Ylipaino ongelmia, kamera lentokoneeseen?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Touko 19, 2005 15 : 02
Ylipaino ongelmia, kamera lentokoneeseen?
Viikon päästä lomalle Espanjaan ja kamera mukaan, mutta mitä ihmettä? Kameravarusteet painavat enemmän kuin sallittu käsimatkatavara saa painaa, 5kg lomalennolla, Canon runko, 300mm 2.8, akkulaturi, 3 akkua, hammasharja, 1.4x jatke, muutama muistikortti, tyhjä reppu painaa kilon verran, mutta kokonaispainoa tulee kuitenkin ~7kg. Maisemakuvia varten kulkee digipokkari rintataskussa. Tiedustellessani asiaa lentoyhtiöltä (lennä sinivalkoisin siivin) josko voisin vaikka maksaa ylipainosta käsimatkatavaran osalta, vastauksesta ilmeni ettei heille rahakaan kelpaa.
Pakkaanko siis kameran matkalaukkuun kera kuplamuovin ja lyön kaverin kanssa vetoa siitä tuleeko se ehjänä perille, vai tuleeko ylensäkään perille.
Onko kellään kokemusta ja/ tai neuvoa miten menetellä.
Pakkaanko siis kameran matkalaukkuun kera kuplamuovin ja lyön kaverin kanssa vetoa siitä tuleeko se ehjänä perille, vai tuleeko ylensäkään perille.
Onko kellään kokemusta ja/ tai neuvoa miten menetellä.
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Reppu kevyesti olkapäälle ja koneeseen. Olennaista on että laukku ei ole ulkomitoiltaan "häiritsevä". Tiukan paikan tullen diplomaattinen asenne tuottaa tuottaa paremman tuloksen kuin kettuilu. Jos sinulla on vain yksi laukku käsimatkatavaroihin ei ongelmia pitäisi olla.
Itse liikun normaaleilla reittilennoilla enkä tosin tiedä "lomalentojen" kyyläämistä.
Itse liikun normaaleilla reittilennoilla enkä tosin tiedä "lomalentojen" kyyläämistä.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 5117
- Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09
Unohda kaikki sönkkääminen ylipainosta. Järjen käyttö ei ole kielletty. Jos lähdet pelaamaan virkailijoiden kanssa heidän peliään, olet tuomittu häviämään. Kannattaa pelata vain omia pelejä, jossa on omat säännöt. Tässä sata varma keino kaikille maailman lentokentille.
Osta hätävaroiksi kevyt kuvausliivi, jonka laitat käsimatkatavaran taskuun. Itse asiassa mitä tahansa kalastus tms liivi käy, kunhan siinä on tarpeeksi isot taskut. Laita 300:een hihna, jos ei jo ole.
Tsekkaat itsesi normaalilla tavalla sisälle. Jos on vitt*mainen pers´läpi virkailijana, joka marisee painosta, älä sano mitään, Älä ala vänkäämiään. Ota lippusi ja siirry tyynesti syrjään ja anna muiden mennä edeltäsi.
Ota liivi esille, täytä kaikki liivin taskut valokuvauskamalla. Laita kolmesatanen runkoon kiinni ja laita yhdistelmä roikkumaan olalta
(.. mainittujen määrien lisäksi matkustaja saa jokaisessa matkustusluokassa tuoda koneeseen pienen käsilaukun, pienen kameran tai kiikarin, lastenruokaa, matkalukemista, päällystakin sekä tarvittaessa kävelykepin, kyynärsauvat tai vastaavat kävelyä helpottavat apuvälineet.).
Mene uudestaan jonoon ja anna virkailijalle tyhjä laukku. Joskus voi olla hyvä idea vaihtaa jonoa, jos vastaanottovirkailijoita on useampia.
Jos marisee että kolmesatanen on iso, niin ota se irti ja laita laukkuun, se menee vielä laukun kanssa painorajojen sisälle. Saat bordarin. Matkalla turvatarkastukseen tyhjennä liivi ja sen tavarat takaisin laukkuun. Joissain tapauksissa voi tarkkaileva silmä vielä iskeä juuri ennen bordausta, mutta siellä toimii sama systeemi kuin edellä.
