Kiitoksena hääkuvista sisko tahtoisi ostaa jonkinmoista kameratarviketta minulle, hintahaarukkaa en tiedä kokonaisuudessaan, mutta pyydettiin laittamaan listaa mistä voivat sitten poimia kiitoslahjaansa tarvikkeita.
Ajattelin itse laittaa n. 100€ arvoisia juttuja, joita tiedän tarvitsevani, sellaisia jotka sopisi tuohon hintaluokkaan mutta eivät ole kuitenkaan waste of money. Kaipaisin kuitenkin kokeneemmilta vinkkejä esimerkiksi kameranjalasta ja laajisputkesta.
Löysin tällaisen kameranjalan: http://www.maitolaituri.tv/product_info ... ts_id=2390
Oiskohan tommonen ihan pätevä vehje?
Ja tosiaan jos tuohon hintaluokkaan löytyisi joku kelpo laajis, niin ehdotuksia saa heittää! Laajikselle ei varsinaisesti ole mitään suuren suurta tarvetta, mutta toisinaan tulee tilanteita, jolloin vois olla kiva sellaistakin käyttää. Vähän niin kuin huvikseen. 50mm Canonin putken listasinkin jo, se on ollut ostoslistalla jo kauan.
Kaikenmoisia vinkkejä saa kertoa tuon hintaluokan tavaroissa, mitä vois kuvitella tarvitsevansa. Onhan mulla vaikka ja mitä hankintalistalla, mutta hinnat hipoo pilviä niissä, joten tähän kiitoslahjalistaan en niitä uskalla laittaa :D
Tarvikehankinta ehdotuksia
-
Unohtuikin tuosta ekasta viestistä noi jo olemassaolevat tarvikkeet, aika perusjuttuja itelläni on käytössä. Kamera on 450D, siihen kittiputki ja 135mm f2. UV- suodin on tossa 135:ssa, lähinnä suojaamassa ja en tiedä tarviiko sitä muita varsinaisesti. Irtosalama löytyy, tosin vanha, joten tällaistakin voi suosittaa jos tulee mieleen. Kameralaukku on, kaukolaukaisin on.
Muistikortteja mietin, mutta kun tarkoitus olisi jossain kohtaa sijoittaa parempaan kameraan, johon nämä nykyiset muistikortit ei tepsi, niin mahtaneeko se olla turhaa. Ihan hyvin olen tuolla nykyisellä kuitenkin pärjännyt.
Muistikortteja mietin, mutta kun tarkoitus olisi jossain kohtaa sijoittaa parempaan kameraan, johon nämä nykyiset muistikortit ei tepsi, niin mahtaneeko se olla turhaa. Ihan hyvin olen tuolla nykyisellä kuitenkin pärjännyt.
-
Jalalle on useinkin käyttöä, jos sitä vaivautuu raahaamaan mukana. Siksi heitänkin ehdotuksen pöytäjalasta (esimerkkinä: Manfrotto 709B), koska sellainen on aina helppo ottaa mukaan.
Vesivaaka salamakenkään (maisemakuvat, arkkitehtuuri...) maksaa pari hassua €uroa, vara-akulle ja toiselle muistikortille voi tulla yllättäen käyttöä. Satakolmevitonen syö telejatkeenkin, vaikkapa 1.4x:n. Kennon puhdistus aika ajoin tekee ihan hyvää, onhan näitä "tarpeita".
Vesivaaka salamakenkään (maisemakuvat, arkkitehtuuri...) maksaa pari hassua €uroa, vara-akulle ja toiselle muistikortille voi tulla yllättäen käyttöä. Satakolmevitonen syö telejatkeenkin, vaikkapa 1.4x:n. Kennon puhdistus aika ajoin tekee ihan hyvää, onhan näitä "tarpeita".
-
- Viesti: