kokemuksia http://www.kuvatkirjaksi.fi/ palvelusta?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
JPQ

kokemuksia http://www.kuvatkirjaksi.fi/ palvelusta?

Viesti Kirjoittaja JPQ »

kokemuksia http://www.kuvatkirjaksi.fi/ palvelusta? varsinkin pdfästä tehty kirja kiinnostaa. ja varsinkin väritoisto kun se aika moenssa surkea ja kaikissa muissa mitä olen nähnyt kuvat pikselöityy jopa vaikka dpi luku riittää...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kipe

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Olen antanut tekemäni kirjat pois, mutta olen myöskin ollut tyytyväinen tulokseen ja palveluun.

Tässä, kuten kaikessa muussakin, heikoin lenkki määrää tason. Hyvää jälkeä saadakseen on luonnollisesti käytettävä kalibroituja laitteita, laadukkaita kuvia ja tehtävä kunnon pdf sekä ostettava kirja koevedokseksi, josta tarkastaa varjot ja puhkipalaamiset. Minä olen ollut tyytyväinen, mutta en ole erityisen kronkeli.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Kipe kirjoitti:Olen antanut tekemäni kirjat pois, mutta olen myöskin ollut tyytyväinen tulokseen ja palveluun.

Tässä, kuten kaikessa muussakin, heikoin lenkki määrää tason. Hyvää jälkeä saadakseen on luonnollisesti käytettävä kalibroituja laitteita, laadukkaita kuvia ja tehtävä kunnon pdf sekä ostettava kirja koevedokseksi, josta tarkastaa varjot ja puhkipalaamiset. Minä olen ollut tyytyväinen, mutta en ole erityisen kronkeli.

jos ne jotka kirjat ovat saaneet tykkäävät sekin sanoo jotain.
effeuno

Viesti Kirjoittaja effeuno »

Pari kirjaa teetetty ja jälki on melestäni varsin hyvää.
Factori ystäni (aurinkoa tarkempi) ihmetteli kuvien laatua, piti niitä erittäin hyvinä.
Kamerana G11.

Tekstejä ei kannata laittaa aivan sivun sivureunoihin kiinni, ne jäävät helposti piiloon joten selkeä marginaali alkuun ja loppuun.
Fonttikoko saa olla hieman pienempi kuin oletus.

Aikomus on tehdä yksi kirja pikapuoliin lisää.
effeuno
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

effeuno kirjoitti:Pari kirjaa teetetty ja jälki on melestäni varsin hyvää.
Factori ystäni (aurinkoa tarkempi) ihmetteli kuvien laatua, piti niitä erittäin hyvinä.
Kamerana G11.

Tekstejä ei kannata laittaa aivan sivun sivureunoihin kiinni, ne jäävät helposti piiloon joten selkeä marginaali alkuun ja loppuun.
Fonttikoko saa olla hieman pienempi kuin oletus.

Aikomus on tehdä yksi kirja pikapuoliin lisää.
effeuno
tarkoitus on käyttää ihan pdf softaa itse joten jos voisit sanoa koon ? ja sitten tosiaan laitoihin ei kannata laittaa mitään joka leikkaantuisi pahasti yleensäkkään.
Kipe

JPQ kirjoitti:tarkoitus on käyttää ihan pdf softaa itse joten jos voisit sanoa koon ?
Minulla on siellä kirja tekeillä. A4 Special Pro 180 erillisellä, omalla käärepaperilla ja käytin heidän taittopohjaa InDesign 5:ssä. Tulokseksi tuli painokelvoton kirja, jolloin sieltä päin otettiin yhteyttä ja lähetettiin kuvaruutu kaappauksena tarvittavat asetukset. Illan uurastuksen ja ohjeiden soveltamisen jälkeen sain kirjasta seuraavan version, jota en ole nähnyt.

Palvelu on hyvää ja asiantuntevaa. Kirjassa on suurennettuja pinnakkaisia 50-luvulta, joten odotan jännityksellä kirjaa.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Kipe kirjoitti:
JPQ kirjoitti:tarkoitus on käyttää ihan pdf softaa itse joten jos voisit sanoa koon ?
Minulla on siellä kirja tekeillä. A4 Special Pro 180 erillisellä, omalla käärepaperilla ja käytin heidän taittopohjaa InDesign 5:ssä. Tulokseksi tuli painokelvoton kirja, jolloin sieltä päin otettiin yhteyttä ja lähetettiin kuvaruutu kaappauksena tarvittavat asetukset. Illan uurastuksen ja ohjeiden soveltamisen jälkeen sain kirjasta seuraavan version, jota en ole nähnyt.