Jos joutuu lentämään pienillä koneilla tulee tietysti muistaa, että niissä on hyvin pienet säilytystilan käsimatkatavaroille. Eli tässäkin tulee käyttää omaa järkeään. Samoin on järjetöntä matkustaa helvetin suuren repun kanssa, joka viilekkeiden kera muistuttaa kooltaan rekan konttia ja johon mahtuisi anoppikin. On typeryyttä herättää huomiota, on turha vänkäillä virkailijoiden kanssa. Kuten sanoin kannattaa pelata vai omia peliä.
ThinkTankin laukut ovat hyvin suunniteltuja. Tuollaiseen UD 60:een saa helpohkosti 15 kiloa kuvaustavaraa. Laukku on kuitenkin ulkomitoiltaan niin pieni, että sei ei herätä huomiota. Eli riski joutua punnitukseen on pieni.
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_UrbnDsgs.php
Mustiin, joka menee kaikkien mittojen sisään saa reilusti yli 20 kiloa.
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtInl.php
Osta hätävaroiksi kevyt kuvausliivi, jonka laitat käsimatkatavaran taskuun. Itse asiassa mitä tahansa kalastus tms liivi käy, kunhan siinä on tarpeeksi isot taskut. Laita 300:een hihna, jos ei jo ole.
Tsekkaat itsesi normaalilla tavalla sisälle. Jos on vitt*mainen pers´läpi virkailijana, joka marisee painosta, älä sano mitään, Älä ala vänkäämiään. Ota lippusi ja siirry tyynesti syrjään ja anna muiden mennä edeltäsi.
Ota liivi esille, täytä kaikki liivin taskut valokuvauskamalla. Laita kolmesatanen runkoon kiinni ja laita yhdistelmä roikkumaan olalta
(.. mainittujen määrien lisäksi matkustaja saa jokaisessa matkustusluokassa tuoda koneeseen pienen käsilaukun, pienen kameran tai kiikarin, lastenruokaa, matkalukemista, päällystakin sekä tarvittaessa kävelykepin, kyynärsauvat tai vastaavat kävelyä helpottavat apuvälineet.).
Mene uudestaan jonoon ja anna virkailijalle tyhjä laukku. Joskus voi olla hyvä idea vaihtaa jonoa, jos vastaanottovirkailijoita on useampia.
Jos marisee että kolmesatanen on iso, niin ota se irti ja laita laukkuun, se menee vielä laukun kanssa painorajojen sisälle. Saat bordarin. Matkalla turvatarkastukseen tyhjennä liivi ja sen tavarat takaisin laukkuun. Joissain tapauksissa voi tarkkaileva silmä vielä iskeä juuri ennen bordausta, mutta siellä toimii sama systeemi kuin edellä.
Jos joutuu lentämään pienillä koneilla tulee tietysti muistaa, että niissä on hyvin pienet säilytystilan käsimatkatavaroille. Eli tässäkin tulee käyttää omaa järkeään. Samoin on järjetöntä matkustaa helvetin suuren repun kanssa, joka viilekkeiden kera muistuttaa kooltaan rekan konttia ja johon mahtuisi anoppikin. On typeryyttä herättää huomiota, on turha vänkäillä virkailijoiden kanssa. Kuten sanoin kannattaa pelata vai omia peliä.
ThinkTankin laukut ovat hyvin suunniteltuja. Tuollaiseen UD 60:een saa helpohkosti 15 kiloa kuvaustavaraa. Laukku on kuitenkin ulkomitoiltaan niin pieni, että sei ei herätä huomiota. Eli riski joutua punnitukseen on pieni.
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_UrbnDsgs.php
Mustiin, joka menee kaikkien mittojen sisään saa reilusti yli 20 kiloa.
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtInl.php
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viestit: 6406
- Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
- Paikkakunta: Takapajula
- Viesti:
Voihan ne akut ja laturit laittaa sinne ruumaan menevään matkalaukkuun. Samaten sinne sopii joku kittiputki. Käsimatkatavaroihin kannattaa jättää vain välttämätön. On muutenkin aika ikävä istua pitkää matkaa, kun jalkatilassa on oma reppu. Lentoemo käskee sen painavan repun sinne kuitenkin, kun ylälokero on muutenkin liian täysi.
