Sivu 1/1

Digiexpress -palvelu tökkii..ainakin minulla

Lähetetty: Syys 14, 2006 21 : 55
Kirjoittaja henkka k
Luukkosen Antti oli aikoinaan kehunut Kodakin Digiexpressiä yli muiden. Tämä tapahtui joskus heidän historian varsin aikaisessa vaiheessa. Olivathan he voittaneet joitain testejäkin, jonkin mittarin mukaan. No se palvelu mitä itse sieltä olen saanut, niin on kaukana mistään loistavasta. Se on siis ihan muuta.

Nyt kun yritin kelata läpi noita aiempia episodeja, niin en kyllä muistanut ensimmäistäkään täysin ongelmatonta asiointia. Piti tänään siltä myyjältä oikein kysyä, että onks niillä jokin takuu, että jokaiseen mun tilaukseen liittyy vähintään jotain heidän kämmiä, tai tulosteiden uupumista tms. syytä, että joudun joko nielemään sen ei niin kelvollisen tai tulemaan ylimääräisen kerran uudestaan. Se selitti jotain epämääräistä harvinaisesta epäonnesta. Aina on ollut enemmän tai vähemmän jotain tekistä tms häikkää palvelun kanssa. Tai sitten kaikkien muidenkin asiakkaidenkin puolesta se epäonni on osunut juuri minuun. En uskalla käydä tuolla enää ollenkaan.

Noita kuvaamiani hääsarjojahan olen tuolla tulostellut. Olen tosin toisinaan käyttänyt myös muitakin palveluntarjoajia, eikä siellä ole ongelmia ollut lähimainkaan tällä tavalla.

Alkuajoilta niillä Kampin koneet jumitti, eivät saaneet printtejä luvattuun seuraavaankaan ajankohtaan.

Edellisellä kerralla kun hain sieltä Ulkoasianministeriölle kuvaamani potrettikuvia kiireellä kokousedustajille, niin sain kuulla että kuoren joukkoon oli joutunut jotain muitakin kuvia. Toivottavasti eivät vain olleet jonkun perverssin rohkeita otoksia. Glups. En viitsinyr edes kysyä. Eivät tainneet kuitenkin ihan päätyä EU-edustajien ihmeteltäviksi, vaan tyssäsivät suomalaisten virkamiesten seulaan. Minun ne ei olleet, kun olin tilannut vain ne potrettikuvat. Olis pitänyt katsoa kaikki kuvat läpi ennen asiakkaalle luovuttamista. Nytpä tiedän.

Sitä edellisellä kerralla kun lähetin hääkuvia sinne, niin osassa rinnakkaisista oli valkoinen reuna kuvan toisessa reunassa, osassa ei. Yhdessä potrettikuvassa oli mustaa pigmenttiroiskeita. Ei hyvä. Tekivät kyllä uusiksi, mutta päädyin taas uudemman kerran niitä hakemaan.

Nyt toissapäivänä taas kun lähetin sinne kuvia, niin soittivat eilen päivällä ettei ne 15*20 kuvat ole luvattuun puoleen päivään mennessä valmiita, että valmistuminen venyy iltapäivälle. No eipä hätää. Olen niitä illalla vasta hakemassa. Vakuuttivat kuvien olevan valmiita siihen mennessä. Noh, eihän ne tietenkään olleet. Olin eilen lähettänyt sinne taas vähän toista sataa kuvaa, mitä halusin noutaa Sellosta. Ei ollut niitäkään. Olivat tietsikan mukaan valmistuneet, mutta unohtuneet Kamppiin. Olin luvannut luovuttaa ne asiakkaalle tänään, siispä Kampista hakemaan. Sanoivat samalla Sellosta että se Kampin 15*20 tulosteiden häikkä on just puoli tuntia sitten saatu korjattua. Niinpä kerkesin jo vähän toivoon, että josko olisivat niiden muiden kuvien noutoon mennessä saaneet tehtyä.

