Sivu 1/1
Canonin kamerahuoltoa Tampereella?
Lähetetty: Elo 21, 2007 19 : 55
Kirjoittaja Matsq
Canonin 20D alkoi naksutella itsekseen ja näyttää kaipaavan korjausta. Koska takuu on ummessa, tekisi mieli huollattaa kamera paikallisesti Tampereella (vs. lähettäminen JAS-tekniikkaan). Netin kautta löytyi Tampereen kamera-service:
http://www.kamera-service.fi/
Onko tästä kenelläkään kokemuksia tai onko Tampereella muita, Canonin kameroita huoltavia liikkeitä? Entä mistä kannattaisi kysyä kameraa vuokralle viikonlopuksi?
Lähetetty: Elo 21, 2007 21 : 24
Kirjoittaja karkar
Tampereen Kamera-servicestä on kokemusta ainoastaan kennon puhdistuksen osalta, mutta ainakin se sujui nopeasti ja tekstiviestillä ilmoitettiin seuraavana päivänä kun kamera oli noudettavissa. Tällä kokemuksella pelkkää hyvää sanottavaa.
Lähetetty: Syys 16, 2007 20 : 30
Kirjoittaja Matsq
Kamera on ollut huollossa Kamera Servicessa nyt kolmatta viikkoa. Tilattu varaosa (piirikortti) tuli ja vaihdettiin luvatussa aikataulussa, mutta sen jälkeen huollosta ilmoitettiin, että myös suljin pitää vaihtaa. Se meni tilaukseen puolitoista viikkoa sitten ja edelleen odotellaan.
Lähetetty: Syys 19, 2007 18 : 18
Kirjoittaja Parantola
En suosittele kyseistä huoltopaikkaa kenellekään. Hajottivat vanhan digijärkkärini huollossa, eivätkä suostuneet korvaamaan/korjaamaan aiheuttamaansa vahinkoa.
Lähetetty: Syys 19, 2007 18 : 28
Kirjoittaja korhonet
Itse käytin siellä takuuhuollossa ja mitä tekivät oli että lähettivät sen JAS:lle. Kameran tarkennus ongelmaa eivät siis ainakaan pystyneet siellä hoitamaan.
Lähetetty: Syys 20, 2007 11 : 02
Kirjoittaja Jari-Matti
korhonet kirjoitti:Itse käytin siellä takuuhuollossa ja mitä tekivät oli että lähettivät sen JAS:lle. Kameran tarkennus ongelmaa eivät siis ainakaan pystyneet siellä hoitamaan.
Siis takuuseen…
Tampereen Kamera-Service ei enää ole virallisella
Canonin takuuhuoltoja tekevien yritysten listalla, eli käsittääkseni se ei ole oikeutettu tekemään takuuhuoltoja ilmaiseksi asiakkaalle.
(Ennen oli, eli olen itsekin aikoinaan huollattanut siellä yhden Saksasta ostetun Canonin zoomin takuuseen ilman mitään kuitteja tai muita papereita.)
Lähetetty: Syys 20, 2007 18 : 30
Kirjoittaja korhonet
Jari-Matti kirjoitti:Siis takuuseen…
Tampereen Kamera-Service ei enää ole virallisella
Canonin takuuhuoltoja tekevien yritysten listalla, eli käsittääkseni se ei ole oikeutettu tekemään takuuhuoltoja ilmaiseksi asiakkaalle.
(Ennen oli, eli olen itsekin aikoinaan huollattanut siellä yhden Saksasta ostetun Canonin zoomin takuuseen ilman mitään kuitteja tai muita papereita.)
Juu tuosta on tosiaan jo pari vuotta aikaa. En tiennytkään tuon muuttuneen.
Lähetetty: Syys 20, 2007 21 : 39
Kirjoittaja Matsq
Tänään sitten ilmoitettiin, että suljinkin on vaihdettu, mutta kamera on edelleen rikkki: vika onkin salaman piirikortissa, joka on hajoittanut ilmeisesti myös sen toisen, jo vaihdetun piirikortin. Eli jälleen tilataan uusi osa. Aikaa on mennyt nyt yli kolme viikkoa ja kustannusarvio on pompsahtanut 379 eurosta 459 euron kautta nyt noin 700 euroon. Ja mistäs sitä tietää, jääkö se tuohon vieläkään, piirikortteja kun kamerassa on kuulemma neljä. Voiko kameraa korjata aina osan kerrallaan ja sitten nostaa kustannusarviota sitä mukaa kun kamera ei tule kuntoon? Eikös ensimmäisen arvion pitäisi olla se, minkä hinnan joutuu maksamaan?
Lähetetty: Syys 22, 2007 9 : 41
Kirjoittaja duluz
Matsq kirjoitti:Voiko kameraa korjata aina osan kerrallaan ja sitten nostaa kustannusarviota sitä mukaa kun kamera ei tule kuntoon? Eikös ensimmäisen arvion pitäisi olla se, minkä hinnan joutuu maksamaan?
En nyt varmaksi sano, mutta arviohan on aina arvio. Oisko niin että lopullinen hinta sai ylittää arvion jollain 15%:lla? Jos eteen tulee jotain sellaista mihin ei osattu varautua tai pitää tehdä muitakin korjauksia, niin sitä pitää sitten sopia erikseen. Mutta tää on aika mutua kyllä...
