Ylipaino ongelmia, kamera lentokoneeseen?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Juutana

Viesti Kirjoittaja Juutana »

Itselläni on samansuuntaisia kokemuksia kuin muillakin, vaikkakin tietokoneen ja tarkkuuslaserin osalta. Esim Iberian/Finnairin lennoilla kulki matkustamossa helposti noin 25 kiloa tavaraa kahdessa laukussa kun toisessa oli kaksi läppäriä ja toisessa salkussa tarkkuuslaser. Finnairin täti meinasi laitattaa ruumaan, mutta kun näytin sisällön ja kerroin värkkien hinnan, mieli muuttui kummasti.

Jos laukut ovat ulkoisilta mitoiltaan järkevät, ei ongelmia kentillä yleensä ilmene. Paino sanalla yleensä... :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Petes

Viesti Kirjoittaja Petes »

Eipä ole kertaakaan käsimatkatavaroitani finskillä vielä punnittu. Aasian reissuilla yleensä max kokoinen kabiinilaukku, läppärilaukku ja lisäksi vielä pieni selkäreppu matkassa. Ruumatavaran painostakaan eivät ole nipottaneet kertaakaan(kun muistaa 32kg/per laukku säännön). 2006 oli tullessa 127kg ruumatavaraa...hieman pisteitä käytettiin kiloihin, mutta samalla sai upgraden semi-businekseen...

Laukun ulkomittojen järkevyydestä: ko. reissulla oli kaikki vaatteet pakattu Jack Wolfskinin isoon rinkansuojaan(painoi n.500g)
stadia

Viesti Kirjoittaja stadia »

Oon tehny useasti niin, että annan laukun check-in:in ajaksi jollekin muulle(saattajalle) ja kerron että ei ole käsimatkatavaraa, jos edes kysyvät. Ja sitten vaan koneeseen :)
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

stadia kirjoitti:Oon tehny useasti niin, että annan laukun check-in:in ajaksi jollekin muulle(saattajalle) ja kerron että ei ole käsimatkatavaraa, jos edes kysyvät. Ja sitten vaan koneeseen :)
Mitä sitten teet, jos tiskillä tarkastetaan jokainen käsimatkatavara (ei välttämättä punnita) ja kiinnitetään niihin lennon numerolla kirjailtu tagi, joka tarkastetaan ennen koneeseen menoa? Näin kävi viimeksi kun olin ulkomaan lennolla muutama viikko sitten.

Se, että joltakin ei ole "koskaan" tarkastettu, vaikka on seitsemän nyssäkkää ja banjo mukana pelkästään cabiiniin, tai että piilottelee kamojaan tolpan takana ei, jos tilanne käy hankalaksi, auta mitään.

Totta kai koneeseen voi työntää sen kuljetuskyvyn rajoissa tavaraansa vaikka kuinka paljon jos takatasku pullottaa setelirahaa ja kultakortteja tai "pisteitä". Ja jos pisteiden sijaan on oikein paljon hilloa, ei tarvitse lainkaan kohdata hikoilevaa rahvasta, tuskailla laukkujen kanssa, sen kun astuu omaan koneeseen ja antaa kipparin kääntää kahvat eteen.
(telttahousut voi laittaa tähän haluamansa määrän haluamiaan hymiöitä)
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
stadia

Viesti Kirjoittaja stadia »

Jokaisen lukijan on ymmärrettävä se että JOS minulle ei ole käynyt koskaan hassusti ton asian suhteen niin ei se tarkoita sitä ettei jollekin muulle voisi käydä.
Ai niin... unohdinpa mainita senkin senkin että yksityiskoneellahan minä yleensä "ajelen"...
Ei herneitä...
Jari-Matti

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti »

Think Tank Photon ajatuksia otsikon aiheesta…
Vastaa Viestiin