Minne säilöä valokuvat?
Minne säilöä valokuvat?
Mikä ois paras paikka säilöä isoresoluutioiset kuvat talteen siltä varalta että kone hajoaa, ulkonen hajoaa, tiedot cd:ltä tai dvd:ltä tuhoutuu?? Edullinen paikka missä ei olis rajotusta, ainakaan kauheen pientä hehe ja mistä niitä vois jakaa myös sosiaalisiin verkkoihin ja tallentaa koneelle vaikka kansio kerrallaan ettei nyt ainakaan yks kuva kerrallaan............. :D
-
kapsi.fi riittää ainakin vielä itselle.
Muistaakseni 50g webbiä varten ja 500g varmuuskopiolle.
Minä käytän winscp:tä varmuuskopiolle ja jalbum nimistä softaa kuva-albumien luontiin. Jalbum aukeaa automaattisesti lightroomin kautta exportin jälkeen, eli mitään ei tarvitse tehdä käsin.
Toimii ja on edullinen.
Lisäksi olen alkanut käyttämään flickr ja 500px parhaiden kuvien säilömiseen. En oikein osaa vielä päättää kumpi on parempi.
Kotikoneella säilön kuvani kolmella eri kovalevyllä synctoy softan avulla. Kun vanhan kovalevyn uusii, niin se kannattaa tietenkin jättää kuvineen talteen. Mutta sen varaan ei tietenkään mitään voi laskea. Samoin dvd levyihin en luottaisi pätkääkään.
Minä käytän winscp:tä varmuuskopiolle ja jalbum nimistä softaa kuva-albumien luontiin. Jalbum aukeaa automaattisesti lightroomin kautta exportin jälkeen, eli mitään ei tarvitse tehdä käsin.
Toimii ja on edullinen.
Lisäksi olen alkanut käyttämään flickr ja 500px parhaiden kuvien säilömiseen. En oikein osaa vielä päättää kumpi on parempi.
Kotikoneella säilön kuvani kolmella eri kovalevyllä synctoy softan avulla. Kun vanhan kovalevyn uusii, niin se kannattaa tietenkin jättää kuvineen talteen. Mutta sen varaan ei tietenkään mitään voi laskea. Samoin dvd levyihin en luottaisi pätkääkään.
-
- Viesti:
Hyvä backup-paikka pilvessä? Ideaali olisi, jos käsitellyt kuvat voisi exportata LR:stä suoraan johonkin. Eikös siinä ole ftp-palikka.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
-
- Viesti:
Eihän kuvien "säilömisessä" mitään webtemplateja tarvita? Käsitin että kyse on enemmän varmuuskopioinnista.
Joo varmuuskopio tavallaan, mutta että kuvat ei postuis sieltä jos poistan ne koneeltaharrin kirjoitti:Eihän kuvien "säilömisessä" mitään webtemplateja tarvita? Käsitin että kyse on enemmän varmuuskopioinnista.
Mulla on nyt Smugmugissa mutta sen hinta on 150 puntaa per vuos tosin tallennustila on rajaton ja sieltä saa nopeasti jaattua vaikka koko kansion facebookiin ja nopeasti tallennettua alkuperäkoossa takas koneelle jos koneelta on sattunut katoamaan, alle ton hinnan ei varmaan ole paljon muita?
-
- Viesti:
Jos toi maksaa 35 €/12 kk niin ei ole kyllä liian kallista. Toisaalta tuo 500G ei riitä alkuperäisten kuvien säilömiseen mitenkään, mutta jos jaksais tehdä kaikista kuvista JPEG-versiot niin niitä mahtuis kai aika paljon.paaton kirjoitti:kapsi.fi riittää ainakin vielä itselle.
Kuulostaa kätevälle, kerroitkin tuosta jo toisessa threadissa aiemmin. En vain silti tajua miten tuo käytännössä toimii. :-)paaton kirjoitti:Minä käytän winscp:tä varmuuskopiolle ja jalbum nimistä softaa kuva-albumien luontiin. Jalbum aukeaa automaattisesti lightroomin kautta exportin jälkeen, eli mitään ei tarvitse tehdä käsin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
No, mä tykkään itse vähän älykkäämmistä jakotoiminnoista esim kuvan automaattinen pienennys ettei tartte tehdä isoa erikseen ja pienentää ja vesileimata ja laittaa kansioon mistä voi jakaa jne, eikä mulla ole mun kotisivuilla niin paljon tilaa että saisin kaikki kuvani sinne isoina, sellasen tilan ostaminen webhotellina ei mahdu mun budjettiin :( Mulla on nyt jo siellä smugmugissa 12.15 GB ja laittelen koneelta sitä mukaa lisää kun katon tarpeelliseks että mitkä on säästämisen arvoisia.paaton kirjoitti:Niin joo, pelkkä avoin kansiohan riittää jos kuvat haluaa vain linkittää jonnekkin.
Pelkkä varmuuskopiointihan on tosiaan helppo tehdä winscpllä. Ensin vain ctrl+s lightroomissa ja siirto palvelimelle komentorivin kautta. En ole edes ajatellu olisiko lightroomissa pelkkää ftp osaa.
