Moi!
Mitenkäs on, mattakuva-mattalasi, kiiltävä kuva- mattalasi, kiiltävä kuva -kirkas lasi vai matta kuva - kirkas lasi.
Vai eikö ollenkaan lasia. Kuvat kokoa 20x30, kehykset 30x40. paspat pahvia.
Miten itse olet laittanut kuviasi näkyviin. Ja missä ne parhaat kuvat saa tulostettua (siis paperilaadultaan, sisältöhän tulee itseltä :-))
Olen käyttänyt Fotonettiä, Fotomania, Ifoloria, Extrafilmiä, eikä ole vielä oikein hyvää saanut.
Ifolorin kuvat vähän tummia... ainakin mattapintaiset.
Valokuvatauluista...
-
- Viesti:
Noihin laseihin nyt en osaa kauheasti ottaa kantaa ja varmaan myös makuasia ainakin osittain. Sen sijaan tuohon printin laatuun vaikuttaa monikin seikka ja lähinnä se miten hyvin värinhallintaketju on hanskattu. En tiedä kuinka moni liike antaa enään omia profiilejaan saataville (vasta nimittäin koitin etsiä kun taulun tilasin ja ainakaan ifolorilta, fotomyllyltä tai extrafilmiltä en löytänyt profiileja). Kalibroidulla näytöllä kuvia työstän ja noista em. peruslafkoista oon ihan tyytyväinen kyllä ollut hinta/laatuun kun kuvat oon sRGB:nä laittanut.
Eli säädä ainakin ensiksi oma näyttö kohilleen ja koita tilata vaikka joku pikkukuva testiksi kaikista.
Eli säädä ainakin ensiksi oma näyttö kohilleen ja koita tilata vaikka joku pikkukuva testiksi kaikista.
Harri Rauhanummi Valokuvaus
http://www.harrirauhanummi.com
http://www.harrirauhanummi.com
-
- Viesti:
Mattakuvia tulee pääasiassa käytettyä, paikallisen labbiksen printtiä kalibroidulla näytöllä ja heidän koneelensa tehdyllä profiililla. Littunäyttö on usein liian kirkas, josta johtuu tummat kuvat.
Lasina suosin kirkasta lasia, mattalasia kun joku tahtoo niin semmonenkin laitetaan.
Mattalasi menettelee pelkässä kuvassa, mutta kun laittaa paspiksen tai varsinkin kun laittaa paspikseen ja ripsilistan, niin kuva tulee kauas lasista ja kuvan terävyys kärsii.
Osa kuvista tulee pohjustettua ja laminoitua. Silloin ei tule lasia tai paspaa.
Lasina suosin kirkasta lasia, mattalasia kun joku tahtoo niin semmonenkin laitetaan.
Mattalasi menettelee pelkässä kuvassa, mutta kun laittaa paspiksen tai varsinkin kun laittaa paspikseen ja ripsilistan, niin kuva tulee kauas lasista ja kuvan terävyys kärsii.
Osa kuvista tulee pohjustettua ja laminoitua. Silloin ei tule lasia tai paspaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
-
- Viesti: