Onko täällä ketään reppumatkailijaa, jolla on kokemusta järjestelmädigin raahaamisesta ympäri maailmaa. Itse aion liikkua lentäen, junilla ja linja-autoilla. Reissun kesto 4-5kk
Minkälainen rinkka olisi oikein hyvä tähän?
Ostanko lisäksi matkaan pienen kamerarepun, jolla olis hyvä tehdä päiväretkiä mestoilla?
Vai ostanko rinkkapaketin, jossa erillinen irroitettava päiväreppu?
Jos sinulla on hyvä toimiva paketti, ja kokemusta budjettimatkailusta kameran kanssa, niin haluaisin mielelläni kuulla minkä mallinen ja merkkinen reppu sekä rinkka on hyvä vaihtoehto.
Aion matkustaa tuonne kaukoitään:thai-kampotsa-vietnam-indonesia... eli jos jollakin on kokemusta, niin neuvot ja kommentit tervetulleita.
Kuvausvarusteet matkaan maailmalle
-
-
tarkotus ois ottaa canonin 350d, pari lyhyttä lasia.. ja tietenkin salaman. pienen jalustan ostan tuolta aasiasta kun saa kuulemma muutamalla kopekalla sellasen kevyen yksilön. Ja muuten, vakuutuksistakin voisin kuulla muutaman mielipiteen. ei taida perusmatkavakuutus kattaa kahdentonnin kameravehkeitä?? kiitoksia oikein paljonRaidoR kirjoitti:Minkälainen kalusto on tarkoitus ottaa mukaan? Se varmaankin auttaisi neuvomaan minkäläinen reppu/rinkka olisi hyvä. Itse olen joskus nähnyt jossain netissä jenkkiläisen firman joka valmistaa rinkkoja juuri valokuvaajien käyttöön. Yritän kaivaa firman nettisivut jostain esille
-
- Viesti:
Lowepron Toploader sarja on siitä mukava, että ainakin 70AW ja 75AW laukuissa tulee mukana hihnat, joilla sen saa eturepuksi ja 65AW:ssakin taita aolla tarvittavat muovirenkaat, joista sen voi kiinnittää rinkan olkaviilekkeisiin. Silloin kun selässä ei ole mitään rinkkaa kannossa, niin noista laukuista saa tehtä olkalaukun. Noissa molemmissa kantotavoissa kamera on aina nopeasti saatavilla.
Laukku kannattaa mitoittaa sen mukaan, että mikä on pisin käytössä oleva kamera + objektiivi kombinaatio.
Sellainen varoituksen sana on kuitenkin noista toploadereista sanottava, että niiden vetoketjujen kohdalla on oltava huolellinen. Laukkujen päällä on vetoketju, joka menee neliön neljästä sivusta kolmea pitkin ja kun ensimmäinen laukkuni kohdalla monesti vedin vetoketjun vaunut (tms.) nurkkiin siten, että kaksi kolmesta sivusta oli vetoketjuilla kiinni, mutta yksi auki, niin tuon laukun vetoketjut hajosivat noin vuodessa. Ystävällinen kameraliike suostui vaihtamaan sen, vaikka takuuaika olikin mennyt kuukauden tai kaksi yli, ja sen jälkeen olen joko laittanut vetoketjut kunnolla kiinni tai jättänyt kokonaan auki.
Laukku kannattaa mitoittaa sen mukaan, että mikä on pisin käytössä oleva kamera + objektiivi kombinaatio.
Sellainen varoituksen sana on kuitenkin noista toploadereista sanottava, että niiden vetoketjujen kohdalla on oltava huolellinen. Laukkujen päällä on vetoketju, joka menee neliön neljästä sivusta kolmea pitkin ja kun ensimmäinen laukkuni kohdalla monesti vedin vetoketjun vaunut (tms.) nurkkiin siten, että kaksi kolmesta sivusta oli vetoketjuilla kiinni, mutta yksi auki, niin tuon laukun vetoketjut hajosivat noin vuodessa. Ystävällinen kameraliike suostui vaihtamaan sen, vaikka takuuaika olikin mennyt kuukauden tai kaksi yli, ja sen jälkeen olen joko laittanut vetoketjut kunnolla kiinni tai jättänyt kokonaan auki.