30 x 45 kuville kansio

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
sluja

30 x 45 kuville kansio

Viesti Kirjoittaja sluja »

Osaako joku sanoa mistä saisin ostettua kansion jossa vois kuvia säilyttää, katsoa, näyttää koossa 30 x 45 cm
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Ei taida olla ns. standardikoko. Tuolta löytyy A3+ koolle. Suojataskulisä on
mukana, joten hieman hölskyy tuolla mainitsemallasi koolla.

http://www.silverprint.co.uk/Catalogue.asp?PrGrp=7

kapa
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Itse pitäisin järkevimpänä tuollaisen tekemistä itse.

Riittävän reilu happovapaa pahvi kansi- ja sivumatskuksi, kahden tuuman taitos selän puolelle sivujen kääntelyä varten, rei'itys tuuma paperin reunasta, käsinsidonta vaikka laadukkaalla nyörillä joka sopii kansipahvin pinnoitteeseen...
ppotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ppotka »

kapama-7 kirjoitti:Ei taida olla ns. standardikoko. Tuolta löytyy A3+ koolle. Suojataskulisä on

kapa
Komppaan Kapaa. Silverprintin Portfolio Boxit ovat laadukasta kamaa. Hyvän näköisiä ja kestäviä.

-p-
pekkapotka.com
hsm

Viesti Kirjoittaja hsm »

kapama-7 kirjoitti:Ei taida olla ns. standardikoko. Tuolta löytyy A3+ koolle. Suojataskulisä on

kapa
Ei kai tuollaisen sisämittojen pienentäminen ihmeitä vaadi?
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Eikä tarvi pienentääkään, jos pohjustaa kuvat sopivan kokoiselle pahville. Pohjustaahan ne pitää joka tapauksessa.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

TheHatter kirjoitti:Eikä tarvi pienentääkään, jos pohjustaa kuvat sopivan kokoiselle pahville. Pohjustaahan ne pitää joka tapauksessa.
Ei välttämättä. Kunnollinen arkistokelpoinen ja kuvaa muuttamaton suojatasku riittää.

Pohjustettu kuva ei mahdu paksuutensa vuoksi suojataskuun joten vaatii myös paspartuurin, ettei kuvan pinta hinkkaantuisi pilalle. Muutaman kerran katsomisen jälkeen alkaa olla paspa tuhnuisen näköinen. Vähintäänkin puuvillahanskat selailijalle.

kapa
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

No joo, ihan oman maun mukaan saa suorittaa. Minä olen vaan jotenkin tykännyt, että tekee kuvasta katsottavamman kun se on hyvin pohjustettu tukevalle pahville. Sitä on jotenkin mukavampi pitää kädessäkin ja sen saa helpommin käännettyä, niin ettei heijastele.

Minulla on nuo muutamat katsomista kestävät kuvat 20 x 30 cm kokoisena tuollaisessa 11x14 tuuman laatikossa suojapusseissa, pohjustettuna kahden millin pahville. Olen leikannut nuo pahvit neljä milliä kapeammaksi, niin mahtuvat hyvin tuohon pussiin. Eivätkä kuitenkaan liiku mitenkään holtittomasti pussin sisällä.

Samalla tuo pahvi antaa tarttumispinnan kun sitä kuvaa katselee ilman suojapussia, ei tarvi ottaa kiinni itse kuvasta. Myöhemmin olen kyllä pohtinut, että olisiko tarvinnut kuitenkin tehdä 30x40 kokoinen pahvi, niin se olisi mennyt tarvittaessa standardi kehyksiin. Tuohon sitten 12x16 tuumainen laatikko ja suojapussi.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Vastaa Viestiin