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Minulla on Thinktank Airport™ Ultralight johon mahtuu vaikka EF500/4 eikä ole painolla eikä ulkomitoilla pilattu.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 654
- Liittynyt: Loka 16, 2005 11 : 38
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
http://www.ilmailuhallinto.fi/useinkysytytadapteri kirjoitti:Voihan ne akut ja laturit laittaa sinne ruumaan menevään matkalaukkuun. Samaten sinne sopii joku kittiputki. Käsimatkatavaroihin kannattaa jättää vain välttämätön. On muutenkin aika ikävä istua pitkää matkaa, kun jalkatilassa on oma reppu. Lentoemo käskee sen painavan repun sinne kuitenkin, kun ylälokero on muutenkin liian täysi.
Paristot ja akut (kulutuselektroniikkaa varten): Saa kuljettaa joko käsimatkatavaroissa tai ruumaan menevissä matkatavaroissa. Kuitenkin litiumparistoja -akkuja saa kuljettaa vain kulutuselektroniikkalaitteeseen asennettuna tai jos kyseessä on varaparisto tai -akku, vain käsimatkatavaroissa oikosuluilta suojattuna.
Eli kameran akkuja (jos litium-sellaisia ovat) ei saa pakata ruumaan ellei se ole kamerassa sisällä!
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Touko 03, 2004 11 : 47
- Paikkakunta: Tampere
Jos kassi on vasta pilke matkaajan silmäkulmassa, kannattaa ehkä varautua tulevaisuuteen…
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Kertoisiva nyy myös mitkä olivat vanhat mitat ;-)Jari-Matti kirjoitti:Jos kassi on vasta pilke matkaajan silmäkulmassa, kannattaa ehkä varautua tulevaisuuteen…
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 542
- Liittynyt: Helmi 28, 2007 18 : 10
Mä en myöskään ole kulkenut lomalennolla vuosiin, mutta ainakaan normaali reittilennoillahan ei ole vuosiin ollut mitään syytä asioida virkailijan kanssa. Sitä varten on automaatit tahi netti. Onko lomalennoilla eri käytäntö?adele kirjoitti:...
Tsekkaat itsesi normaalilla tavalla sisälle. Jos on vitt*mainen pers´läpi virkailijana, joka marisee painosta, älä sano mitään, Älä ala vänkäämiään. Ota lippusi ja siirry tyynesti syrjään ja anna muiden mennä edeltäsi.
...
Ei mun käsimatkatavaroita ole kukaan punninnut sen jälkeen kun automaatteja alkoi ilmestyä. Tai ehkä se röntgenkoje sisältää myös vaa-an..
Viime viikolla viimeksi lentokoneella matkasin, ja läppärireppuni oli varmasti yli 5 kg, mutta silti paljon pienempi ja todennäköisesti myös kevyempi kuin ne monien muiden matkustajien perässävedettävät.
-
- Viestit: 5117
- Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09
Syitä automaattien käyttämättömyyteen voi olla useita, vaikka ei lentäisi charttereita. Seuraaviin olen itse törmäänyt:-Q- kirjoitti:Mä en myöskään ole kulkenut lomalennolla vuosiin, mutta ainakaan normaali reittilennoillahan ei ole vuosiin ollut mitään syytä asioida virkailijan kanssa. Sitä varten on automaatit tahi netti. Onko lomalennoilla eri käytäntö?
1. Automaatit epäkunnossa,
2. lentoyhtiöllä, jota käytät, ei ole automaatteja.
3. Kentällä ei ole automaatteja.
4. Olet ostanut lipun jostain, vaikka netistä ja netistä ostetulla lipulla ei voi tsekata itseään sähköisesti sisään.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Tammi 25, 2005 16 : 28
- Paikkakunta: Turku
Ite olen aina päässyt tarkistuksen läpi sanomalla että on valokuvaaja enkä mielelläni laita 10000€ tavaroita lentokoeen ruumaan koska kokemuksia on että laukku ei välttämättä aina tule perille. Kun tämän sanoo ystävällisesti niin henkilökunta ymmärtää kyllä. tietty sanon vain tämän jos joku huomauttaa jotain.
