Digiexpress -palvelu tökkii..ainakin minulla
Lähetetty: Syys 14, 2006 21 : 55
Luukkosen Antti oli aikoinaan kehunut Kodakin Digiexpressiä yli muiden. Tämä tapahtui joskus heidän historian varsin aikaisessa vaiheessa. Olivathan he voittaneet joitain testejäkin, jonkin mittarin mukaan. No se palvelu mitä itse sieltä olen saanut, niin on kaukana mistään loistavasta. Se on siis ihan muuta.
Nyt kun yritin kelata läpi noita aiempia episodeja, niin en kyllä muistanut ensimmäistäkään täysin ongelmatonta asiointia. Piti tänään siltä myyjältä oikein kysyä, että onks niillä jokin takuu, että jokaiseen mun tilaukseen liittyy vähintään jotain heidän kämmiä, tai tulosteiden uupumista tms. syytä, että joudun joko nielemään sen ei niin kelvollisen tai tulemaan ylimääräisen kerran uudestaan. Se selitti jotain epämääräistä harvinaisesta epäonnesta. Aina on ollut enemmän tai vähemmän jotain tekistä tms häikkää palvelun kanssa. Tai sitten kaikkien muidenkin asiakkaidenkin puolesta se epäonni on osunut juuri minuun. En uskalla käydä tuolla enää ollenkaan.
Noita kuvaamiani hääsarjojahan olen tuolla tulostellut. Olen tosin toisinaan käyttänyt myös muitakin palveluntarjoajia, eikä siellä ole ongelmia ollut lähimainkaan tällä tavalla.
Alkuajoilta niillä Kampin koneet jumitti, eivät saaneet printtejä luvattuun seuraavaankaan ajankohtaan.
Edellisellä kerralla kun hain sieltä Ulkoasianministeriölle kuvaamani potrettikuvia kiireellä kokousedustajille, niin sain kuulla että kuoren joukkoon oli joutunut jotain muitakin kuvia. Toivottavasti eivät vain olleet jonkun perverssin rohkeita otoksia. Glups. En viitsinyr edes kysyä. Eivät tainneet kuitenkin ihan päätyä EU-edustajien ihmeteltäviksi, vaan tyssäsivät suomalaisten virkamiesten seulaan. Minun ne ei olleet, kun olin tilannut vain ne potrettikuvat. Olis pitänyt katsoa kaikki kuvat läpi ennen asiakkaalle luovuttamista. Nytpä tiedän.
Sitä edellisellä kerralla kun lähetin hääkuvia sinne, niin osassa rinnakkaisista oli valkoinen reuna kuvan toisessa reunassa, osassa ei. Yhdessä potrettikuvassa oli mustaa pigmenttiroiskeita. Ei hyvä. Tekivät kyllä uusiksi, mutta päädyin taas uudemman kerran niitä hakemaan.
Nyt toissapäivänä taas kun lähetin sinne kuvia, niin soittivat eilen päivällä ettei ne 15*20 kuvat ole luvattuun puoleen päivään mennessä valmiita, että valmistuminen venyy iltapäivälle. No eipä hätää. Olen niitä illalla vasta hakemassa. Vakuuttivat kuvien olevan valmiita siihen mennessä. Noh, eihän ne tietenkään olleet. Olin eilen lähettänyt sinne taas vähän toista sataa kuvaa, mitä halusin noutaa Sellosta. Ei ollut niitäkään. Olivat tietsikan mukaan valmistuneet, mutta unohtuneet Kamppiin. Olin luvannut luovuttaa ne asiakkaalle tänään, siispä Kampista hakemaan. Sanoivat samalla Sellosta että se Kampin 15*20 tulosteiden häikkä on just puoli tuntia sitten saatu korjattua. Niinpä kerkesin jo vähän toivoon, että josko olisivat niiden muiden kuvien noutoon mennessä saaneet tehtyä.
Liikettä lähestyessäni taisin lukea jostain heidän mainostaulustaan, että kuvat jopa tunnissa. Hmm. Mahtaakohan vain olla... Jos edes päivässä, ja odotetun tasaisen laatuisina. Menin sisään. Joo, ne sinne heidän unohtamat 10*15 printit kyllä löytyä. Niiden 15x20:sten osalta myyjä kuitenkin sanoi, että ne on menneet Selloon, koska niissä ei mukamas ole profiilia. Eli nyt kun olivat just saaneet Kampissa 15*20 papereita jumittaneen koneen kuntoon, niin mun kuvat muuttukiin sRGB-kuviksi, joita Kampissa ei edes avata. Ja ne salettiin oli profiloitu. Tarkistin sen vielä omalta koneelta. Sanoin kyllä myyjälle, että minun takia ei tarvi enää murehtia, en tule heitä enää vaivaamaan - vaivaamaan itseäni heillä - en vaikka saisi kuvat ilmaiseksi. Sen verran sapettaa noin epävarmasti toimivat palvelut.
