Gigantin Sigma huijaus?
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Tammi 11, 2006 19 : 37
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
käsittääkseni on olemassa jokin pykälä näissä alennus jutuissa. Mikäli tuotetta mainostetaan johonkin hintaan/alennukseen on tuotteet myytävä tuolla alennuksella/hinnalla. Voin toki olla väärässäkin, mutta tälläinen käsitys siis minulla.
I shoot people
http://www.jaakkoleimio.com
http://www.jaakkoleimio.com
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: Tammi 21, 2006 22 : 57
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
JuakkoL kirjoitti:Käsittääkseni on olemassa jokin pykälä näissä alennusjutuissa. Mikäli tuotetta mainostetaan johonkin hintaan/alennukseen, on tuotteet myytävä tuolla alennuksella/hinnalla. Voin toki olla väärässäkin, mutta tälläinen käsitys siis minulla.
Noinhan se on.
Mutta myy siinä sitten, jos ei ole tavaraa...
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: Joulu 28, 2007 23 : 34
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
En ole näköjään ainut Gigantin touhuista närkästynyt. Gigantilla on tapana mainostaa jotain oikeasti halpaa jota on just tilattu se 1kpl. Tuttava oli Gigantissa töissä ja kerto kuinka ihmisiä kusetetaan näillä sisäänvetotuotteilla ihan kokoajan. Tyyliin joka toinen kyselee sitä 399,- telkkaria joka just on sattunu loppumaan, mut "meillä on tässä tää seuraava malli, 499,-....."
Toinen juttu on se hintatakuu. Lupaavat myydä halvemmalla kuin kilpailija. Harvemmin mitään kuitenkaan on suoraa hinnoiteltu edullisimmaksi, vaan asiakkaan pitää osata vaatia se halvempi hinta, todistaa se ja puhua vielä myyjä ympäri. Toisaalta eipä tämä yllätä...
Mitenkähän mahtaa Gigantti pysyä pystyssä kun tappiota tekevät vuodesta toiseen....?
Toinen juttu on se hintatakuu. Lupaavat myydä halvemmalla kuin kilpailija. Harvemmin mitään kuitenkaan on suoraa hinnoiteltu edullisimmaksi, vaan asiakkaan pitää osata vaatia se halvempi hinta, todistaa se ja puhua vielä myyjä ympäri. Toisaalta eipä tämä yllätä...
Mitenkähän mahtaa Gigantti pysyä pystyssä kun tappiota tekevät vuodesta toiseen....?
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Joulu 04, 2003 15 : 36
Tässä kohden voisi firma toimia myös fiksusti, jolloin asiakkaalle jää positiivinen kuva liikkeestä.cedricfan kirjoitti: Yleensä pyrkivät myymään ns korvaavan tuotteen, joka ei sitten olekaan mikään huipputarjous. Helppo tapa houkutella asiakkaita!
Esimerkkinä fiksusta toiminnasta Imatran Citymarket tuossa joulun tienoilla. Isälle piti pokkarikamera saada, ja tarjouksessa mainostettiin Canon Ixus 100 IS:ää hintaan 199€. Kamerat olivat loppuneet kai alkuunsa, mutta korvaavana tarjouksena kauppasivat samaan 199€ hintaan mallia Ixus 120 IS. Kun jälkikäteen tutkailin netistä tuon korvaaan mallin hintatasoa, niin esim. halvin saksalaisen nettikaupan hinta oli luokkaa 210€ ja suomalaiset luokkaa 240-250€.
Tämähän nyt ei suoranaisesti Giganttiin liity, mutta menköön nyt tämän kerran... :-)
-
- Viestit: 3155
- Liittynyt: Tammi 13, 2010 18 : 10
- Paikkakunta: Hanko
Saako hieman poiketa aiheesta.
Viime viikolla meidän piti hankkia 9v tytöllemme läppäri, ja halvin ratkaisu olisi ollut hankkia Saunalahden tupla laajakaista liitymä pariksi vuodeksi a*39€/kk ja sen yhteydessä HP:n läppäri 199€ hintaan.
No, tuota pakettia saisi vain ElisaShopit liikkeistä, jollaista Hangossa ei tietysti ole.
Lähin on Lohjalla, mutta heillä ei tuota läppäriä ollut.
Aina kun soitti Elisan asiakaspalveluun, vastasi ensin joku keskus, josta sitten yhdistettiin varastotilanteen tuntevalle henkilölle, joka ei siis ollut kyseisen liikkeen henkilö vaan ilmeisesti samassa keskuksessa työskentelevä henkilö joka osasi katsoa koneelta kunkin Shopitin tilanteen.
Tiistaina kuulin, että Hesan Forumin Shopitissa olisi kyseinen läppäri, ja sen tietysti varasin ja kerroin tulevani lauantaina hakemaan. Varaustunnus piti tulla kännykkään, mutte eipä tullut, tuli vaan kysely asiakaspalvelun laadusta.
Vaimo soitti torstaina Elisan palvelunumeroon, ja selvisi, että ei sellaista läppäriä Foorumissa olekaan, vaan Itäkeskuksessa, jossa taas edellisen tietäjän kertomana läppäriä ei ollut.
No, vaimo varasi sen Itäkeskuksen läppärin ja odoteltiin taas varausnumeroa, mutta mitään ei kuulunut.
