Objektiivi maksaa näköjään edelleen saman kuin mitä tilaushetkelläkin.

Kärsivällisyyttäni venytin pitkälle NYC:n kanssa, mutta nyt tuli kyllä raja vastaan.
pikkupoika

Viesti Kirjoittaja pikkupoika »

Tässä lainaus mitä Ny-camera kirjoitti tarjouksessaan kamerasta kun saatavuutta kyselin. Vastaus tuli noin viikon päästä kyselystä, kaikesta päätellen vasta sitten kun kameroita hyllyyn saivat.
Olisiko tuo ylimmäräinen 10e sama kun tässä tarjouksessa.

"The price for this, including VAT, will be EUR 358,- plus EUR 21,- for
shipping and EUR 10,- for COD."
MarttiV

> Quantity: 1
> Artikelname: Sigma EX 2,8-4,0/17-35 HSM C/AF
> ArtikelNr: 900562
> Einzelpreis_b: EUR 509,00
> Total price: EUR 509,00
> VAT.: EUR 70,21 (16%)
>
> Sum: EUR 509,00
> Shipping cost: EUR 15,00
> included VAT: EUR 72,28
> Total Sum: EUR 524,00

Näin oli laskettu minulle tilausvahvistuksessa. Mistään COD maksuista ei missään vaiheessa ole ollut mainintaa. Eihän se sinällään kauhea raha ole, mutta periaattessa pitäisi pystyä luottamaan ilmoitettuun kokonaishintaan. Eihän se tavallisessakaan kaupassa käy laatuun, että myyjä ottaa ensin yhden hinnan ja asiakkaan poistuessa ovella huutaa perään, että tahtoisi vielä vähän lisää.
MarttiV

> Tax area: European Union foreign country
>
>
> Delivery method: EU - Post until 1kg
> Zahlungsweise: Cash on delivery [0045] (Status : Zahlung steht aus)

Luin vielä kerran sen tilausvahvistuksen ja taispa se 10 euron kohta löytyä. Mutta en silti ymmärrä miten COD-maksu voi olla auki ja määrittelemätöm ja miksi ylipäätänsä veloittavat sellaisen. Ei topfoto-onlinen tilauksessa mitään sellaisia ollut.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Sain kyllä viestiini vihdoin vastauksen, kesto yli 10 päivää mistä suuresti pahoittelivat.

Hinnat tuntuvat olevan muihin kauppoihin nähden hyvät joten ehkä sittenkin tilaus tapahtuu?
miitre

Viesti Kirjoittaja miitre »

Tilasin Fuji S602Z:n alkuvuodesta NY-Camerasta..toimitus kesti 11 päivää, joten ei mielestäni ollut mikään liian pitkä toimitusaika. Nyt kun myin Fujini viime viikon ke (18.6) ja tilasin samana iltana Canonin S50:n..tilausvahvistus tuli (ilmeisesti automaattisesta postista) noin parin tunnin kuluttua..Noh..seuraavana aamuna (19.6) ilmoitin tilausvahvistuksen sähköpostiosoitteeseen, että voisikohan toimitusta hieman kiirehtiä kun tarttis saada kamera mummun 70v syntymäpäivään 28.6 mennessä..sähköpostiin vastasi samana iltana firman viskaali, että hän on yksin töissä, koska saksassa on bank holiday-päivä ja että hän kirjoittelee uudelleen huomenna..perjantaina olikin sitten tullut posti häneltä, että hän henkilökohtaisesti pakkasi ja tarkisti paketin sekä toimitti sen välittömästi postiin, jotta saisin pakettini ajoissa. Mikäli suomen posti oy osaa vielä hommansa, niin minun pitäisi saada paketti viimeistään to 26.6. Mun mielestä NY-Cameralta todella asiallista asiakaspalvelua, joten en voi kuin toivoa, että paketin suhteen kaikki olisi kunnossa..ainakin alkuvuonna oli!
Canon Powershot S50
miitre

