Kuvanlaadultaan paras online tulostuspalvelu

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
mappe
Viesti:

Kuvanlaadultaan paras online tulostuspalvelu

Viesti Kirjoittaja mappe »

Tarkoituksena olisi tilata kehystettäviä kuvia parhaalla mahdollisella kuvanlaadulla. Kokona ~30 x 45 - 50 x 70 cm.

Fotonetin palveluista on hyviä kokemuksia aikaisemmilta vuosilta, minkälaista laatua "uudet" Pro kuvat on?

Colormailerin sivuilta saa tilata fine-art kuvia, missä paperin saa valita itse. Vaikuttaisi, että laatu on kaikinpuolin kohdallaan mutta jos 30 x 45 cm kuva maksaa Photo Ragille 44€, niin jotain takeita laadulle olisi kiva kuulla?

Eli kysymys kuuluu, mistä kuvanlaadullisesti parhaat tulosteet. Hinta on toisarvoinen, mutta luonnollisesti edullinen ja erinomainen kiinnostaa.

A3+ tulostinta en vielä näillä kuvamäärillä lähde ostamaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ruusju7
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ruusju7 »

Kotimaisista itse olen saanut laadullisesti parhaat kuvat
Fotonetistä ja Digiexpressiltä. Lisäksi molempien hinnoittelu on kohtuullisen maltillista - dia-/filmiaikakauden muistaen jopa "sikahalpaa".
Piscatus necesse est - Vivere non est necesse
Linhof 4"x5" + 65 mm ,90mm,180mm /Voigtländer Bessa/ Pentax K1000/MZ-S/ K7/K5/ K20D/+1,8/18mm+1,8/20mm+2,8/35mm+1,2/50mm+2,8/100mm+2,8/135+3,5/180jne
mappe
Viesti:

ruusju7 kirjoitti:Kotimaisista itse olen saanut laadullisesti parhaat kuvat
Fotonetistä ja Digiexpressiltä. Lisäksi molempien hinnoittelu on kohtuullisen maltillista - dia-/filmiaikakauden muistaen jopa "sikahalpaa".
Tilasin fotonetistä pari kuvaa "pro" laadulla mattapaperille, katsotaan miltä jälki näyttää. 17€ 50 x 70 cm kuvasta ei tosiaan ole paljon pyydetty, jos laatu on kohdallaan.
Miikkaha

Viesti Kirjoittaja Miikkaha »

Fotonettia olen suosinut pitkään.
Sähköpostiinkin tipahtelee mukavasti alennuskoodeja melkein joka viikko, jos niin haluaa.
Pro kuvia saa aikas edukkaasti tarjouksena. Toimii hyvin tällaiselle 5-10 kertaa vuodessa tilaavalle.
FaTFoX
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FaTFoX »

Tänään noudin postista pari 20x30 kuvaa ja yhden 30x45. Tilasin ne Fotonetistä. Kuvat olen aina sieltä tilannut koska hinta on kohdallaan ja laadustakaan en ole keksinyt mitään huonoa sanottavaa. 30x45 kuvassa on toisella pitkällä sivulla joitakin epämääräisiä jälkiä, pieniä painaumia kahden painauman sarjoissa. Oletan että jostain mekaanisesta laitteesta ovat tulleet. Vertailukohtia minulla ei ole, mutta fotonetille yksi plussa lisää.
Canon 5D mkII, 1D Mark II, 50mm/1.4, 17-40/4L, 200mm/2.8 L II, Elinchrom quadra
http://www.tommikappi.com
hsm

Viesti Kirjoittaja hsm »

FaTFoX kirjoitti:30x45 kuvassa on toisella pitkällä sivulla joitakin epämääräisiä jälkiä, pieniä painaumia kahden painauman sarjoissa. Oletan että jostain mekaanisesta laitteesta ovat tulleet. Vertailukohtia minulla ei ole, mutta fotonetille yksi plussa lisää.
Painumista ja epämääräisistä jäljistä plussa lisää?
Kaikenlaiset painumat näkyvät varsin selvästi, jos kuva laitetaan seinälle, kuten tämän kokoisille kuville usein tehdään.
jyri66

Viesti Kirjoittaja jyri66 »

