Kamera joutunut "korjauskierteeseen"

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
joppe-
Viestit: 58
Liittynyt: Heinä 09, 2006 18 : 25

Kamera joutunut "korjauskierteeseen"

Viesti Kirjoittaja joppe- »

Keväällä Gigantista ostamani Canon EOS 1000D alkoi tuossa huhtikuussa temppuilemaan. Kaikenlaista häikkää alkoi ilmetä, kuten esimerkiksi sammuilee itsestään. Tämän jälkeen akku pitää irroittaa ja laittaa takaisin että menee taas päälle.

Noh vein kameran Giganttiin, josta lähettivät JAS Tekniikkaan huoltoon. Kamera tuli takaisin samojen vikojen, tai ainakin tuon sammuilun kanssa. Mukana tulleiden papereiden mukaan virtapiiri oli vaihdettu.

Seuraavalla kerralla vein kameran suoraa JAS:n, josta se palasi viime viikolla - edelleen viallisena. Vein tänään kameran taas JAS:n, jossa respassa ollut henkilö käytti kameraa takahuoneessa. Sanoi että eivät voi tehdän muuta kuin vaihtaa taas virtapiirin!

Mitä tässä on itselläni vaihtoehtoja, jos kamera taas palaa samojen vikojen kanssa? 1,5kk ollut jo kamera käyttökelvottomana ja nyt on tulossa muutama ulkomaanreissu jonne kameraa tarvisi. Heinäkuun lopussa muutan vielä ulkomaille vähintään vuodeksi, jolloin kameran raijaaminen Euroopassa sijaitsevaan huoltopisteeseen ei ole mahdollista (Canonin takuuthan taisivat olla maanosakohtaisia).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
BEAT!!
Viestit: 769
Liittynyt: Tammi 21, 2006 22 : 57
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kamera joutunut "korjauskierteeseen"

Viesti Kirjoittaja BEAT!! »

joppe- kirjoitti:Keväällä Gigantista ostamani Canon EOS 1000D alkoi tuossa huhtikuussa temppuilemaan. Kaikenlaista häikkää alkoi ilmetä, kuten esimerkiksi sammuilee itsestään. Tämän jälkeen akku pitää irroittaa ja laittaa takaisin että menee taas päälle.

Noh vein kameran Giganttiin, josta lähettivät JAS Tekniikkaan huoltoon. Kamera tuli takaisin samojen vikojen, tai ainakin tuon sammuilun kanssa. Mukana tulleiden papereiden mukaan virtapiiri oli vaihdettu.

Seuraavalla kerralla vein kameran suoraa JAS:n, josta se palasi viime viikolla - edelleen viallisena. Vein tänään kameran taas JAS:n, jossa respassa ollut henkilö käytti kameraa takahuoneessa. Sanoi että eivät voi tehdän muuta kuin vaihtaa taas virtapiirin!

Mitä tässä on itselläni vaihtoehtoja, jos kamera taas palaa samojen vikojen kanssa? 1,5kk ollut jo kamera käyttökelvottomana ja nyt on tulossa muutama ulkomaanreissu jonne kameraa tarvisi. Heinäkuun lopussa muutan vielä ulkomaille vähintään vuodeksi, jolloin kameran raijaaminen Euroopassa sijaitsevaan huoltopisteeseen ei ole mahdollista (Canonin takuuthan taisivat olla maanosakohtaisia).
Jatkaa korjauskierrettä, vaatia korvaava tuote, hinnan hyvitys tai perua kauppa.
BEAT!!
Viestit: 769
Liittynyt: Tammi 21, 2006 22 : 57
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BEAT!! »

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80b ... 4e8a1.aspx
Korjausajan oltava kohtuullinen

Kohtuullinen takuukorjausaika on noin kaksi viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on viimeistään kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.

Jos esimerkiksi matkapuhelin on ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin.

Viihde-elektroniikan laitteita ei voida pitää yhtä välttämättöminä. Kuitenkaan niidenkään takuukorjaus ei saisi kestää useita viikkoja. Sijaislaitetta voi pyytää tilalle parin viikon jälkeen. Sijaislaitteen antaminen ei kuitenkaan saa aiheuttaa sitä, että korjausaikaa venytetään tällä perusteella kohtuuttoman pitkäksi. Sijaislaitteessa ei välttämättä ole kaikkia niitä ominaisuuksia, joiden perusteella kuluttaja on alunperin valinnut oman laitteensa.
joppe-
Viestit: 58
Liittynyt: Heinä 09, 2006 18 : 25

Viesti Kirjoittaja joppe- »

Kiitos vastauksesta. Noin arvelin sen olevankin, mutta kun noiden kauppiaiden on yleensä niin pirun vaikea saada tunnustamaan vastuunsa. Noh pitää vetää kuluttajavaltuutettu-kortti esiin, jos ei vielä tämänkään huollon jälkeen toimi.
BEAT!!
Viestit: 769
Liittynyt: Tammi 21, 2006 22 : 57
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BEAT!! »

joppe- kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Noin arvelin sen olevankin, mutta kun noiden kauppiaiden on yleensä niin pirun vaikea saada tunnustamaan vastuunsa. Noh pitää vetää kuluttajavaltuutettu-kortti esiin, jos ei vielä tämänkään huollon jälkeen toimi.
Jep. Eiköhän se kortti toimi. Kerro sitten ihmeessä miten tarina päättyi/jatkuu.
Vastaa Viestiin