Onko kenelläkään kokemuksia iStockphotosta tai muista microstock-palveluista? Onko kuvista saatava korvaus yleensäkään niin hyvä että niitä kannattaa tuonne pistää? Kuvaan harrastuksen vuoksi ja nyt tekisi mieli pistää muutamia parhaimpia otoksia johonkin stock-palveluun jos niistä voisi saada rahaa. Myös muut neuvot kiinnostaa mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon kun kuvia pistää myyntiin.
Kiitos etukäteen.
iStockPhoto ja muut microstock-palvelut
-
-
- Viesti:
Kannattavuus on vähän itsestään kiinni.
Sadalla, eikä kahdella sadalla kuvalla ei pääse isoihin tuloihin, mutta jos pystyy tuottamaan helposti paljon laadukasta kuvaa, niin saattaa kannattaakin.
Volyymi jyllää ja sitten kaikki samat kuvat moneen eri paikkaan myyntiin.
On vaan hieman aikaa vievä tuo prosessi saada kuvat myyntiin, kun kuvat pitää yleensä yksitellen laittaa kategorioihin ja sun muuta viilaamista.
Istokki ja Shutteri taitaa olla eniten myyviä tällä hetkellä.
Sitten kannattaa myös harkita näitä Suomalaisiakin toimistoja. Hintakin on vähän parempi...
Sadalla, eikä kahdella sadalla kuvalla ei pääse isoihin tuloihin, mutta jos pystyy tuottamaan helposti paljon laadukasta kuvaa, niin saattaa kannattaakin.
Volyymi jyllää ja sitten kaikki samat kuvat moneen eri paikkaan myyntiin.
On vaan hieman aikaa vievä tuo prosessi saada kuvat myyntiin, kun kuvat pitää yleensä yksitellen laittaa kategorioihin ja sun muuta viilaamista.
Istokki ja Shutteri taitaa olla eniten myyviä tällä hetkellä.
Sitten kannattaa myös harkita näitä Suomalaisiakin toimistoja. Hintakin on vähän parempi...
Ossi Lehtonen
http://www.ossilehtonen.com
http://www.ossilehtonen.com
-
- Viesti:
Niin ei sitä ehkä rahaksi asti riitä jos vähän vain harrastaa.
Mutta omasta mielestä on tässä vaiheessa "uraa" vaan hauska että joku on maksanut minun ottamista kuvista, joten mun mielestä kannattaa! :D
Rekisteröiminen on jo oma prosessi ja että saa kuvan kelpuutettua on toinen. Istockphotossa ovat ainakin tosi tarkkoja ettei saa näkyä kenekään ihmisen naamoja joille ei ole sopimusta tai jonku kaupan tekstiä , auton rekisteri numero jne... välillä vähän ärsyttää miten pikkutarkkoja ne on mutta ehkä se on eri meiniki siellä ameriikassa sen suhteen...
kokeileminen ei maksa mitään!
nimimerkillä 1.6 dollaria voitolla parissa viikossa :D
Mutta omasta mielestä on tässä vaiheessa "uraa" vaan hauska että joku on maksanut minun ottamista kuvista, joten mun mielestä kannattaa! :D
Rekisteröiminen on jo oma prosessi ja että saa kuvan kelpuutettua on toinen. Istockphotossa ovat ainakin tosi tarkkoja ettei saa näkyä kenekään ihmisen naamoja joille ei ole sopimusta tai jonku kaupan tekstiä , auton rekisteri numero jne... välillä vähän ärsyttää miten pikkutarkkoja ne on mutta ehkä se on eri meiniki siellä ameriikassa sen suhteen...
kokeileminen ei maksa mitään!
nimimerkillä 1.6 dollaria voitolla parissa viikossa :D