Ammatin suojaa

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
onninpoika

Ammatin suojaa

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Tuli vastaan uusi tilanne. Poikani on lähdössä lätkäturnaukseen. Kyseinen turnaus on 14-15 vuotiaille pojille eikä ole virallinen sarjaturnaus. Viimeksi turnauksen järjestelyt saivat ainakin minulta arvosanan 10.

Nyt tuli infoa, että siellä on ammattikuvaajat jotka kuvaavat ottelut ja pelaajat. Ammattilaisina he sitten myyvät näitä kuvia pojille ja seuroille.

Itse olen yrittäjä ja sen takia kunnioitan muita yrittäjiä ja heidän tekemistään.

Mielipiteenne siitä, että menenkö amatöörinä sotkemaan heidän busineksia ja kuvaamaan oman joukkueen ottelut ja omat pojat? Tällä tietysti ryssin heidän busineksen ainakin omien poikien osalta. Ainakin eteläisen sarjan joukkueet tietävät mistä nämä kuvani löytyvät joten siitä syntyisi hieman laajempaakin haittaa ammattikuvaajien businekselle.

Mennäkkö vai eikö mennä? Mielipiteitä....
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Eikö tuossa olisi kohtuullinen kompromissi, että kuvaisit vain oman jälkikasvusi, joten saisit heistä varmasti sellaisia kuvia kuin haluat. Olettaen että sitä ei ole erikseen kielletty. Jos laitat laajempaan jakoon koko joukkueen tai useampien joukkueiden kuvia niin voihan se herättää pahaa verta.

Itse olin vasta palkattuna kuvaajana tapahtumassa jossa oli vähän vastaava systeemi, eli kuvaus oli katsojilta periaatteessa kielletty pl. omat esitykset. Mutta siltä osin eri tilanne että mun palkkion maksoi järjestäjät, joten kenenkään muun kuvailu ei siihen vaikuta.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
villho

Viesti Kirjoittaja villho »

Rockford kirjoitti:Eikö tuossa olisi kohtuullinen kompromissi, että kuvaisit vain oman jälkikasvusi, joten saisit heistä varmasti sellaisia kuvia kuin haluat.
Tämä on varmaan hyvä ratkaisu siinäkin tapauksessa, jos paikalle värvätyt ammattikuvaajat ovatkin vain "ammattikuvaajia" ja jälki sitten sen mukaista.

Itse olen hääkuvausalaa seuranneena havainnut, että alalle mahtuu kyllä jos jonkinlaista ammattilaista. Monilla jälki on sellaista, että kuvat saisivat itselläni Lightroomissa välittömästi X:ää. Se on sitten ihan sama siinä vaiheessa onko VAT suoritettu vai ei, jos kuvat ovat huonoja.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

villho kirjoitti:
Rockford kirjoitti:Eikö tuossa olisi kohtuullinen kompromissi, että kuvaisit vain oman jälkikasvusi, joten saisit heistä varmasti sellaisia kuvia kuin haluat.
Tämä on varmaan hyvä ratkaisu siinäkin tapauksessa, jos paikalle värvätyt ammattikuvaajat ovatkin vain "ammattikuvaajia" ja jälki sitten sen mukaista.

Itse olen hääkuvausalaa seuranneena havainnut, että alalle mahtuu kyllä jos jonkinlaista ammattilaista. Monilla jälki on sellaista, että kuvat saisivat itselläni Lightroomissa välittömästi X:ää. Se on sitten ihan sama siinä vaiheessa onko VAT suoritettu vai ei, jos kuvat ovat huonoja.
VAT:kin voi suorittaa nykyään niin monella lailla, koulutuksessa kin on vaihtelua.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Kiitos vastauksista. Juniorien jääkiekossa on seurasta riippumatta yksi yhteinen tekijä:

Rahapula

Tuossa taitaa olla järjestäjillä yksi keino lievittää kroonista rahapulaansa.

Kyseinen turnaus on niin hyvin järjestetty, että ottelut voi katsoa netin kautta suorana ihan kotisohvalla.

Tulossa viikonloppu ilman juniorin valvovaa silmää. Olisikohan kaikkien kannalta paras ratkaisu kalsarikänni kotisohvalla jääkiekkoa katsoen?
Vastaa Viestiin