Liikettä lähestyessäni taisin lukea jostain heidän mainostaulustaan, että kuvat jopa tunnissa. Hmm. Mahtaakohan vain olla... Jos edes päivässä, ja odotetun tasaisen laatuisina. Menin sisään. Joo, ne sinne heidän unohtamat 10*15 printit kyllä löytyä. Niiden 15x20:sten osalta myyjä kuitenkin sanoi, että ne on menneet Selloon, koska niissä ei mukamas ole profiilia. Eli nyt kun olivat just saaneet Kampissa 15*20 papereita jumittaneen koneen kuntoon, niin mun kuvat muuttukiin sRGB-kuviksi, joita Kampissa ei edes avata. Ja ne salettiin oli profiloitu. Tarkistin sen vielä omalta koneelta. Sanoin kyllä myyjälle, että minun takia ei tarvi enää murehtia, en tule heitä enää vaivaamaan - vaivaamaan itseäni heillä - en vaikka saisi kuvat ilmaiseksi. Sen verran sapettaa noin epävarmasti toimivat palvelut.

Toivottavasti tämän kaltainen palvelu ei ole normaalia, ja että vain minä olen vähän turhan ronkeli. Minulla vain yksinkertaisesti ei ole aikaa ravata turhan päiten joko Kampissa tai Sellossa vain sen takia, että kuvatulostaminen syystä tai toisesta lipsuu. palvelun ja kuvien laadun pitäisi olla tasaista.

Pitänee jatkossa pitäytyä fotonetin palveluissa, ja toivoa että se kehen noi digiexpressin kömmähdykset jatkossa osuu, ei ole niin kiireinen ja vaativa kuin minä. Vaikka itse en palvelua tule enää käyttämään, niin voishan se vähän parantua, jotta muille edes tulisi hyvä mieli, tai ei ainakaan kovin pahaa jälkimakua. Minun aiemmin heille antamasta palautteesta ei kait sit ole ollut hyötyä. Minulle noi tulevat mahdolliset muutokset on jo ihan samantekeviä, koska en niitä tule käyttämään. Vai onko se niin että muut nieleen ongelmat, eikä vaadi palveluun parannuksia, ja siksi palvelut vain heikkenee heikkenemistään. Siltä se ainakin minun silmissä näyttää.

Onpahan tullut testattua. Minun testitulos antoi ainakin ihan päinvastaisen tuloksen, kuin mitä se tietokone -lehden tekemä testi. Ehkä se testi mittas jotain muuta kuin mitä minä noissa kuvissa näin tai miten palvelun koin. Tämä oli siis vain toinen riippumaton subjektiivinen näkemys kuvaprinttailun haasteellisuudesta.

ps. Ai niin. Sinne Kampin liikkeeseen kun menin, ja sanoin nimeni, siis kyllä ihan selvästi Kettunen, niin myyjä kysyi, että " Ai Huttunenko?". No ei, kun Kettunen. Sama juttu kävi viimeksi JAS-tekniikassakin, kun olin siellä kennoa puhdistuttamassa. Oli mulla opiskeluaikana yks jyväskyläläinen Huttunen Jukka. Mukava hemmo. En kuitenkaan usko, että hän olisi nyt yht´äkkiä alkanut näissä liikkeissä ravaamaan, että noi sen takia luulis asiakkaan olevan juuri hän. Hupaisaa.

Lähetetty: Syys 15, 2006 1 : 05
Kirjoittaja viltawa
Asiallinen tarina, ei turhaa (yli)teilaamista, ja tiedänpähän nyt mistä en lähde tilaamaan kuvia.

Lähetetty: Syys 15, 2006 8 : 37
Kirjoittaja kks62
Hieno kirjoitus, tällaisista kokemuksista pitää nimenomaan kirjoittaa, toki myös hyvästä palvelusta.
Yrityksellä itsellään on aina mahdollisuus kommentoida saamansa palaute tällä samaisella saitilla jos kokevat kirjoituksen vääräksi...

