Missäköhän teettäisi parhaat paperikuvat?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

neggis kirjoitti:Vähä menee offiin, mutta en oikeasti jaksa lukea usvaisen viestejä. Aika puuduttava tyyli postata kolmekymmentä riviä tasasta tekstiä. Sori.
Offiin menee mullakin, mä olen jetsulleen päinvastaista mieltä. Usvainen kirjottaa koko tän palstan parasta proosaa - aivan jumalainen kirjoittaja. Tekstin tyyli ja puhuntojen muodostama maailma on suggestiivinen, vivahteikkaat toistot sekä polveilevat assosiaatiot muodostavat aivan suvereenia tekstiä. Tästä kaverista on täysin mahdoton olla pitämättä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kassu

Viesti Kirjoittaja kassu »

Miten voi olla noin vaikeeta.Ei kun käppäsee paikalliseen kivijalkaan ja ottaa kioskin kautta muutaman mallin.Jos tuntuu prosessi olevan kohillaan neuvotellaan hinta.Tolla kuvamäärällä se jo onnistuu.Mitä sitten jos maksaa 10-15 egee enemmän ku netissä.Luulisin että ne sukulaiset kuitenkin ne kuvat maksaa.
Näin lähinnä siksi että kyseessä on vain tämä keissi.Jos printin tarve on jatkuvaa,niin sitten toiset kuviot.Ne muuten osaa siellä kertoa nämä rajautumisjututkin.
Niin,jos eka kivijalka ei tunnu toimivan,niin toinen varmaan jo toimii.
Toimitusaika lienee 2h-1vrk.
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

usvainen kirjoitti:Ajattelinpa jakaa tähän ketjuun huviksi kokemuksiani Pixumista jos se olisi muille opiksi.
.... Eli ei ainakaan minun kokemusten perusteella kannata laittaa sitä DPO:ta päälle.
En ole lukenut ihan joka viestiäsi tarkkaan, joten en muista/tiedä, onko tuo DPO oletussäätönä, kun tilaa Pixumilta.

Sinuna valittaisin noista täysin epäonnistuneista kuvista. Olen täällä foorumilla lukenut muutamien lähettäneen sinne kuvia takaisin ja saaneen uudet tilalle. Kannattaisi ainakin kysyä.

Itse olen silloin tällöin lähettänyt kuvia Pixumiin. Pääosin olen ollut tyytyväinen, mutta joskus väreissä on ollut ongelmaa. Lähinnä keltainen ei ole ollut , mitä toivoin ja joskus vihereä liian räikeää. Keltainen on kyllä ongelma muillakin valmistajilla. Sivuista on leikkautunut turhan reilusti, mutta, kun sitä osaa ennakoida, sen kanssa tulee toimeen.

Parhaat kuvat olen saanut eFotosta, kun olen kääntänyt kuvat heidän profiiliinsa. EFoton ohjelma on kuitenkin sen verran kökkö, ettei aina jaksa vaivautua pelaamaan sen kanssa.
MarkusL-a

Viesti Kirjoittaja MarkusL-a »

Miksi pelleillä muutaman sentin tai korkeintaan muutaman euron hintaisten kuvien kanssa tilailemalla niita ulkomailta?

Voin suositella kotimaista Color-Kolmiota. Ammattilaiset saavat kuvat juuri niinkuin haluavat omalta linjaltaan ja koneelle voi ladata tulostusprofiilin "soft-prooffia" varten. Kuvat voi joko rajata itse paperin koon mukaisesti tai jättää rajaamatta. Rajaamattomiin kuviin joko jätetään valkoinen alue tai se leikataan valmiiksi pois.

http://www.colorkolmio.fi/ammattikuva.htm

Normaalilta linjaltakin saa erittäin päteviä kuvia. Perheen pokkarikuvaaja tilasi sieltä juuri pari sataa kymppikuvaa, eikä enää koskaan halua tilata muualta. Kuvat hyvälaatuiselle Kodak Professional Enduralle tehtynä, kirkkaat väri jne.

(Eli, se miksi kannattaisi tilata kuvat Suomesta, johtuu siitä, että tarvittaessa enne ja jälkeen tilauksen voit soittaa kuvien valmistajalle ja kysyä neuvoa kuvien säätämiseen jne...)
usvainen

Viesti Kirjoittaja usvainen »

neggis kirjoitti:Vähä menee offiin, mutta en oikeasti jaksa lukea usvaisen viestejä. Aika puuduttava tyyli postata kolmekymmentä riviä tasasta tekstiä. Sori.
Pahoittelut.. Valitettavasti olen oppinut yliopistossa kirjoittamaan niin hyperpuuduttavasti, että kun kirjoitan mielestäni normaalisti niin sekin on silti superpuuduttavaa. Tästä eroon pääseminen vie varmaan vuosikausia, kun hyperpuuduttavuuskoulutus ei ole vielä päättynyt...

Niin ja kiitos alsalus kommentistasi. Valitettavasti tuo ironiantaju ei minulla nykyisin edellisistä syistä johtuen ole enää ihan kohdallaan, joten en ole täysin varma viestisi sanomasta, mutta koska itsetuntoni on loistava niin oletan sen olleen...no ironiaapa tietysti :( Joskus ennen kuin menin yliopistoon minusta povattiin vielä oikeasti kirjailijaa. (Voisin nimetä tämän ketjun varmaan kohta off topic-ketjuksi...)

Olisi voinut tosiaan teettää nuo sittenkin jossain muuaalla kuin netin kautta. Yritin kyllä tuossa käydä teettämässä muutamia suurempia Kärkkäisellä perjantaina, mutta eihän se sitten onnistunut kun kone hylki minun maccirakasta tikkuani. Täytyy kokeilla vielä cd:llä, ehkä, riippuen siitä miten valituksen kanssa käy.