Oli selvää, että emme lähde Hangosta huvikseen tarkistamaan pitääkö mikään lupaus paikkaansa, ja tilasin läppärin verkosta.
Käsittämätöntä on se, että itse liikkeisiin ei ole suoraa numeroa, eikä sinne keskuksesta yhdistetä, vaan pitäisi luottaa noihin keskuksen "neiteihin" (tosin miehiä ne äänen perusteella oli).
Mikä lie strategian syyt, mutta ElisaShopit-liikkeistä meikäläinen ei jatkossa yritä ostaa mitään.
Gigantin kokemukset on saman suuntaisia kuin aiemmin on kirjoiteltu, vaimo meni mm halpaan herätysvalon kanssa, eli ainoaan malliin liikkeessä ei löytynyt alkuperäispakkausta, eikä antennia, joten he halusivat vaihtaa "ihan samalla rahalla" sen parempaan malliin, joka osoittautui uudemmaksi, mutta tingityksi malliksi, joka vaimolle epäteknisenä henkilönä selvisi vasta meikäläisen opastamana kotona.
Tässäkin tapauksessa liike oli Tammisaaressa, joten ihan pikku asian takia ei viitsi lähteä räyhäämään ja palautetta antamaan.
Viime viikolla meidän piti hankkia 9v tytöllemme läppäri, ja halvin ratkaisu olisi ollut hankkia Saunalahden tupla laajakaista liitymä pariksi vuodeksi a*39€/kk ja sen yhteydessä HP:n läppäri 199€ hintaan.
No, tuota pakettia saisi vain ElisaShopit liikkeistä, jollaista Hangossa ei tietysti ole.
Lähin on Lohjalla, mutta heillä ei tuota läppäriä ollut.
Aina kun soitti Elisan asiakaspalveluun, vastasi ensin joku keskus, josta sitten yhdistettiin varastotilanteen tuntevalle henkilölle, joka ei siis ollut kyseisen liikkeen henkilö vaan ilmeisesti samassa keskuksessa työskentelevä henkilö joka osasi katsoa koneelta kunkin Shopitin tilanteen.
Tiistaina kuulin, että Hesan Forumin Shopitissa olisi kyseinen läppäri, ja sen tietysti varasin ja kerroin tulevani lauantaina hakemaan. Varaustunnus piti tulla kännykkään, mutte eipä tullut, tuli vaan kysely asiakaspalvelun laadusta.
Vaimo soitti torstaina Elisan palvelunumeroon, ja selvisi, että ei sellaista läppäriä Foorumissa olekaan, vaan Itäkeskuksessa, jossa taas edellisen tietäjän kertomana läppäriä ei ollut.
No, vaimo varasi sen Itäkeskuksen läppärin ja odoteltiin taas varausnumeroa, mutta mitään ei kuulunut.
Oli selvää, että emme lähde Hangosta huvikseen tarkistamaan pitääkö mikään lupaus paikkaansa, ja tilasin läppärin verkosta.
Käsittämätöntä on se, että itse liikkeisiin ei ole suoraa numeroa, eikä sinne keskuksesta yhdistetä, vaan pitäisi luottaa noihin keskuksen "neiteihin" (tosin miehiä ne äänen perusteella oli).
Mikä lie strategian syyt, mutta ElisaShopit-liikkeistä meikäläinen ei jatkossa yritä ostaa mitään.
Gigantin kokemukset on saman suuntaisia kuin aiemmin on kirjoiteltu, vaimo meni mm halpaan herätysvalon kanssa, eli ainoaan malliin liikkeessä ei löytynyt alkuperäispakkausta, eikä antennia, joten he halusivat vaihtaa "ihan samalla rahalla" sen parempaan malliin, joka osoittautui uudemmaksi, mutta tingityksi malliksi, joka vaimolle epäteknisenä henkilönä selvisi vasta meikäläisen opastamana kotona.
Tässäkin tapauksessa liike oli Tammisaaressa, joten ihan pikku asian takia ei viitsi lähteä räyhäämään ja palautetta antamaan.
-
- Viestit: 358
- Liittynyt: Heinä 15, 2003 22 : 38
Tämä on nykyisin ongelmana useassa paikassa. Vielä muutama vuosi sitten puhelinlinjan (= kiinteä laajakaista) vikatapauksessa saattoi henkilökohtaisesti päästä puhumaan korjausta suorittavalle työnjohtajalle, nyt moista on aivan turha yrittää.markku55 kirjoitti: Käsittämätöntä on se, että itse liikkeisiin ei ole suoraa numeroa, eikä sinne keskuksesta yhdistetä, vaan pitäisi luottaa noihin keskuksen "neiteihin" (tosin miehiä ne äänen perusteella oli).
Gigantista puheenollen, itse koetin tavoitella paikallisen Gigantin myymäläpäällikköä erääseen työasiaan liittyen. Valtakunnallinen keskus ei suostunut yhdistämään hänelle tai antamaan suoraa numeroa. On kuulemma tällä hetkellä kiireitä alkaneen vuoden budjetoinnin kanssa, eikä kannata tavoitella henkilökohtaisesti.
Antoivat sitten jonkin vastaavan aluepäällikön sähköpostitiedot, mutta ei edelleenkään puhelinnumeroa. Ja arvatkaas vaan onko kyseinen henkilö vastannut sähköpostiini.