Filmin kehittäminen ilman paperikuvia

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
swot
Viestit: 666
Liittynyt: Kesä 19, 2006 23 : 12
Paikkakunta: Vaasa

Filmin kehittäminen ilman paperikuvia

Viesti Kirjoittaja swot »

Onko tiedossa joku paikka jossa voi kehittää pelkän filmin. En tarkoita nyt kamerakerhoja vaan jonkun labran tarjoamaa palvelua.

Löytyykö vielä sellaisia Dia filmejä joissa kehitys on jo maksettu filmin hinnassa.

Kaivoin kaappien perukoista vanhan FG-20 kameran ja kuvaaminen on käsisäädöillä paljon rauhallisempaa kuin digijärkkärillä räpsiminen - pitää vaihteeksi vähän rentoutua.

Jos filmi ongelma ratkeaa niin kesä menee rauhallisissa merkeissä.
Muiden töitä on aina helppo arvostella - ei omia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Harald II
Viestit: 2246
Liittynyt: Helmi 22, 2008 20 : 58

Viesti Kirjoittaja Harald II »

Vilkaise tuolta kameralaukun puolelta, siellä on enempi tällaista asiaa kuin täällä tikityksen ihmemaassa ;-)

http://www.kameralaukku.com/forums/
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Eikös melkein jokainen kivijalkapuoti, jossa on filkkakehitys, voi kehittää pelkän filmin ilman kuvia. Ennen ensimmäistä digikameraa kehitytin juuri näin monta vuotta kaikki filmit ja skannasin sitten matskun koneelle.
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Viesti Kirjoittaja eesau »

Viet minilabbisfirmaan ja pyydä VAIN KEHITYS.
Jos skannerisi kykenee skannaamaan koko filmin ilman niitä kampoja niin pyydä, että ei leikata pätkiin.
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Viesti Kirjoittaja eesau »

Tuo edellinen koskee siis luonnollisesti värinegaa.
Ei mahtunu
Viestit: 1594
Liittynyt: Kesä 18, 2007 12 : 10

Re: Filmin kehittäminen ilman paperikuvia

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

swot kirjoitti:kuvaaminen on käsisäädöillä paljon rauhallisempaa kuin digijärkkärillä räpsiminen - pitää vaihteeksi vähän rentoutua.
Voihan digijärkkärilläkin yhtä hyvin kuvata käsisäädöillä, rauhallisesti ja rentoutuen.

Ja mikäli oikein rauhallista menoa haluaa, voi tuota wanhan ajan meininkiä vielä simuloida sillä, ettei kuvien ottamisen jälkeen vilkaisekaan niitä ennen kuin vasta viikon kuluttua. Simuloidaan siis sitä aikaa, kun "kuvat tulevat liikkeestä".
swot
Viestit: 666
Liittynyt: Kesä 19, 2006 23 : 12
Paikkakunta: Vaasa

Re: Filmin kehittäminen ilman paperikuvia

Viesti Kirjoittaja swot »

Ei mahtunu kirjoitti:
swot kirjoitti:kuvaaminen on käsisäädöillä paljon rauhallisempaa kuin digijärkkärillä räpsiminen - pitää vaihteeksi vähän rentoutua.
Voihan digijärkkärilläkin yhtä hyvin kuvata käsisäädöillä, rauhallisesti ja rentoutuen.

Ja mikäli oikein rauhallista menoa haluaa, voi tuota wanhan ajan meininkiä vielä simuloida sillä, ettei kuvien ottamisen jälkeen vilkaisekaan niitä ennen kuin vasta viikon kuluttua. Simuloidaan siis sitä aikaa, kun "kuvat tulevat liikkeestä".
Ilmastointiteippi näytönpäälle, 128 mb muistikortti ja muistikortin vieminen suoraan liikkeeseen - ei ollut ihan ideana.