-
jalbumia voi ajaa komentorivillä. Eli cmd aukeaa lightroomin exportin jälkeen ja tekee web gallerian, sen jälkeen sama cmd siirtää kuvat winscpllä kapsille. Mielelläni jättäisin jalbumin välistä pois, mutta fotoslidesille ei ole vielä lightroom plugaria. Se on minusta toimiva html5 galleria kansioineen ja salauksineen.Rockford kirjoitti:Jos toi maksaa 35 €/12 kk niin ei ole kyllä liian kallista. Toisaalta tuo 500G ei riitä alkuperäisten kuvien säilömiseen mitenkään, mutta jos jaksais tehdä kaikista kuvista JPEG-versiot niin niitä mahtuis kai aika paljon.paaton kirjoitti:kapsi.fi riittää ainakin vielä itselle.
Kuulostaa kätevälle, kerroitkin tuosta jo toisessa threadissa aiemmin. En vain silti tajua miten tuo käytännössä toimii. :-)paaton kirjoitti:Minä käytän winscp:tä varmuuskopiolle ja jalbum nimistä softaa kuva-albumien luontiin. Jalbum aukeaa automaattisesti lightroomin kautta exportin jälkeen, eli mitään ei tarvitse tehdä käsin.
Voin laitella illalla tarkempia ohjeita ja komentorivit, jos tarvetta. Jalbumin surkein puoli on java.
Niin ja jos tiedätte hyvää webgalleriaa lightroomiin, niin ehdotelkaa ihmeessä. Flashia en enää laita ja ainakin salasanat ja alikansiot ovat pakollisia.
-
- Viesti:
Kiitos, ei nyt tähän hätään tartte ainakaan mun takia laittaa. Jos nyt sais ekana vaikka jonkinlaisen verkkobackupin tehtyä niin miettiin gallerioita sit myöhemmin.paaton kirjoitti:Voin laitella illalla tarkempia ohjeita ja komentorivit, jos tarvetta.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
-
- Viesti:
www.crashplan.com voisi olla yksi, tosin ei tue ftp:tä.
-
Vesivahinko, tulipalo, pikkulapset, lemmikit, rosmot...paaton kirjoitti: Minä taas lasken sen varaan, etteivät kaikki omat levyni ja kapsin serveri räjähdä samaan aikaan.
Jatkanko listaa asioista jotka osaavat varmistaa kuvien kadotuksen pysyvästi?
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
-
Ja samaan aikaan kapsilla ja kotona?fotom kirjoitti:Vesivahinko, tulipalo, pikkulapset, lemmikit, rosmot...paaton kirjoitti: Minä taas lasken sen varaan, etteivät kaikki omat levyni ja kapsin serveri räjähdä samaan aikaan.
-
Mä olen ottanut yksinkertaisemman lähestymistavan, vaikka muuten ûberpedantti olenkin. Mulla on kuvat tuossa samassa huoneessa kahdella levyllä ja asiakaskuvat vielä dvd:llä, kunhan ovat valmiit.
Jos noi tulipalon tai maailmanlopun johdosta häviää, niin se on voivoi. Sanovat, että katharsis on joskus hyväksi. Sen verran olen kuitenkin vainoharhainen, että en kuvia lykkää jonnekin ulkopuoliselle palvelimelle, jonka turvallisuudesta ei mulla ole hajuakaan.
Jos noi tulipalon tai maailmanlopun johdosta häviää, niin se on voivoi. Sanovat, että katharsis on joskus hyväksi. Sen verran olen kuitenkin vainoharhainen, että en kuvia lykkää jonnekin ulkopuoliselle palvelimelle, jonka turvallisuudesta ei mulla ole hajuakaan.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Juu, mulla on tästä kokemusta, kahteen otteeseen, nä on näitä asioita kun voi tapahtua vain mulle :/ ulkonen tippu eikä enään toiminut, kuvien pelastus ilman takuita ois ollut 700e, sinne meni vuosien 2006-2009 kuvat bye byeeee :'( otin oppia menetyksestä ja tallensin sitten ulkoselle sekä pilveen, hmm jotaki meni pieleen kyllä, pilvestä katos kaikki ja kun katsoin kansioon koneella ni sekin oli tyhjä aijuu ja se ulkonen oli myös rikki, terkkuja vaan Jimm'ssiin.. No, onnex mulla oli joitakin vastavalossa ja sain sieltä parhaat takas koneelle, mut loput meni sitten.fotom kirjoitti:Vesivahinko, tulipalo, pikkulapset, lemmikit, rosmot...paaton kirjoitti: Minä taas lasken sen varaan, etteivät kaikki omat levyni ja kapsin serveri räjähdä samaan aikaan.
-
-
Juu, minäkin päädyn todennäköisesti flickr:n vielä kolmanneksi säilöksi. Sen hallinta softa on paljon paremmin toteutettu, mitä 500px:n, samoin siitä löytyy kaksi parempaa kuvankatselua. 500px on suorastaan huono kuvien näyttämisessä. Niin, ja tuo salasanoilla suojattu kansio on surkeasti toteutettu 500px:ssä.