Palvelu on hyvää ja asiantuntevaa. Kirjassa on suurennettuja pinnakkaisia 50-luvulta, joten odotan jännityksellä kirjaa.
mitä niissä oli pielessä ? kun Scribuksella yritän jos yritän.OutDesign :) ja vastaavat maksaa ihan liikaa sunnuntai taittajalle.
ps. tekstin koko siis oli tuo koko jota kysyin mutta hyvä että tämäkin tuli ilmi. toki olen kirjan jo kerran taittanut digipainolle (koneena Konica Minolta olisikohan vuosimallia 2003 noin tarkkaan en tiedä) ja onnistunut siinä. no toinen meni omien mokien ja painon mokien takia käteen. omat mokat komemattomuutta toiset taas kauhupaino juttuja eli (värit pielessä vaikka tein ohjeiden mukaan heidän oma RGB->CMYK muunnos ei toiminut mitenkään oikein et söi vaalean päänyksityiskohdat,ja sitten hirveä punnerrusväreihin sanoisin terävyys kyllä oli hyvä kuvissa muistelen) ja sitten sekin että kannet täynnä sormenjälkiä ja selkä kiero kuin mikä. vihjeeksi sanon ei uskoisi että painopaikka oli saksassa.[/u]
Kipe

JPQ kirjoitti:
Kipe kirjoitti:

mitä niissä oli pielessä ?
Taittopohja teki InDesignissa aukeamia eikä yksittäisiä sivuja. Ainakin 5-versiossa tulostaminen sivuttain sai kuvan menemään sille sivulle, jossa oli enemmän kuvasta ja vähemmälle jäänyt jäi valkoiseksi. Ohjeet eivät korjanneet tätä ongelmaa, joten laitoin kuvat kahteen kertaan millin tuhannesosan tarkkuudella samalle paikalle kummallekin sivulle. Oikeasti varsin helppoa, mutta toki siinä joutuu hieman laskemaan.

Kuvat kirjaksi palvelu unohti tulostaessa alussa olevat tyhjät sivut (joille tulee mahdolliset omistuskirjoitukset, omistajan nimi, ex libris, jos sitä ei halua laittaa kirjan sisäkanteen vasempaan yläkulmaan...). Valitin asiasta illalla kello 19 ja sain ilmoituksen valituksen perille tulosta pari tuntia myöhemmin (!). Seuraavana päivänä valitettiin heillä sattunutta virhettä ja luvattiin korjata asia mahdollisimman nopeasti. 38 tuntia valituksen jälkeen posti toi uuden kirjan.

JPQ kirjoitti:kun Scribuksella yritän jos yritän.OutDesign :) ja vastaavat maksaa ihan liikaa sunnuntai taittajalle.
Kuvien käsittely kaikissa mahdollisissa muodoissa on toki harrastus siinä missä fotoshoppaus. Tarkoitukseni on pikkuhiljalleen oppia koko repertoaari ja siksi ostin Adobe Master Collectionin. Tietenkin paketti on kallis, mutta veikkaan, että sen opettelemisessa ei tule tunnille hintaa, sillä opittavaakin on kovasti paljon.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Tilasin tuolta specialpro -kirjan. Kuvien sävy jotenkin punertava/lila.. ja näemmä kuvat vaativat vähän reilumpaa terävöitystä etukäteen.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Maxi

Viesti Kirjoittaja Maxi »

tonskulus kirjoitti:Tilasin tuolta specialpro -kirjan. Kuvien sävy jotenkin punertava/lila.. ja näemmä kuvat vaativat vähän reilumpaa terävöitystä etukäteen.
Onko kuvat säädetty kalibroidulla näytöllä? Onko konvertoitu kuvatkirjaksi profiiliin & soft proofattu?
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Maxi kirjoitti:
tonskulus kirjoitti:Tilasin tuolta specialpro -kirjan. Kuvien sävy jotenkin punertava/lila.. ja näemmä kuvat vaativat vähän reilumpaa terävöitystä etukäteen.
Onko kuvat säädetty kalibroidulla näytöllä? Onko konvertoitu kuvatkirjaksi profiiliin & soft proofattu?
Kalibroinnista en tiedä, latasin tuolta sen oman kirjantaittosoftan ja sillä tein.

Olen aiemmin tilannut printtejä toisaalta ja niissä ollu värit kohillaan. Laitoin rinnakkain kaksi samaa kuvaa, toinen tuossa kirjassa, ero oli huima! Todella lila sävy kirjassa.

Mikä toi softproof on? Täytyy hioa vähän vielä ja tilata sitte uusi opus.
Viimeksi muokannut tonskulus, Syys 11, 2010 21 : 57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Maxi

Viesti Kirjoittaja Maxi »

tonskulus kirjoitti:
Maxi kirjoitti:
Kalibroinnista en tiedä, latasin tuolta sen oman kirjantaittosoftan ja sillä tein.

Olen aiemmin tilannut printtejä toisaalta ja niissä ollu värit kohillaan. Laitoin rinnakkain kaksi samaa kuvaa, toinen tuossa kirjassa, ero oli huima! Todella lila sävy kirjassa.
Noni, siinä on ongelma.

Kuvatkirjaksi vääntää kuvasi sRGB:stä CMYK:iksi. Jos tekisit sen omalla koneella kalibroidulla näytöllä niin homma pitäisi toimia.

Noh, kohta menee minulta testikirja painoon, raportoin sitten miten meni.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

12 kirjan kokemuksella väitän, että kaikilla värit heittää välillä profiloinneista huolimatta. Joku niillä välillä mättää, kun palveluun tallennettu kirja voi viikon välein saapua kotiin eri värisävyillä :)

Värien suhteen tasaisinta laatua olen saanut yophotosta, mutta ehkä sekin on sattumaa...
--------
Aves!
Vastaa Viestiin