Haloja Tampereella

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Jappee

Haloja Tampereella

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Viikon verran on näkynyt eritasoisia halo-ilmiöitä ainakin itäpuolella Tamperetta. Lähinnä maasta asti lähteviä pystytolppia ja ilmassa kelluvia tolpan paloja.

Esim. Iidesjärven jäältä Turtolan valoista, Nekalan valoista ja joskus Kalevan kankaan suunnassa niitä on näkynyt.

Hyvä hetki on ollut joskus klo 18-19 välillä kun jääkiteitä alkaa olemaan vähän ilmassa sekä klo 21 jälkeen kun jääkiteiden määrä ilmassa on taas laskussa.

Jos joku on kiinnostunut kuvailemaan em. ilmioitä niin vinkiksi vaan...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Oon tyytynyt ihailemaan. Muutama sateenkaarimainen ympärämalli on näkynyt ja pari muuta mitälie toisenlaista.

Kuvaamisen olen jättänyt niillä jotka ymmärtävät halojen kuvaamisesta jotain.
Loki

Viesti Kirjoittaja Loki »

Kyllä niitä näkyy länsipuolella myös.

Sivuaurinkoja on näkyny harva se päivä, kun vaan Aurinko on näyttäytynyt. Pimeällä on noita pylväitä näkynyt viimeeksi eilen. Kuvaamaan vaan ei ole päässyt.
BEAT!!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BEAT!! »

Haloja ja "komeita" sellaisia näkyy Länsitreellä päivittäin, pitää vaan tepastella oikeaan aikaan ulkona. Itse tosin kuulun siihen ryhmään joka pitää näitä käytännössä valosaasteena..
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Konditiona kirjoitti:Kuvaamisen olen jättänyt niillä jotka ymmärtävät halojen kuvaamisesta jotain.
En minäkään noiden (tai muidenkaan) kuvaamisesta paljoa ymmärrä, mutta räpsinpähän kuvia muutamana iltana ajan kuluksi ja asiaa ihmetelläkseni...
Vastaa Viestiin