Harald II kirjoitti:Kamerareppujen valmistajat ovat kirineet viime vuosina, mutta ovat edelleenkin tähtitieteellisen yksikön päässä oikeista reppujen valmistajista mm. kannettavuuden ja repun muun käytettävyyden suhteen.
Olen moneen otteeseen vuosien varrella manannut, kuinka kamerareppuvalmistajat aina vaan tekee kannettavuudeltaan yhtä surkeita reppuja. 50€ saa rinkan joka on 20kg painosenakin mukavempi kantaa kun Tamracin yli 400€ reput 10kg painoisina.
Miksi selkäosan, hihnojen, säätöjen, vyötärövyön, yms. kopioiminen jostain rinkasta on niin ylivoimaisen vaikeaa? Vaikka sitten sen ympärille rakentaisi normi kamerarepun.
Jos muutaman tunnin kaupunkipatikointia pidempään aion kamerakamoja selässä kantaa, niin kantolaitteena toimii muiden varusteiden määrästä riippuen joko Retki 35l rinkka, Halti 65l rinkka tai 95l Fjällräven. Kaikkiin olen (minä suunnittelin, eukko teki) tehnyt erilaisia inserttejä, ja toimii paljon kamerareppuja paremmin ja on miljuunasti mukavempia kantaa vaikka kamerakamojen lisäksi olisi 15-20kg kannettavaa.
Kyllä tuossa Lowepron Pro Runner 300 repussa muutaman tunnin kamoja kantaa jos välillä laskee selästä pois. En tosin voi käsittää, miten yli 100€ repusta (johon mahtuu kiloina mitattuna paljon lasia) voi puuttua vötäröremmi/vyö.