580EX pitäisi liittää Skyporttiin...
-
580EX pitäisi liittää Skyporttiin...
Ostin Elinchromin Skyport salamatriggerisetin, johon kuuluu lähetin, vastaanotin ja mm. muutamia liitinadaptereita. Oletin ilman muuta, että setistä löytyy piuha/liitin, jolla saan kytkettyä salamani Speedlite 580EX:n (Canon, siis vanhempi malli) ja vastaanottimen, mutta eipä löytynyt.
Olen löytänyt salamastani (vain) kaksi reikää, joka toinen on oletettavasti ulkoista virtalähdettä varten, toinen on käsitykseni mukaan se mihin vastaanottimen piuha pitäisi laittaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää että minkälainen se oikeanlainen johdon pää pitäisi olla, en netistä löytänyt apua? Missä tapahtui virhe?
a) paketista puuttuu oikea liitin (mahdollista)
b) 580EX:ään ei voi liittää triggeriä ilman kikkailua (mahdollista, mutta epätodennäköistä)
c) salamassa on joku piilotettu pistoke (kovin epätodennäköistä)
d) olen vielä hölmömpi mitä luulen (kovin todennäköistä)
Olen löytänyt salamastani (vain) kaksi reikää, joka toinen on oletettavasti ulkoista virtalähdettä varten, toinen on käsitykseni mukaan se mihin vastaanottimen piuha pitäisi laittaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää että minkälainen se oikeanlainen johdon pää pitäisi olla, en netistä löytänyt apua? Missä tapahtui virhe?
a) paketista puuttuu oikea liitin (mahdollista)
b) 580EX:ään ei voi liittää triggeriä ilman kikkailua (mahdollista, mutta epätodennäköistä)
c) salamassa on joku piilotettu pistoke (kovin epätodennäköistä)
d) olen vielä hölmömpi mitä luulen (kovin todennäköistä)
-
-
- Viesti:
En ole varma saako EX 580:n valmiin jalan, jossa on miniplugi. Sitä kannattaa kuitenkin kysyä. Toinen vaihtoehto on, että kiikutat salaman jonnekin ammattioppilaitoksen elektroniikkaosastolle. Siellä työn saa teetettyä näppärästi. Tai sitten jos tunnet jonkun käsistään kätevän ihmisen, jolla on sopivat työkalut niin kysele häneltä. Operaatiossa tarvitaan vain pieni pora, pätkä lankaa, sopiva liitin ja pari pätkää johtoa. Niin ja tietysti sopivat työkalut. Pistin vielä yksärin aiheesta.Yellow kirjoitti:Kiitos Mikael K, oli apua. Eli ettei 580EX:n liittäminen onnistu ilman näppäriä käsiä ja apuvälineitä. Taidan ennemmin ostaa uuden salaman ja käyttää orjana tuota vanhaa, kuin ostaa kolvi ym. härpäkkeet ja ryhtyä harjoittelemaan :).
-
-
Kiitos vinkistä, tämähän on aika näppärä, eikä pahan hintainen.keskone kirjoitti:Helposti liitettävä.
-
Niin, tämä tarina päättyi onnellisesti. Mikael K. tarjoutui tekemään sen plugin liitoksen, ja tekikin nopeasti ja ammattitaitoisesti. Olen jo vehjettä testaillut ja hyvin pelittää. Aluksi oli ongelmana että vähän pidemmän tauon aikana salama meni virransäästötilaan, josta se ei herännyt kuin niksauttamalla virrat pois ja päälle. Tähänkin löytyi Mikael K:n ohjeilla lääke: valinnaisista toiminnoista vain virransäästötila pois käytöstä. Kiitokset näin julkisestikin!
-
- Viesti:
Kiitos. Ohessa vielä kuva siitä millainen liitoksesta tuli.Yellow kirjoitti:Niin, tämä tarina päättyi onnellisesti. Mikael K. tarjoutui tekemään sen plugin liitoksen, ja tekikin nopeasti ja ammattitaitoisesti. Olen jo vehjettä testaillut ja hyvin pelittää. Aluksi oli ongelmana että vähän pidemmän tauon aikana salama meni virransäästötilaan, josta se ei herännyt kuin niksauttamalla virrat pois ja päälle. Tähänkin löytyi Mikael K:n ohjeilla lääke: valinnaisista toiminnoista vain virransäästötila pois käytöstä. Kiitokset näin julkisestikin!
-
Hyvä tuollainenkin on, muille vastaavan ongelman kanssa painivalle varmasti suositeltava hankinta. Luulen että pääsin kuitenkin halvemmalla nyt, ja on yksi irto-osa vähemmän.migguli kirjoitti:Flashzebra. Suosittelen.