Ei sitten stemmaa kaikkien lentoyhtiöiden kanssa. Esim. Ryanair ei päästä läpi vaikka olis pelkkä takki olkapäällä. Vain yksi reppu/laukku eikä muuta irtotavaraa.adele kirjoitti: (.. mainittujen määrien lisäksi matkustaja saa jokaisessa matkustusluokassa tuoda koneeseen pienen käsilaukun, pienen kameran tai kiikarin, lastenruokaa, matkalukemista, päällystakin sekä tarvittaessa kävelykepin, kyynärsauvat tai vastaavat kävelyä helpottavat apuvälineet.).
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Touko 03, 2004 11 : 47
- Paikkakunta: Tampere
Seuraavaksi on tarkoitus lentää Brussels Airlinesilla, jolla on mielenkiintoinen ajatus käsimatkatavarasta:lasse_a83 kirjoitti:Ei sitten stemmaa kaikkien lentoyhtiöiden kanssa…adele kirjoitti:…pienen käsilaukun…
The following items may be carried free of charge by all passengers except infants:
– 1 overcoat, wrap or blanket
– 1 umbrella or walking stick
– 1 ladies handbag
– A reasonable amount of reading material
– 1 small camera or binoculars
Kävelykepin sallimisen ohella käsiveskan sukupuolimääritys kuulostaa odolta. Pitäisikö valittaa tasa-arvovaltuutetulle?
-
- Viestit: 713
- Liittynyt: Syys 09, 2005 9 : 40
ehdottomasti pitää valittaa - tuohan on aivan törkeetä syrjintää - lentoyhtiö pitää pistää boikottiin - ja on vielä pääkaupunkilainen yhtiöJari-Matti kirjoitti:Seuraavaksi on tarkoitus lentää Brussels Airlinesilla, jolla on mielenkiintoinen ajatus käsimatkatavarasta:lasse_a83 kirjoitti:Ei sitten stemmaa kaikkien lentoyhtiöiden kanssa…adele kirjoitti:…pienen käsilaukun…
The following items may be carried free of charge by all passengers except infants:
– 1 overcoat, wrap or blanket
– 1 umbrella or walking stick
– 1 ladies handbag
– A reasonable amount of reading material
– 1 small camera or binoculars
Kävelykepin sallimisen ohella käsiveskan sukupuolimääritys kuulostaa odolta. Pitäisikö valittaa tasa-arvovaltuutetulle?
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: Helmi 23, 2004 12 : 56
- Paikkakunta: Järvenpää
Itse en ole asiasta ikinä kauheesti stressannut. Aina olen koneeseen kamerani kanssa päässyt, eikä käsimatkatavaroihini ole koskaan puututtu. Mulla on boblbeen reppu joka on painanut noin 8kg joka kerta koneeseen noustessani. Tietenkin jos etukäteen asiaa lentoyhtiöltä kyselee, niin vastaushan on ilman muuta selvä. Ei se virkailija mitään päätä, se vaan lukee lapusta ohjeita ja sääntöjä. Pikkuyhtiöt on sitten eri juttu, niissä voi tulla ongelmia. Jos lennät finskillä, BA:lla tms, niin ongelmaa ei ole jos et siitä itse ongelmaa tee.
-
- Viestit: 336
- Liittynyt: Helmi 28, 2003 14 : 23
- Paikkakunta: Varkaus
Tällaiseksi lasketaan varmaankin Irlannin Finnairia vastaava Aer Lingus. Siellä kulkiessani oli tavanomaista että laukut punnittiin tai jopa tutkittiin portilla vaikka oli jo menty turvatarkastuksen ohi menestyksellä. He olivat tosi tarkkoja painorajasta ja jos meni yli, laukku pistettiin ruumaan. En tiedä sitten mitä tapahtuisi jos laukussa olisi arvoelektroniikkaa.juhanik kirjoitti:Pikkuyhtiöt on sitten eri juttu, niissä voi tulla ongelmia. Jos lennät finskillä, BA:lla tms, niin ongelmaa ei ole jos et siitä itse ongelmaa tee.
