Kamera ja salama yhdistely-apua?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
jle99

Viesti Kirjoittaja jle99 »

nmrl kirjoitti:Eihän tolla canonin infrapunarutkulla saa edes laukaistua salamoita manuaalilla? Pelkkää arpapeliautomaattia.
Jos kytkee irti muut paitti keskinastan, niin sitten toimii "manuaalisena" :-)

Toinen melkein toimiva systeemi on käyttää salamavalotuksen lukitusta (FEL-nappi). Siitä lähtee esisalama jonka ainakin mun kamera mittaa pistemittauksena valittuna olevasta tarkennuspisteestä. Tohon kun laittaa oman maun mukaan salamavalotuksen korjausta, ni saa mitä tilaa. Ainakin jos tilaa 16 sekunnin kuluessa.

t. Juha
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

jle99 kirjoitti:
nmrl kirjoitti:Eihän tolla canonin infrapunarutkulla saa edes laukaistua salamoita manuaalilla? Pelkkää arpapeliautomaattia.
Jos kytkee irti muut paitti keskinastan, niin sitten toimii "manuaalisena" :-)

Toinen melkein toimiva systeemi on käyttää salamavalotuksen lukitusta (FEL-nappi). Siitä lähtee esisalama jonka ainakin mun kamera mittaa pistemittauksena valittuna olevasta tarkennuspisteestä. Tohon kun laittaa oman maun mukaan salamavalotuksen korjausta, ni saa mitä tilaa. Ainakin jos tilaa 16 sekunnin kuluessa.

t. Juha
Kyllä sen lähettimen saa manuaalillekkin, tai sitten saattoi olla 580 EX:stä jotain nappulaa painamalla homman saa manuaalivalotukselle. Itse huomasin sen vasta sitten kun olin kaivanut lähettimen esiin ja rupesin sitä pakkaamaan seuraavalle omistajalle lähetystä varten:)
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
nmrl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nmrl »

overdoze kirjoitti:Itse suosittelen tota skyport settiä. Ollut käytössä ja ei oo kertaakaan jättäny pulaan. ainoo jos unohdat ladata ne ;D
Itse ostaisin nämä jos budjetti on alhainen. Noi on kuitenkin kohtuu halvat ja toimivat.
Ebay jutut jättäisin ehkä väliin. Eihän siinä paljoa rahaa menetä jos noitakin kokeilee. Uudemmat voivat toimia hyvinki. Kaverilla toimii v2:t vissiin ihan täysin ku muutamien metrien päästä kuvailee.
Sitten on näitä uusia radioita mitkä välittää automaatitkin. Esim uudet pocketit. Ne sitten jos löytyy enemmän pätäkkää.

Nuijaa ei välttämättä kannata liittää suoraan kameraan. Sähköpiikit voi kohtua Markun kohtaloksi.
Aali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

Mulla on ollut 2.4 GHz taajuudella toimivat RF-602 -radiolaukaisimet (jotka eivät siis välitä TTL-tietoja), varmaankin juuri näitä eBay-radioiksikin kutsuttavia. Toistaiseksi sisätiloissa käyttäessäni ovat toimineet 100% varmuudella. Laadukkaan oloiset myös rakenteeltaan, ei valittamista. Ja hinta jotain aivan toista kuin noilla skyporteilla yms. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
maukka47

Viesti Kirjoittaja maukka47 »

Oliskohan kenelläkään kokemusta, Fomex Dr Ray Radio Triggerhttp://www.digitarvike.fi/product_catalog.php?c=70&page=2
Vastaa Viestiin