T.KKS62

Lähetetty: Syys 15, 2006 9 : 39
Kirjoittaja OskuK
kks62 kirjoitti: Yrityksellä itsellään on aina mahdollisuus kommentoida saamansa palaute tällä samaisella saitilla jos kokevat kirjoituksen vääräksi...
;-D Tämä oli päivän paras ;-D

Lähetetty: Syys 15, 2006 9 : 43
Kirjoittaja kks62
OskuK kirjoitti:
kks62 kirjoitti: Yrityksellä itsellään on aina mahdollisuus kommentoida saamansa palaute tällä samaisella saitilla jos kokevat kirjoituksen vääräksi...
;-D Tämä oli päivän paras ;-D
Onneksi päivä on vasta aluillaan;-)

T.KKS62

Re: Digiexpress -palvelu tökkii..ainakin minulla

Lähetetty: Syys 15, 2006 14 : 02
Kirjoittaja -EeKe-
henkka k kirjoitti: ps. Ai niin. Sinne Kampin liikkeeseen kun menin, ja sanoin nimeni, siis kyllä ihan selvästi Kettunen, niin myyjä kysyi, että " Ai Huttunenko?".

Veshutilla on vippi joka mestaan ;)
Harmittavan tarinan kerroit, mutta aion vielä ottaa riskin ja kokeilla DigiExpressin Kodak Metallic kuvia.

Lähetetty: Syys 15, 2006 15 : 24
Kirjoittaja Pforsgar
Minulla taas on pelkästään hyviä kokemuksia Digiexpressistä. Toimitukset ovat toimineet juuri niin kuin olen ne tilannut. Nopeudessakaan ei ole ollut valittamista.

Sitä paitsi heidän tarjoamansa metallic-paperi on aivan loistavaa.

Lähetetty: Syys 18, 2006 10 : 38
Kirjoittaja henkka k
Pforsgar kirjoitti:Minulla taas on pelkästään hyviä...

Sitä paitsi heidän tarjoamansa metallic-paperi on aivan loistavaa.
Tuota just epäilinkin, ettei kaikki saa samaa tasaista laatua / hyvää palvelua. Minuun on osunut sit kait harvinaisen huono tuuri. Pitkää kyllä jaksoin uskoa siihen, ettei se heidän minuun osuva epäonni voi jatkua. Noh. Tulipa nyt uutta fotonettiäkin kokeiltua.

Tuntuu toi Fotonetin kuvaparkki ainakin minun tarpeisiin erittäin näppärältä. Jos vaikka lataisin sinne kuvat, ja asiakas saisi suoraan tilata haluamansa kuvat. Minun ei tarttis olla turhana välikappaleena - paitsi jos epäilisin kuvapalvelun epätasaista laatua.

Lähetetty: Syys 18, 2006 19 : 52
Kirjoittaja eesau
henkka k kirjoitti:
Pforsgar kirjoitti:Minulla taas on pelkästään hyviä...

Sitä paitsi heidän tarjoamansa metallic-paperi on aivan loistavaa.
Tuota just epäilinkin, ettei kaikki saa samaa tasaista laatua / hyvää palvelua. Minuun on osunut sit kait harvinaisen huono tuuri. Pitkää kyllä jaksoin uskoa siihen, ettei se heidän minuun osuva epäonni voi jatkua. Noh. Tulipa nyt uutta fotonettiäkin kokeiltua.

Tuntuu toi Fotonetin kuvaparkki ainakin minun tarpeisiin erittäin näppärältä. Jos vaikka lataisin sinne kuvat, ja asiakas saisi suoraan tilata haluamansa kuvat. Minun ei tarttis olla turhana välikappaleena - paitsi jos epäilisin kuvapalvelun epätasaista laatua.
Älä suotta epäile. On aika monessa testissä hyväksi havaittu ja omasta kokemuksesta voi sanoa että toimii.

Lähetetty: Syys 18, 2006 20 : 22
Kirjoittaja henkka k
eesau kirjoitti:Älä suotta epäile. On aika monessa testissä hyväksi havaittu ja omasta kokemuksesta voi sanoa että toimii.
Ei hetkeäkään epäillyt Fotonettiä. Olen kyl kans saanut siitä hyvin luotettavan kuvan. Kysymys oli pikemminkin siitä, että kun mun piti digiexpressin osalta aina olla ikäänkuin turhana laadunvarmistuksen välikappaleena. Sieltä ulos tuleva materiaali oli pakko aina tarkistaa. Huutoa olisin saanut asiakkaalta, jos olisi antanut palvelun lähettää vaihtelevan laatuiset kuvat suoraan asiakkaalle. Toivottavasti saavat ketjun kuntoon. Laatuun tähtäävät kohtuuhintaiset tulostuspalvelut on aina tervetulleita.