Tilasin Fuji S602Z:n alkuvuodesta NY-Camerasta..toimitus kesti 11 päivää, joten ei mielestäni ollut mikään liian pitkä toimitusaika. Nyt kun myin Fujini viime viikon ke (18.6) ja tilasin samana iltana Canonin S50:n..tilausvahvistus tuli (ilmeisesti automaattisesta postista) noin parin tunnin kuluttua..Noh..seuraavana aamuna (19.6) ilmoitin tilausvahvistuksen sähköpostiosoitteeseen, että voisikohan toimitusta hieman kiirehtiä kun tarttis saada kamera mummun 70v syntymäpäivään 28.6 mennessä..sähköpostiin vastasi samana iltana firman viskaali, että hän on yksin töissä, koska saksassa on bank holiday-päivä ja että hän kirjoittelee uudelleen huomenna..perjantaina olikin sitten tullut posti häneltä, että hän henkilökohtaisesti pakkasi ja tarkisti paketin sekä toimitti sen välittömästi postiin, jotta saisin pakettini ajoissa. Mikäli suomen posti oy osaa vielä hommansa, niin minun pitäisi saada paketti viimeistään to 26.6. Mun mielestä NY-Cameralta todella asiallista asiakaspalvelua, joten en voi kuin toivoa, että paketin suhteen kaikki olisi kunnossa..ainakin alkuvuonna oli!
Canon Powershot S50
AkKu

Viesti Kirjoittaja AkKu »

etkö tykännyt siitä fujista kun vaihoit sen canoniin? Itse olen pohtinu ostavani ehkä jomman kumman.
Berrie

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Minä jo tuolla Canon-palstalla tunteitani purin aiemmin tuntojani, mutta kerrotaan tähän oma mielipide NY-Camerasta.

Eli muistaakseni tilasin tuon S45 + 256 mb CF-kortin 2.4.03. Tilausvahvistus tulee käsittääkseni tilauksesta suoraan eli siinähän laitetaan itse ne postituskulut (taitavat olla kameraa tilatessa aina vähintään sen 21 euroa) ym. Siinä ei tosiaan lue sitä 10 euron COD-maksua eli se pitää hintaan lisätä.

Mulle kyllä vastailivat meileihin aina vähintään kahden päivän sisällä ja vastaaja oli Graham joka kerta. Ennen kameran ostoa tiedustelin S45:n saatavuutta ja sain vastauksen siihenkin varsin nopeasti ja Graham ehdotteli vielä lisälaitteita matkaan. Eli olen ollut tyytyväinen asiakaspalveluun.

Itse tilauksen tulo minulle kesti kolme viikkoa, mutta ilman pääsiäistä olisi paketti tullut minulle kahdessa ja puolessa viikossa eli se on jo kohtalaisen hyvä toimitusaika. Paremmalla tuurilla eli jos tuotteita olisi ollut heillä varastossa, tilaus olisi tullut nopeammin.

Mutta kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen NY-Cameraan ja sen palveluun. Lisäksi olen tyytyväinen myös kameraani ja se kai se on tärkeintä. :)
miitre

AkKu kirjoitti:etkö tykännyt siitä fujista kun vaihoit sen canoniin? Itse olen pohtinu ostavani ehkä jomman kumman.
Fuji S602Z oli mielestäni aivan loistava ainakin 3Mp:n kuvakoolla ja parhaimmalla laadulla, jolla suurimmaksi osaksi kuvasin. Siinä oli vaan se, että se jäi usein kotiin kokonsa vuoksi..eli halusin pienemmän ja kompaktimman paketin, menettämättä kuitenkaan kaikkia hyviä ominaisuuksia, joita fujissa oli. Suosittelen kyllä Fujia, mikäli tuntuu siltä ettei koko häiritse!
Canon Powershot S50
miitre