Lähetetty: Loka 07, 2007 14 : 52
Kirjoittaja velkaup
Matsq kirjoitti:Tänään sitten ilmoitettiin, että suljinkin on vaihdettu, mutta kamera on edelleen rikkki: vika onkin salaman piirikortissa, joka on hajoittanut ilmeisesti myös sen toisen, jo vaihdetun piirikortin. Eli jälleen tilataan uusi osa. Aikaa on mennyt nyt yli kolme viikkoa ja kustannusarvio on pompsahtanut 379 eurosta 459 euron kautta nyt noin 700 euroon. Ja mistäs sitä tietää, jääkö se tuohon vieläkään, piirikortteja kun kamerassa on kuulemma neljä. Voiko kameraa korjata aina osan kerrallaan ja sitten nostaa kustannusarviota sitä mukaa kun kamera ei tule kuntoon? Eikös ensimmäisen arvion pitäisi olla se, minkä hinnan joutuu maksamaan?
Itse en maksaisi yhtään sen enempää, kuin mitä alkuperäinen arvio oli.
Lähetetty: Loka 07, 2007 22 : 21
Kirjoittaja JuhaM
velkaup kirjoitti:
Itse en maksaisi yhtään sen enempää, kuin mitä alkuperäinen arvio oli.
A r ar v i o vio Arvio.
Lähetetty: Loka 08, 2007 11 : 26
Kirjoittaja velkaup
JuhaM kirjoitti:velkaup kirjoitti:
Itse en maksaisi yhtään sen enempää, kuin mitä alkuperäinen arvio oli.
A r ar v i o vio Arvio.
Täh? Kop, kop - herätys!
Lähetetty: Tammi 11, 2008 13 : 16
Kirjoittaja timo_t
Vastaanpa nyt tähän ketjuun omat kokemukseni Tampereen Kamera-Servicestä.
Vein objektiivin (Nikon 80-200 2.8) elokuussa huoltoon, kun siitä oli tarkennuksen lukitusrengas mennyt rikki. Siis se rengas mistä valitaan käyttääkö manuaali- vai automattitarkennusta. Objektiivi pelasi muuten hienosti. Periaatteessa hyvin yksinkertainen korjaus.
Kustannusarvio (n. 130e) tuli viikossa ja sanoin, että korjataan. Mitään ei sitten pariin kuukauteen kuulunut, soittelin perään. Sanoi, että osa on tilattu, mutta nikonilla kuulemma aina kestää näiden osien saaminen. Ok, pärjätään sitten ilman vielä.
3,5 kuukautta kulunut ja soittelin uudestaan. Osa kuulemma lähetetty, mutta hukkunut postissa. No, voihan niin käydä. Uusi tulossa kuulemma pikana.
Soittelin sitten alkuviikosta, nyt siis kulunut jo yli neljä kuukautta, ja sanoin että haen kameran pois koska tarvitsen sitä lauantaina häiden kuvaukseen. Sanottiin, että ok, voi hakea. Objektiivi siis toimi ihan hyvin, mutta sitä ei saanut lukittumaan AF-tilaan muuta kuin teipillä. No, tässä sitten menin hakemaan objektiivia sovitusti. Siinä se oli pöydällä levällään. Osa oli kuulemma tullut, mutta se oli väärä! Selitystä siitä kuinka hän ei saa nikonin huoltomanuaaleja ja osien tilaaminen on siksi hankalaa. Voi P****, pääsi siinä vaiheessa.
Kyselin sitten, että kai sen saat kasaan vielä tänään ja tulen sen hakemaan myöhemmin. No, kuulemma on kova työ kasata se uudestaan ja joku toinenkin työ oli siinä juuri työn alla. Ei luvannut muuta kuin että yritetään. Saas nähdä kuinka käy, en oikein usko, että sitä sieltä tänään saan. Varmaa on, että sen obiskan sieltä haen joka tapauksessa pois ja lähetän _valtuutettuun_ huoltoon.
No, kyllä se kuvaus pääosin onnistuu tuolla nykyisellä 17-55 mm laajakulma-zoomillakin, mutta olisi mukava ollut saada jotain tiukkaa rajausta kauempaa. Pitää sitten sitä jalkazoomia käyttää. Tosin juhlatila on niin hämärä, että noi pidemmät polttovälit olisi joka tapauksessa pitänyt jättää vähemmälle.
Eli Tampereen Kamera-Serviceä en kyllä voi suositella kenellekään omien kokemusteni perusteella.
Ps. halutaan vuokrata Tampereelta valovoimainen tele.
Lähetetty: Tammi 11, 2008 15 : 51
Kirjoittaja timo_t
Sen verran pitää ottaa tilitystä takaisin, että sainkin kuin sainkin tuon objektiivin takaisin. Näyttäisi toimivan. Eli siistä pisteet kamera-servicelle.
Sama kommentti pätee, että neljä kuukautta yksinkertaisen korjauksen tekemiseen on aivan liian kauan. Mutta en tiedä sitten mistä tuo johtuu, panttaako Nikon varaosien lähettämistä näille "ei-valtuutetuille" huolloille vai mikä on.
No, JAS:sille tämä lähtee kuitenkin ensi viikolla, saas nähdä kauanko se siellä makaa.