Toivottavasti tämän kaltainen palvelu ei ole normaalia, ja että vain minä olen vähän turhan ronkeli. Minulla vain yksinkertaisesti ei ole aikaa ravata turhan päiten joko Kampissa tai Sellossa vain sen takia, että kuvatulostaminen syystä tai toisesta lipsuu. palvelun ja kuvien laadun pitäisi olla tasaista.
Pitänee jatkossa pitäytyä fotonetin palveluissa, ja toivoa että se kehen noi digiexpressin kömmähdykset jatkossa osuu, ei ole niin kiireinen ja vaativa kuin minä. Vaikka itse en palvelua tule enää käyttämään, niin voishan se vähän parantua, jotta muille edes tulisi hyvä mieli, tai ei ainakaan kovin pahaa jälkimakua. Minun aiemmin heille antamasta palautteesta ei kait sit ole ollut hyötyä. Minulle noi tulevat mahdolliset muutokset on jo ihan samantekeviä, koska en niitä tule käyttämään. Vai onko se niin että muut nieleen ongelmat, eikä vaadi palveluun parannuksia, ja siksi palvelut vain heikkenee heikkenemistään. Siltä se ainakin minun silmissä näyttää.
Onpahan tullut testattua. Minun testitulos antoi ainakin ihan päinvastaisen tuloksen, kuin mitä se tietokone -lehden tekemä testi. Ehkä se testi mittas jotain muuta kuin mitä minä noissa kuvissa näin tai miten palvelun koin. Tämä oli siis vain toinen riippumaton subjektiivinen näkemys kuvaprinttailun haasteellisuudesta.
ps. Ai niin. Sinne Kampin liikkeeseen kun menin, ja sanoin nimeni, siis kyllä ihan selvästi Kettunen, niin myyjä kysyi, että " Ai Huttunenko?". No ei, kun Kettunen. Sama juttu kävi viimeksi JAS-tekniikassakin, kun olin siellä kennoa puhdistuttamassa. Oli mulla opiskeluaikana yks jyväskyläläinen Huttunen Jukka. Mukava hemmo. En kuitenkaan usko, että hän olisi nyt yht´äkkiä alkanut näissä liikkeissä ravaamaan, että noi sen takia luulis asiakkaan olevan juuri hän. Hupaisaa.
Nyt kun yritin kelata läpi noita aiempia episodeja, niin en kyllä muistanut ensimmäistäkään täysin ongelmatonta asiointia. Piti tänään siltä myyjältä oikein kysyä, että onks niillä jokin takuu, että jokaiseen mun tilaukseen liittyy vähintään jotain heidän kämmiä, tai tulosteiden uupumista tms. syytä, että joudun joko nielemään sen ei niin kelvollisen tai tulemaan ylimääräisen kerran uudestaan. Se selitti jotain epämääräistä harvinaisesta epäonnesta. Aina on ollut enemmän tai vähemmän jotain tekistä tms häikkää palvelun kanssa. Tai sitten kaikkien muidenkin asiakkaidenkin puolesta se epäonni on osunut juuri minuun. En uskalla käydä tuolla enää ollenkaan.
Noita kuvaamiani hääsarjojahan olen tuolla tulostellut. Olen tosin toisinaan käyttänyt myös muitakin palveluntarjoajia, eikä siellä ole ongelmia ollut lähimainkaan tällä tavalla.
Alkuajoilta niillä Kampin koneet jumitti, eivät saaneet printtejä luvattuun seuraavaankaan ajankohtaan.
Edellisellä kerralla kun hain sieltä Ulkoasianministeriölle kuvaamani potrettikuvia kiireellä kokousedustajille, niin sain kuulla että kuoren joukkoon oli joutunut jotain muitakin kuvia. Toivottavasti eivät vain olleet jonkun perverssin rohkeita otoksia. Glups. En viitsinyr edes kysyä. Eivät tainneet kuitenkin ihan päätyä EU-edustajien ihmeteltäviksi, vaan tyssäsivät suomalaisten virkamiesten seulaan. Minun ne ei olleet, kun olin tilannut vain ne potrettikuvat. Olis pitänyt katsoa kaikki kuvat läpi ennen asiakkaalle luovuttamista. Nytpä tiedän.