miitre kirjoitti:Tilasin Fuji S602Z:n alkuvuodesta NY-Camerasta..toimitus kesti 11 päivää, joten ei mielestäni ollut mikään liian pitkä toimitusaika. Nyt kun myin Fujini viime viikon ke (18.6) ja tilasin samana iltana Canonin S50:n..tilausvahvistus tuli (ilmeisesti automaattisesta postista) noin parin tunnin kuluttua..Noh..seuraavana aamuna (19.6) ilmoitin tilausvahvistuksen sähköpostiosoitteeseen, että voisikohan toimitusta hieman kiirehtiä kun tarttis saada kamera mummun 70v syntymäpäivään 28.6 mennessä..sähköpostiin vastasi samana iltana firman viskaali, että hän on yksin töissä, koska saksassa on bank holiday-päivä ja että hän kirjoittelee uudelleen huomenna..perjantaina olikin sitten tullut posti häneltä, että hän henkilökohtaisesti pakkasi ja tarkisti paketin sekä toimitti sen välittömästi postiin, jotta saisin pakettini ajoissa. Mikäli suomen posti oy osaa vielä hommansa, niin minun pitäisi saada paketti viimeistään to 26.6. Mun mielestä NY-Cameralta todella asiallista asiakaspalvelua, joten en voi kuin toivoa, että paketin suhteen kaikki olisi kunnossa..ainakin alkuvuonna oli!
Pakko korjata aikaisempaa mielipidettä! Koska uutta kameraa jonka tilasin ei kuulunut, ni päätin soittaa Ny-Cameralle..kameroita tuli liikkeeseen vasta tänään!!??..vaikka olin jo saanut postia kauan aikaa sitten, jossa sanottiin, että pakettini on jo tarkistettu ja paketoitu ja se lähtisi niin pian kuin mahdollista!..ei pysty käsittään..rupes V***ttaan ihan hulluna..noh..lähetin sinne faksin, jossa selitin mitä oli tapahtunut ja liitin siihen saamani sähköpostin ja kerroin, että olisi vähintäänkin kohtuullista antaa jonkinlainen alennus tilauksesta viivytysten vuoksi, koska tarvetta kameralle olisi todellakin jo ollut..luulen, että ei nekään tykkää katteettomista lupauksista!! Saa nähä miten käy!
Canon Powershot S50
mtoivio

Viesti Kirjoittaja mtoivio »

Tilasin tuossa 15.7. Canonin A70 newyork-cameralta yritettyäni metsästää kyseistä mallia suomesta tuloksetta. Palvelu on ollut suhteellisen nopeaa jatkuvasti, joskin vastauksissa on ollut pientä epämääräisyyttä toisinaan. Ensimmäisessä postissa kyselin nimenomaan, että kuinka vaikeaa tätä mallia on saada, ja onko heillä mahdollisesti sitä jopa varastossa nopeaa lähetystä varten. Täsmensin asiaa kertomalla, että täältä Suomesta kameraa ei löydy. Vastauksessa oli hieman huvittava "ympäripyöreä" sävy:
__
Hi Mikko, thanks for the mail.

It will be no problem for you to get the Canon Powershot A70.
__

No tilasin kameran kuitenkin seuraavana päivänä ja laitoin samalla lisää mailia että josko saisi tarkempaa tietoa. Sittenpä olikin jo replyssä että ei ihan juuri nyt ole kameraa mutta saavat sitä "minä päivänä hyvänsä". Kyllä ne tuntuvat silti posteihin vastailevan, joten katellaan miten tässä käy. (pitääpä tsekata onko velottaneet visaa jo)
Jaakko

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Miten muuten teillä on toiminut tuo NY-Cameran lähetysten seuranta? Eilen kyselyyni lähetysajankohdasta vastattiin näin:
Hi Jaakko, and thanks for your E.mail.

Certainly, we´ll be happy to provide a tracking number for you.

The tracking number for your parcel, sent with the Deutsche Post, is as
follows :

XX.XXXXX XXXX X

You will be able to check this with your local postal service.

Finnish customers can also check this on the following web address :

http://www.posti.fi/lahetystenseuranta/
Tuohan tarkoittaa että paketti olisi jo lähetetty (?) Suomen Posti tai Deutsche Post eivät anna vielä tuloksia. Vai alkaako seuranta toimimaan viiveellä? Paketinseurantanumoero koostuu pelkistä numeroista, kirjaimia ei ole.
Kidov

Viesti Kirjoittaja Kidov »

Omien kokemusteni mukaan, saattaa mennä viikkokin, ennen kuin paketti alkaa näkymään siinä Saksan seurantapaikassa. Suomessa seuranta toimii aivan toisella tavalla.
Jaakko

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

nyt tuli sitten uusi maili jossa virallisesti kerrotaan paketin lähteneen..
jkp

Viesti Kirjoittaja jkp »

Tilasin Minolta Z1:n NYC:sta 15.2. -> 16.2. tuli sähköpostia jossa sanottiin kameran olevan postitettu. 23.2. paketti saapui ja kaikki OK.

Ei mitään valittamista em. firmasta.
Vastaa Viestiin