-
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Kesä 03, 2004 14 : 50
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ei joudu ruumaan, kun muistaa huomauttaa, että kassin sisältö maksaa ehkä noin 14000 euroa ja siirtyy yhtiön korvattavaksi, jos he sen väkisin ruumaan pistävät. Se nimittäin siirtyy lentoyhtiön vastuulle, kun päätöksen tee joku muu kuin matkustaja. Edes vakuutusyhtiö ei korvaa kadonneita/rikkoutuneita, vaan laskun vaurioista saa laittaa suoraan yhtiölle. (ja tuo käytäntö tulee ilmailuun liittyvistä kansainvälisistä sopimuksista/laeista, joten yhtiö ei voi edes kieltäytyä seurauksista.)
Yleensä kun vaatii kirjallisen lapun, jossa sanotaan laukun pakolla siirretyn pois omistajaltaan ruumaan, antaa virkailija periksi.
Yleensä kun vaatii kirjallisen lapun, jossa sanotaan laukun pakolla siirretyn pois omistajaltaan ruumaan, antaa virkailija periksi.
Jari Puranen
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Maalis 07, 2005 9 : 58
Löytyisköhän jostain tuota sopimusta/lakia? Voisi tulostaa ja ottaa mukaan lennoille.JPu kirjoitti:vakuutusyhtiö ei korvaa kadonneita/rikkoutuneita, vaan laskun vaurioista saa laittaa suoraan yhtiölle. (ja tuo käytäntö tulee ilmailuun liittyvistä kansainvälisistä sopimuksista/laeista, joten yhtiö ei voi edes kieltäytyä seurauksista.)
.
-
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Kesä 03, 2004 14 : 50
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Se voi lukea lentolipussakin.. Joskus luki :)
Nuo määräykset on niin valtava suo, etten taida jaksaa sinne hypätä... Tuon minulle kertoi lentoasemalla Finnairin virkailija kun asiasta kyselin, että kuka korvaa jos... Eli yhtiön edustaja neuvoi, että kannattaa kertoa laukun arvo, päätöksen teon tueksi :)
Kaikki erikoinen on muutenkin tapauskohtaista ja kannattaa esiselvittää kuinka kuljetus onnistuu. Usein onnistuu erityisehdoilla kun asiasta asiallisesti kysyy ja keskustelua kirjallisesti käy, ennen lentoasemalle menemistä.
Ilmailumääräyksiä on tuolla (miljoona sivua vähintään):
[url=http://"http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/ilmailumaaraykset/ilmailumaaraykset_paasivu.html"]ilmailumääräykset[/url]
Josta vetovalikosta valitaan minkä haluaa lukea
Nuo määräykset on niin valtava suo, etten taida jaksaa sinne hypätä... Tuon minulle kertoi lentoasemalla Finnairin virkailija kun asiasta kyselin, että kuka korvaa jos... Eli yhtiön edustaja neuvoi, että kannattaa kertoa laukun arvo, päätöksen teon tueksi :)
Kaikki erikoinen on muutenkin tapauskohtaista ja kannattaa esiselvittää kuinka kuljetus onnistuu. Usein onnistuu erityisehdoilla kun asiasta asiallisesti kysyy ja keskustelua kirjallisesti käy, ennen lentoasemalle menemistä.
Ilmailumääräyksiä on tuolla (miljoona sivua vähintään):
[url=http://"http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/ilmailumaaraykset/ilmailumaaraykset_paasivu.html"]ilmailumääräykset[/url]
Josta vetovalikosta valitaan minkä haluaa lukea
Jari Puranen
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Touko 27, 2004 14 : 34
- Paikkakunta: Eiré
Aer Lingus muutti toimitansa virallisesti "halpalentoyhtiöksi" vuosi-puolitoista sitten (oli se aikaisemminkin, kaikki mahdollinen maksoi) ja samalla laski laukkujen rajoja tms. Poikkeuksena jos lippu on ostettu samaan allianssiin kuuluvalta oikealta lentoyhtiöltä (esim KLM).marjeta kirjoitti:Tällaiseksi lasketaan varmaankin Irlannin Finnairia vastaava Aer Lingus. Siellä kulkiessani oli tavanomaista että laukut punnittiin tai jopa tutkittiin portilla vaikka oli jo menty turvatarkastuksen ohi menestyksellä. He olivat tosi tarkkoja painorajasta ja jos meni yli, laukku pistettiin ruumaan. En tiedä sitten mitä tapahtuisi jos laukussa olisi arvoelektroniikkaa.juhanik kirjoitti:Pikkuyhtiöt on sitten eri juttu, niissä voi tulla ongelmia. Jos lennät finskillä, BA:lla tms, niin ongelmaa ei ole jos et siitä itse ongelmaa tee.
