Kuka mun filmit kehittää?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
_Lars_

Kuka mun filmit kehittää?

Viesti Kirjoittaja _Lars_ »

No niin, hankin kympillä heräteostoksena kinofilkkarungon ja kävin hakemassa kaverilta pussillisen velviaa ja mv-negaa. Latasin tuossa ekan filmin kameraan about viiteentoista vuoteen mutta mulla ei ole mitään käsitystä missä näitä kannattaa nykyään kehittää.

Saisiko jostain kehityksen yhteydessä jopa järkilaatuisen ja hintaisen skannauksen? Mulla on kyllä pääsy hyvälle skannerille sitten tarvittaessa, mutta olis kiva jos saisi vaivattomasti kuvat myös digitaaliformaattiin vähän niinkuin esikatselumielessä (ei tarttis edes miljardi dpi:tä).

Kiitos vaan vastauksista jo etukäteen (patsi jos aiot nillittää siitä että ei oo järkee ampua filmille kun meinaa kuitenkin skannata kuvat johonkin vtun flikkeriin).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Anticanon

Viesti Kirjoittaja Anticanon »

Olen vienyt omat filmini paikalliseen kamerakauppaan, mistä ne on lähtenyt niiden kehityspajalle jonnekin. Paluupostissa olen saanut negat ja cd:n missä on kuvat noin 15-18 megaisina JPEG-tiedostoina. Pitää vain muistaa sanoa ettei halua kuvia paperilla, vaan cd:llä. Hintaa kuvamäärästä riippuen on ollut 10 - 15 €/filmi sisältäen sen cd:n.
Älä tee väkisin, hae isompi vasara...
toanna

Viesti Kirjoittaja toanna »

Anticanon kirjoitti:Olen vienyt omat filmini paikalliseen kamerakauppaan, mistä ne on lähtenyt niiden kehityspajalle jonnekin. Paluupostissa olen saanut negat ja cd:n missä on kuvat noin 15-18 megaisina JPEG-tiedostoina. Pitää vain muistaa sanoa ettei halua kuvia paperilla, vaan cd:llä. Hintaa kuvamäärästä riippuen on ollut 10 - 15 €/filmi sisältäen sen cd:n.
Onko tuo nimimerkkisi Ulan Bator vitsi vai totta? Itsellä ei ole tiedossa suomalaista firmaa joka skannaisi noin edullisesti. Tai ylipäätänsä ollenkaan.
Anticanon

Viesti Kirjoittaja Anticanon »

toanna kirjoitti:
Anticanon kirjoitti:Olen vienyt omat filmini paikalliseen kamerakauppaan, mistä ne on lähtenyt niiden kehityspajalle jonnekin. Paluupostissa olen saanut negat ja cd:n missä on kuvat noin 15-18 megaisina JPEG-tiedostoina. Pitää vain muistaa sanoa ettei halua kuvia paperilla, vaan cd:llä. Hintaa kuvamäärästä riippuen on ollut 10 - 15 €/filmi sisältäen sen cd:n.
Onko tuo nimimerkkisi Ulan Bator vitsi vai totta? Itsellä ei ole tiedossa suomalaista firmaa joka skannaisi noin edullisesti. Tai ylipäätänsä ollenkaan.
Paikalliseen Rajalaan minä olen niitä vienyt... Olen silti siellä paljon asioinut lähivuosina, joten siitä, että onko hintataso minulle ja muille sama, en osaa sanoa mitään varmaa.

Ulan Bator on tietenkin vitsi, mutta kyllä tämä kylä valillä hyvinkin Mongoliasta menisi;-)

Kuva
Älä tee väkisin, hae isompi vasara...
toanna

Viesti Kirjoittaja toanna »

Kiitos vinkistä.
Vastaa Viestiin