Niin pitänee ehkä tosiaan valittaa noista kuvista Pixumiin, jos se valitus vain onnistuu tällaiselta joka ei osaa sanaakaan saksaa...Kaikki joille oon noita kuvia näyttänyt on kyllä olleet sitä mieltä että näyttää tosi hassulta sulhasen sininen tai harmaa puku, ja vahvasti punertavat hiukset ihmisillä, jolla ei koskaan ole ollut punaisia hiuksia.

En kyllä ajatellut tuota että ne kuvat pitää lähettää takaisin jos aikoo valittaa...Upsista , kun annoin tuossa eilen useamman kappaleen hääparille itselleen ihan vain päivän piristykseksi, kun ei niillä muutakaan käyttöä näyttänyt olevan. Ajattelin että voivat vaikka huijata vieraitaan että "näin me repäistiin hääpäivänä, värjättiin hiukset punaiseksi ja haettiin sulhaselle kauhtunut auringonpolttama puku isoisän vintiltä ;D" Tai kaikkiahan aina kiinnostaa tietää miltä uusi hiustyyli näyttäisi, veli ei tosin ainakaan aikonut harkita hiusten värjäämistä punertavan tummanvaaleiksi.... En nyt saa noita muutamaa kuvaa ihan heti takaisin kun hääpari asuu sen verran kaukana.

Pitääpä tutustua tuohon Color-Kolmioonkin, vaikka tuskin enää noita hääkuvia tilailen mistään, mutta tulevaisuuden varalta.

Kiitos kaikille niille, jotka on jaksaneet uhrata aikaansa lukeakseen minun viestini loppuun asti ja jaksaneet vielä vastatakin niihin :)
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Jatkan sivupolkua ...sori että kirjoitin kryptisesti, mutta mä olen vilpittömästi sitä mieltä, että sun teksti on loistavaa proosaa. Persoonallista ja tarkkaa, jotenkin levollista ja ihmeellisen kohtaloon alistuneen oloista, ja samalla kertomasi asiat herättävät mielenkiinnon jatkaa lukemista.
usvainen

Suuri kiitos sitten kehuista, niistä tulee aina hyvälle mielelle :)
usvainen

Pixumilla olisivat muuten näköjään halunneet reklamaatiolomakkeen yhteyteen liitettävän kuvan virheellisistä tuotteista, mutta ei kai kukaan ota valokuvaa valokuvasta todistaakseen vakuuttavasti tämän värien olevan pielessä? Tai siis uskoko ne muka siellä niitä kuvia? Olisi kyllä tullut todella punainen kuva lampun valossa hieman hämärässä :D En liittänyt siihen mitään. Ehkä ne uskoo että niille valitetaan ainoastaaan vaurioituneista kuvista tai muista tuotteista kun ei ollut mitään tarkempaa oheistusta, pyyntöä valokuvien takaisinlähettämisestä ym. Niin tai siis minähän olen blondi, joka ymmärtää kaiken väärin...
usvainen

Oho, ne on sitten tehneet Pixumilla koko viimeisimmän tilauksen uusiksi. Toivottavasti eivät kuitenkaan laskuta kahta kertaa, kun en oikeastaan ois halunnut enää koko tilausta uusiksi kun tajusin että niitä kuvia tuli teettettyä muutenkin vähän liikaa. Harmi vain että ne on mailanneet tuosta vasta silloin kun niitä kuvia on ilmeisesti jo tehty. Olisin muuten ilmoittanut etten tarvi kaikkia kuvia enkä halua kuviin koko DPO:ta. Jotenkin minusta vaan tuntuu että niiden uusienkin kuvien värit on kuitenkin pielessä ja sitten mulla on taas läjä roskiin meneviä kuvia. En vaatinut valituksessa että niitä kuvia pitäis tehdä uusiksi ja muutenkin valitin enimmäkseen tietyistä kuvista, joita tilasin vähän isompana ja paljon. No kai pitää olla iloinen, ainakin ennen kuin ne kuvat ja lasku luottokunnalta tulee...

(ja sori että pidän tällaista yksinpuhelupäiväkirjaa täällä)
rauer

Viesti Kirjoittaja rauer »

Olen lueskellut tämän ketjun läpi vähän puolihajamielisesti, mutta itselleni nousee kyllä mieleen vahvasti se, että missäköhän määrin se huono kuvanlaatu on peräisin sieltä tulostusfirmasta ja missä määrin omalta koneelta. En toki tiedä missä määrin olet käsitellyt kuvia koneellasi, mutta oman kokemukseni mukaan ilman kalibroitua näyttöä se kuvien säätö on ihan arvailua.
usvainen

No nämä mitkä tilasin automaattisella korjailulla oli siis sellaisia kuvia joita en ollut käsitellyt yhtään, paria mustavalkoista kuvaa lukuunottamatta ja tiestysti rajausta lukuunottamatta. Pixumin sivulla varoitettiin siitä että itse käsitellyistä ei välttämättä tule tuon DPO:n kanssa hyviä niin siksi toimin näin kun mulla oli kuitenkin ne alkuperäisen väriset vain cropatut tallella. Aiemmin tilasin siis sellaisia joita olin puolia itse käsitellyt ja nämä tilasin ilman automaattista korjailua ja ne oli parempia.

Lisäys: Saan näköjään tämän korjatun tilauksen ilman sitä DPO:ta. Eli ainakin Pixumilla näyttää sitten olevan tosi hyvä asiakaspalvelu :)
Vastaa Viestiin