Omalle kohdalle vajaan parinkymmenen lennon kanssa ei ole Linguksen kanssa sattunut mitään muuta kuin ainaista myöhästelyä ja portin vaihtoja. Iso, täyteen pakattu kameralaukku (Lowepro Stealth reporter 550) kannettavan kanssa on aina mennyt läpi, välillä repunkin kanssa - viimeistään kun on näyttänyt mitä laukussa on ja _ystävällisesti_ pyytänyt josko tälläisessä erikoistilanteessa olisi poikkeuksen mahdollisuutta, jne. Yleensä se viimeistään saa checkinnin vakuutettua kun sanoo laukun mahtuvan jalkatilaan.[/i]
Flickr
Huumoriin liittyy usein, muttei välttämättä, nauru
Nikon D300 & FE-2
Nikkor 18-35/3.5-4.5, 45/2.8 P, 50/1.4, 85/1.8, 100/2.8, 70-200/2.8, Sigma 30/1.4, 24-60/2.8, Tokina 17/3.5
Huumoriin liittyy usein, muttei välttämättä, nauru
Nikon D300 & FE-2
Nikkor 18-35/3.5-4.5, 45/2.8 P, 50/1.4, 85/1.8, 100/2.8, 70-200/2.8, Sigma 30/1.4, 24-60/2.8, Tokina 17/3.5
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Kesä 13, 2006 22 : 49
Viimeksi kun tuli lentomatkailtua kameroiden kanssa, painoi itse ruumaan menevä matkalaukku 7kg ja käsimatkatavarat 13kg. :)
Kukaan ei kysynyt mitään kun vaan nosteli kevyen näköisenä kameralaukkua..
Ryanair, Finnair, Air India, Air Finland ja SAS on kokeiltu, eikä ketään tunnu kiinnostavan, kunhan käsimatkatavaroita on vain yksi.
Hahnin lentokentällä oli ihan hauska episodi kun nostin laukun hihnalle, kysyin tarviiko purkaa, virkailija sanoi, että ei tarvi jos ei oo elektroniikkaa sisällä.. tokaisin siihen, että eipä siellä paljon muuta olekaan. 300mm 2.8:sta kysyi, että mikä ihme tämä oikein on. :)
Intian lentokentillä ei tarvinnut purkaa laukusta mitään vaikka siellä oli runko, putket, ixus, sukelluskotelo, laturit ja synkkipiuhat ja muuta epämääräistä rojua.. Kaveri veikin lentokoneeseen sekä tulitikut, että pari purkkia käsidesiä. :)
Kukaan ei kysynyt mitään kun vaan nosteli kevyen näköisenä kameralaukkua..
Ryanair, Finnair, Air India, Air Finland ja SAS on kokeiltu, eikä ketään tunnu kiinnostavan, kunhan käsimatkatavaroita on vain yksi.
Hahnin lentokentällä oli ihan hauska episodi kun nostin laukun hihnalle, kysyin tarviiko purkaa, virkailija sanoi, että ei tarvi jos ei oo elektroniikkaa sisällä.. tokaisin siihen, että eipä siellä paljon muuta olekaan. 300mm 2.8:sta kysyi, että mikä ihme tämä oikein on. :)
Intian lentokentillä ei tarvinnut purkaa laukusta mitään vaikka siellä oli runko, putket, ixus, sukelluskotelo, laturit ja synkkipiuhat ja muuta epämääräistä rojua.. Kaveri veikin lentokoneeseen sekä tulitikut, että pari purkkia käsidesiä. :)