ROYAL BANK OF SCOTLAND TRANSFER APPROVED, Huijausta vai mitä
-
ROYAL BANK OF SCOTLAND TRANSFER APPROVED, Huijausta vai mitä
Eli minulla on seuraavanlainen ongelma, liekö kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Myyn huuto.netissä rompetta ja jokin englantilainen kysyi hintaa toimituksineen eräälle valokuvaus-tavaralle ja kun sanoin sen aikoi ostaa ja kysyi pankkiyhteystiedot. No lähetin pankkitietoni ja ajattelin, että rahat näkyvät parin päivän päästä tililläni ja laitan paketin sitten postiin. Nyt tuli tuolta RBS:lstä kuitenkin viesti, että rahat ovat siellä jemmassa ja ne siirtyvät heti minun tilille, kun olen lähettänyt lähetyksen seurantakoodin pankkiin. Onko tämä huijausta vai mitä, taitaa jäädä kaupat tekemättä.
Myyn huuto.netissä rompetta ja jokin englantilainen kysyi hintaa toimituksineen eräälle valokuvaus-tavaralle ja kun sanoin sen aikoi ostaa ja kysyi pankkiyhteystiedot. No lähetin pankkitietoni ja ajattelin, että rahat näkyvät parin päivän päästä tililläni ja laitan paketin sitten postiin. Nyt tuli tuolta RBS:lstä kuitenkin viesti, että rahat ovat siellä jemmassa ja ne siirtyvät heti minun tilille, kun olen lähettänyt lähetyksen seurantakoodin pankkiin. Onko tämä huijausta vai mitä, taitaa jäädä kaupat tekemättä.
Viimeksi muokannut helumiah, Maalis 01, 2010 21 : 15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ihan peruskusetus.
Ostaja haluaisi sinun lähettävän tuotteen ennen maksua, eli ei koskaan sitä maksaisi.
Näihin ulkomaisiin pitää suhtautua aina ensisijaisesti huijarina, vaikka homma tuntuisi kuinka loogiselta ja varmalta.
Sieltä lähetetään usein shekkejä, joista saat sitten reilusti extraa itsellesi, mutta muutaman viikon kuluttua pankki vahvistaa, että shekki oli katteeton ja karhuaa saamasi rahat sinulta. Tämäkin ihan klassinen kusetus.
Viimeisen 10 vuoden aikana on tullut näitä tapauksia vastaan tuhansia erilaisia omalle firmalle. Enää ei yllätä yhtään mikään.
Tavara postiin vasta sitten, kun rahat on oikeasti omalla tilillä.
..
Ostaja haluaisi sinun lähettävän tuotteen ennen maksua, eli ei koskaan sitä maksaisi.
Näihin ulkomaisiin pitää suhtautua aina ensisijaisesti huijarina, vaikka homma tuntuisi kuinka loogiselta ja varmalta.
Sieltä lähetetään usein shekkejä, joista saat sitten reilusti extraa itsellesi, mutta muutaman viikon kuluttua pankki vahvistaa, että shekki oli katteeton ja karhuaa saamasi rahat sinulta. Tämäkin ihan klassinen kusetus.
Viimeisen 10 vuoden aikana on tullut näitä tapauksia vastaan tuhansia erilaisia omalle firmalle. Enää ei yllätä yhtään mikään.
Tavara postiin vasta sitten, kun rahat on oikeasti omalla tilillä.
..
-
Pitäis varmaan kirjoittaa näistä eri variaatioista kirja.JuhaM kirjoitti:Peruskusetus. Näitä pukkaa joka tuutista kun myyt netissä jotain.
Osa on aika kekseliäitä.
Harmi vaan, että ne tunkee nykyään myös huutonettiin... ja kohta varmaan tännekin?
Ilmeisesti siinä kuitenkin tienaa hyvin = uhreja piisaa.
..
-
-
Taisin saada tuosta huijarista aikamoisen riesan itselleni, laittoi jo aamulla viestiä, että missä se seurantakoodi viipyy, että paketti postiin ja äkkiä. Kuuleman mukaan seuraavana uhataan FBI:llä ja vaikka millä. Taitaa minun kohdallani nettikaupat olla tehty. Pari viikkoa sitten törmäsin ihan kotimaiseen huijariin, joka yritti minulle myydä erään tuotteen edullisella hinnalla, mutta google onneksi pelasti minut sortumasta tähän tapaukseen. Kyllä nykyään saa tarkkana olla.
-
Re: ROYAL BANK OF SCOTLAND TRANSFER APPROVED, Huijausta vai
EU-tilisiirto ei vaadi mitään seurantakoodeja. Ostajalle IBAN-tilinumero ja sitten vaan odottelemaan rahoja tilille. Jos raha ei ilmesty tilille niin ostajalle vaan tietoa; raha ei ole tullut, myyn tavarat toiselle ostajalle.helumiah kirjoitti:Eli minulla on seuraavanlainen ongelma, liekö kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Itse olen maksellut Keski-Eurooppaan joitakin ebay-ostoksia EU-tilisiirtona eikä sen jälkeen kun on hyväksynyt maksun tarvita mitään lähetyskoodeja. Raha menee osoitetulle tilille ja siinä kaikki. Toivoa vain sopii, että myyjältä tulee tavarat postin mukana. Tähän asti on toiminut, mutta isompia kauppoja yksityisten kanssa välttelen.