Jotain se digiexpressin myyjä minulle selitti kasvukivuista, kun heiltäkin tilataan entistä enemmän ja mittakaava kasvaa koko ajan. Niinpä. Hallittu kasvu olis tähän hätään kyllä ihan hyvä strategia. Jokainen moka pitäisi tarkkaan analysoida, ja niistä ottaa opiksi, eikä niin että annetaan ylimääräisen pallottelun takia pari euroa alennusta vaivanpalkkana asiakkaalle, ja että sivuutetaan tai jopa unohdetaan mokat. Kyllä minun mielestä kaikki virheet on ok, jos niistä otetaan oppia sen toiminnan / palvelun parantamiseksi. Silloin se pitää kans tehdä asiakkaalle selväksi, ja pitäisi näkyä parantuvana palveluna. Heikoin lenkki on kuitenkin usein se ratkaisevin akilleen kantapää. Digiexpressin myyjä kyl sanoi jotain siihen tyyliin, että toi heidän systeeminsä on aika hankala, kun profiileilla kuvia tehdään nykyään vain Kampin liikkeessä, ja kuvia kuskataan eri liikkeiden välillä vain yhden kerran päivässä. Osa kuvista joutuu helposti väärään osoitteeseen.

Monet kehuu digiexpressiä, eli on niitäkin jotka ovat onnistuneet saamaan sieltä ihan odotettua laatua ja palvelua. Oma kutina on kuitenkin se, että entistä useampi kolleega suosii jo Fotonettiä. Itte aikoinaan aloin käyttämään digiexpressiä lähinnä sen takia, kun kuvien toimitus iltasella ja haku seuraava päivä muiden asiointien yhteydessä sopi menojen kanssa yhteen. Jos tartten kuvat seuraavaksi päiväksi, niin harvoin saan kuvat kuitenkaan puoliin päivin mennessä liikkeelle. Nyt mun valinta on pikemminkin astetta tasaisempaa laatua hiukka hitaammalla toimituksella ja tarvittaessa suoraan asiakkaalle.

Lähetetty: Syys 18, 2006 21 : 47
Kirjoittaja error401
Minullakin on kaksijakoiset kokemukset Digiexpressistä.
Hyvät: Metallic-paperi on loistavaa
Huonot:
-negoja kehitettäessä on erikseen mainittava, että niitä ei saa naarmuttaa, jos ei naarmuja halua...
-välttämättä kaikki kuvat eivät ole toimituksessa (Minneköhän ne puuttuvat menevät?)
-aikataulut eivät pidä.
-koneet turhan usein reistailevat.
-Java-sovellus on tiedostojen siirrossa huonosti suunniteltu.

Lähetetty: Marras 07, 2006 12 : 40
Kirjoittaja Mr Andy
Kerran olen kokeillut, ihan vaan muutaman testikuvan. Käänsin kuvat heidän profiiliin ja liitin profiilin ihan ohjeiden mukaan kuviin. Katsoin vielä että kuvan tiedostokoko kasvoi, eli jotain oli kuvaan tullut lisää. ruudulla katsottaessa kuvat muuttuivat selkeästi punertaviksi. (kuuluu varmaan asiaan..) Lopputulos oli sitten se että lopulliset kuvat olivat ihan samalla tavalla punaisia kuin ne ruudullakin katsotut. Eli profiilia ei ollut kuitenkaan käytetty vaan kuvat oli vedetty koneesta läpi sellaisenaan, ikäänkuin profiilia ei olisi niissä ollutkaan.

Ifin kanssa ei vastaavaa ongelmaa ollut kertaakaan. ..ja olen vahvasti sitä mieltä että firma mokasi homman, en minä.

Pitäkööt tunkkinsa..