Sitä edellisellä kerralla kun lähetin hääkuvia sinne, niin osassa rinnakkaisista oli valkoinen reuna kuvan toisessa reunassa, osassa ei. Yhdessä potrettikuvassa oli mustaa pigmenttiroiskeita. Ei hyvä. Tekivät kyllä uusiksi, mutta päädyin taas uudemman kerran niitä hakemaan.
Nyt toissapäivänä taas kun lähetin sinne kuvia, niin soittivat eilen päivällä ettei ne 15*20 kuvat ole luvattuun puoleen päivään mennessä valmiita, että valmistuminen venyy iltapäivälle. No eipä hätää. Olen niitä illalla vasta hakemassa. Vakuuttivat kuvien olevan valmiita siihen mennessä. Noh, eihän ne tietenkään olleet. Olin eilen lähettänyt sinne taas vähän toista sataa kuvaa, mitä halusin noutaa Sellosta. Ei ollut niitäkään. Olivat tietsikan mukaan valmistuneet, mutta unohtuneet Kamppiin. Olin luvannut luovuttaa ne asiakkaalle tänään, siispä Kampista hakemaan. Sanoivat samalla Sellosta että se Kampin 15*20 tulosteiden häikkä on just puoli tuntia sitten saatu korjattua. Niinpä kerkesin jo vähän toivoon, että josko olisivat niiden muiden kuvien noutoon mennessä saaneet tehtyä.
Liikettä lähestyessäni taisin lukea jostain heidän mainostaulustaan, että kuvat jopa tunnissa. Hmm. Mahtaakohan vain olla... Jos edes päivässä, ja odotetun tasaisen laatuisina. Menin sisään. Joo, ne sinne heidän unohtamat 10*15 printit kyllä löytyä. Niiden 15x20:sten osalta myyjä kuitenkin sanoi, että ne on menneet Selloon, koska niissä ei mukamas ole profiilia. Eli nyt kun olivat just saaneet Kampissa 15*20 papereita jumittaneen koneen kuntoon, niin mun kuvat muuttukiin sRGB-kuviksi, joita Kampissa ei edes avata. Ja ne salettiin oli profiloitu. Tarkistin sen vielä omalta koneelta. Sanoin kyllä myyjälle, että minun takia ei tarvi enää murehtia, en tule heitä enää vaivaamaan - vaivaamaan itseäni heillä - en vaikka saisi kuvat ilmaiseksi. Sen verran sapettaa noin epävarmasti toimivat palvelut.
Toivottavasti tämän kaltainen palvelu ei ole normaalia, ja että vain minä olen vähän turhan ronkeli. Minulla vain yksinkertaisesti ei ole aikaa ravata turhan päiten joko Kampissa tai Sellossa vain sen takia, että kuvatulostaminen syystä tai toisesta lipsuu. palvelun ja kuvien laadun pitäisi olla tasaista.
Pitänee jatkossa pitäytyä fotonetin palveluissa, ja toivoa että se kehen noi digiexpressin kömmähdykset jatkossa osuu, ei ole niin kiireinen ja vaativa kuin minä. Vaikka itse en palvelua tule enää käyttämään, niin voishan se vähän parantua, jotta muille edes tulisi hyvä mieli, tai ei ainakaan kovin pahaa jälkimakua. Minun aiemmin heille antamasta palautteesta ei kait sit ole ollut hyötyä. Minulle noi tulevat mahdolliset muutokset on jo ihan samantekeviä, koska en niitä tule käyttämään. Vai onko se niin että muut nieleen ongelmat, eikä vaadi palveluun parannuksia, ja siksi palvelut vain heikkenee heikkenemistään. Siltä se ainakin minun silmissä näyttää.
Onpahan tullut testattua. Minun testitulos antoi ainakin ihan päinvastaisen tuloksen, kuin mitä se tietokone -lehden tekemä testi. Ehkä se testi mittas jotain muuta kuin mitä minä noissa kuvissa näin tai miten palvelun koin. Tämä oli siis vain toinen riippumaton subjektiivinen näkemys kuvaprinttailun haasteellisuudesta.
ps. Ai niin. Sinne Kampin liikkeeseen kun menin, ja sanoin nimeni, siis kyllä ihan selvästi Kettunen, niin myyjä kysyi, että " Ai Huttunenko?". No ei, kun Kettunen. Sama juttu kävi viimeksi JAS-tekniikassakin, kun olin siellä kennoa puhdistuttamassa. Oli mulla opiskeluaikana yks jyväskyläläinen Huttunen Jukka. Mukava hemmo. En kuitenkaan usko, että hän olisi nyt yht´äkkiä alkanut näissä liikkeissä ravaamaan, että noi sen takia luulis asiakkaan olevan juuri hän. Hupaisaa.