Yhdessä huudossa oli niin paha vedätys, että jätin sen väliin. Muutaman päivän päästä tuli postia, että huudon voittaja ei lunastanutkaan tuotetta ja olisin voinut ostaa tavaran. Jätin väliin, kun summakin nousi jo useampiin satasiin ja homma alkoi haisemaan liikaa.
-
- Viesti:
-
Näiden nigerialaisten uhkaukset kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa. Pelottelevat herkkänahkaisia minkä ehtivät.
Tuo toiminta on pelkkää taistelupsykologiaa... näiden elanto on siitä kiinni miten myyjää tai ostajaa saadaan kulloinkin vedätettyä.
Ei noista kannata huolestua. Hulluja ja mielenvikaisia löytyy kotimaastakin ihan tarpeeksi. Voisin kertoa legendaarisia sekoiluja postimyyntiasiakkaiden kanssa alkaen vaikka siitä, että kerran laitoin pakettiin pakkauspehmusteeksi jotain mainospostissa tullutta seurakunnan hallelujaa-lehteä. Paluupostissa tuli helvetillinen lasku ja miljoona uhkausta ja puhelua, koska vastaanottaja kuului tiettyyn uskonlahkoon ja nyt olin saastuttanut hänen kotinsa ja se piti manata tai jotain. Ei saatana oikeasti... näitä piisaa.
..
Tuo toiminta on pelkkää taistelupsykologiaa... näiden elanto on siitä kiinni miten myyjää tai ostajaa saadaan kulloinkin vedätettyä.
Ei noista kannata huolestua. Hulluja ja mielenvikaisia löytyy kotimaastakin ihan tarpeeksi. Voisin kertoa legendaarisia sekoiluja postimyyntiasiakkaiden kanssa alkaen vaikka siitä, että kerran laitoin pakettiin pakkauspehmusteeksi jotain mainospostissa tullutta seurakunnan hallelujaa-lehteä. Paluupostissa tuli helvetillinen lasku ja miljoona uhkausta ja puhelua, koska vastaanottaja kuului tiettyyn uskonlahkoon ja nyt olin saastuttanut hänen kotinsa ja se piti manata tai jotain. Ei saatana oikeasti... näitä piisaa.
..
-
- Viesti:
Tästä tapauksesta en tietysti mitää tiedä mutta tuon niminen pankki ainakin on olemassa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Royal_Bank ... land#Suomi
http://www.rbs.com/home.ashx
Mutta voihan siinä huijausyritys silti olla kyseessä.
-
helumiah kirjoitti:Nyt tuli tuolta RBS:lstä kuitenkin viesti, että rahat ovat siellä jemmassa ja ne siirtyvät heti minun tilille, kun olen lähettänyt lähetyksen seurantakoodin pankkiin. Onko tämä huijausta vai mitä, taitaa jäädä kaupat tekemättä.
Koska tuollaista palvelua ei ole olemassa, joka holdaa rahoja ja maksaa ne tilille vasta lähetystunnuksen ilmoittamisen jälkeen, on syytä pitää tätä tapausta 100% varmana huijauksena.Gamma kirjoitti:Tästä tapauksesta en tietysti mitää tiedä mutta tuon niminen pankki ainakin on olemassa:
..
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Escrow Onhan noita, mut just näissä nettihuijauksissa ne on vaan aika selkeitä.Munt kirjoitti:helumiah kirjoitti:Nyt tuli tuolta RBS:lstä kuitenkin viesti, että rahat ovat siellä jemmassa ja ne siirtyvät heti minun tilille, kun olen lähettänyt lähetyksen seurantakoodin pankkiin. Onko tämä huijausta vai mitä, taitaa jäädä kaupat tekemättä.Koska tuollaista palvelua ei ole olemassa, joka holdaa rahoja ja maksaa ne tilille vasta lähetystunnuksen ilmoittamisen jälkeen, on syytä pitää tätä tapausta 100% varmana huijauksena.Gamma kirjoitti:Tästä tapauksesta en tietysti mitää tiedä mutta tuon niminen pankki ainakin on olemassa:
..
-
Nuo ei toimita rahaa heti sen seurantakoodin jälkeen yksikään.Terjay kirjoitti: http://en.wikipedia.org/wiki/Escrow Onhan noita, mut just näissä nettihuijauksissa ne on vaan aika selkeitä.
..
-
Jeps, pankki on hyvinkin oikea ja arvostettu. Varmaankin valittu tällä kertaa juuri sen takia..Gamma kirjoitti:Tästä tapauksesta en tietysti mitää tiedä mutta tuon niminen pankki ainakin on olemassa:
-
Mua huvittaa aina noissa huijauskirjeissä, kun on valittu tuollainen arvostettu pankki ja vastauspostiosoite on joku gmail tai yahoo.-Q- kirjoitti:Jeps, pankki on hyvinkin oikea ja arvostettu. Varmaankin valittu tällä kertaa juuri sen takia..Gamma kirjoitti:Tästä tapauksesta en tietysti mitää tiedä mutta tuon niminen pankki ainakin on olemassa:
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-