FaTFoX kirjoitti:30x45 kuvassa on toisella pitkällä sivulla joitakin epämääräisiä jälkiä, pieniä painaumia kahden painauman sarjoissa.
Minullakin oli kuvissa (20x30) kaksi pientä painaumaa. Myös pakkausvälipahvit puuttuivat. Fotonetissä arveltiin, että painaumat kuvissa johtuivat väärästä pakkaamisesta. No, mene ja tiedä, sain kuitenkin uudet kuvat asiallisesta pakattuna ja hyväkuntoisina.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Onko jollain kokemuksia:

http://www.fotolinja.fi/yritysinfo?vb=1 ... uild=22886

Voi olla hyvä.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
FaTFoX
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FaTFoX »

hsm kirjoitti:
FaTFoX kirjoitti:30x45 kuvassa on toisella pitkällä sivulla joitakin epämääräisiä jälkiä, pieniä painaumia kahden painauman sarjoissa. Oletan että jostain mekaanisesta laitteesta ovat tulleet. Vertailukohtia minulla ei ole, mutta fotonetille yksi plussa lisää.
Painumista ja epämääräisistä jäljistä plussa lisää?
Kaikenlaiset painumat näkyvät varsin selvästi, jos kuva laitetaan seinälle, kuten tämän kokoisille kuville usein tehdään.
Aikaisemmin ei vastaavia jälkiä ole ollut ja olen ollut palveluun tyytyväinen, en aijo kuitenkaan yksien painaumien takia vaihtaa tuttua ja turvallista. Jos jatkossa tulee vastaavaa tavaraa niin sitten asia on eri. Painaumista ja muista virheistä en anna pistettä yleisestä kuvanlaadusta ja palvelusta. Toki näistä painaumista ilmoitan fotonetille ja pyydän uuden kuvan tilalle.
Canon 5D mkII, 1D Mark II, 50mm/1.4, 17-40/4L, 200mm/2.8 L II, Elinchrom quadra
http://www.tommikappi.com
mappe
Viesti:

Kuvat tuli fotonetistä ja jälki oli jopa parempaa kuin odotin. Sitten vaan tauluja kyhäämään.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

mappe kirjoitti:Kuvat tuli fotonetistä ja jälki oli jopa parempaa kuin odotin. Sitten vaan tauluja kyhäämään.
Millä profiililla lykkäsit kuvat tuonne? sRGB.llä vai fotonetin omalla?
mappe
Viesti:

mremonen kirjoitti:
mappe kirjoitti:Kuvat tuli fotonetistä ja jälki oli jopa parempaa kuin odotin. Sitten vaan tauluja kyhäämään.
Millä profiililla lykkäsit kuvat tuonne? sRGB.llä vai fotonetin omalla?
Fotonetin omalla. En ole vertaillut printtejä vielä näytön kuviin (kalibroitu alle kuukausi sitten), mutta muistinvaraisesti sävyissä ei ole valittamista.
mayor

täysi mysteeri

Viesti Kirjoittaja mayor »

en tajua.. mikä paikka tuo fotonet on ku en löydä sitä edes googlella!?! miten siis sieltä edes vois tilata kuvia??
----------------------------------------------------
Pentax K10D
Sigma 24-70/2,8 DG macro| Tamron F-system adaptal2 135/2.8 | SMC Pentax-M 50/2 | DA18-55 & DA50-200 | 2x adapteri & Sigma EF-530 DG ST
Symbioosi

Viesti Kirjoittaja Symbioosi »

mayor, "Fotonetti"
http://www.fotonetti.fi/
Peter67
Viesti:

Laadukkaat tulosteet

Viesti Kirjoittaja Peter67 »

Terve,

Osaisikohan joku kertoa saako Suomesta tilattua "archive quality" tulosteita? Ja mistä.... olen selaillut eri firmojen nettisivuja mutta en oikein tiedä mistä saisin parasto laatua.

Kiitos jo etukäteen!

Peter
OskuK

Re: Laadukkaat tulosteet

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Peter67 kirjoitti:Terve,

Osaisikohan joku kertoa saako Suomesta tilattua "archive quality" tulosteita? Ja mistä.... olen selaillut eri firmojen nettisivuja mutta en oikein tiedä mistä saisin parasto laatua.

Kiitos jo etukäteen!

Peter
Otappas yhteyttä Dialabiin

http://www.dialab.com/8

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
kapama-7

Re: Laadukkaat tulosteet

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

OskuK kirjoitti:
Peter67 kirjoitti:Terve,

Kiitos jo etukäteen!

Peter
Otappas yhteyttä Dialabiin

http://www.dialab.com/8
Tai tuonne:

http://www.ferinkuva.fi/palvelut.html

kapa
Peter67
Viesti:

Kiitos

Viesti Kirjoittaja Peter67 »

Kiitos paljon vinkeistä, oikein hyvältä vaikuttaa, enkä olisi varmasti noita löytänyt muuten =)

Peter
Vastaa Viestiin