Jonkunlaista fiilistelyä on viisari valotusmittari (se pitäisi olla digicameroissakin paljon helpompi hahmottaa) ja säädöt suoraan lasista.
Muiden töitä on aina helppo arvostella - ei omia.
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Re: Filmin kehittäminen ilman paperikuvia

Viesti Kirjoittaja eesau »

swot kirjoitti:
Ei mahtunu kirjoitti:
swot kirjoitti:kuvaaminen on käsisäädöillä paljon rauhallisempaa kuin digijärkkärillä räpsiminen - pitää vaihteeksi vähän rentoutua.
Voihan digijärkkärilläkin yhtä hyvin kuvata käsisäädöillä, rauhallisesti ja rentoutuen.

Ja mikäli oikein rauhallista menoa haluaa, voi tuota wanhan ajan meininkiä vielä simuloida sillä, ettei kuvien ottamisen jälkeen vilkaisekaan niitä ennen kuin vasta viikon kuluttua. Simuloidaan siis sitä aikaa, kun "kuvat tulevat liikkeestä".
Ilmastointiteippi näytönpäälle, 128 mb muistikortti ja muistikortin vieminen suoraan liikkeeseen - ei ollut ihan ideana.

Jonkunlaista fiilistelyä on viisari valotusmittari (se pitäisi olla digicameroissakin paljon helpompi hahmottaa) ja säädöt suoraan lasista.
Tuo Digilux 2 on jokseenkin kuin vanhaa filmijärkkäriä käyttäisi. Mainio peli muutoinkin. Aukko optiikan renkaasta. Aika aikanupista kuten ennen vanhaan. Jopa valotuksen korjailut ja muu aika hyvin simuloi filmijärkkäriä. En myy!
swot
Viestit: 666
Liittynyt: Kesä 19, 2006 23 : 12
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja swot »

Panasonicin vastaava joskus syttytti hirveän kuumeen. Mutta sitten hieroin tyhjällä lompakolla otsaa niin se meni ohitse. Sitten joskus.....
Muiden töitä on aina helppo arvostella - ei omia.
Tapiol2003
Viestit: 2202
Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Ei hyvää päivää sentään. Ovatko kaikki ihan seonneita?

Miten tavallisesta negakehityksestä (värinega / mv) voi ylipäänsä saada aikaan minkäänlaista topicia?
Less Is More
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Tapiol2003 kirjoitti:Ei hyvää päivää sentään. Ovatko kaikki ihan seonneita?

Miten tavallisesta negakehityksestä (värinega / mv) voi ylipäänsä saada aikaan minkäänlaista topicia?
Seonneitahan täällä suurin osa on pikseleittensä kanssa.

Mustavalkonegakehityksestä voisikin laittaa topicin, jos ei digipuolella oltaisi. Tylsintä puuhaa, mitä tiesin, mutta ei aina niin yksinkertaista ja itsestään selvää. Ihmetyttää muuten nuo 1600 ASAn ja Rodinalin ihmiset kinokameroineen.

kapa
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Viesti Kirjoittaja eesau »

kapama-7 kirjoitti:
Tapiol2003 kirjoitti:Ei hyvää päivää sentään. Ovatko kaikki ihan seonneita?

Miten tavallisesta negakehityksestä (värinega / mv) voi ylipäänsä saada aikaan minkäänlaista topicia?
Seonneitahan täällä suurin osa on pikseleittensä kanssa.

Mustavalkonegakehityksestä voisikin laittaa topicin, jos ei digipuolella oltaisi. Tylsintä puuhaa, mitä tiesin, mutta ei aina niin yksinkertaista ja itsestään selvää. Ihmetyttää muuten nuo 1600 ASAn ja Rodinalin ihmiset kinokameroineen.

kapa
Heh! Semmoista se oli. Minkäs teet kun ei ollut digiä ja Photaria.
Tartti muuten osata ihan oikeasti. Jos kehitit pieleen et voinut aloittaa RAWin kanssa alusta ;)
swot
Viestit: 666
Liittynyt: Kesä 19, 2006 23 : 12
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja swot »

Tapiol2003 kirjoitti:Ei hyvää päivää sentään. Ovatko kaikki ihan seonneita?

Miten tavallisesta negakehityksestä (värinega / mv) voi ylipäänsä saada aikaan minkäänlaista topicia?
Oho. On pienemmistäkin asioista saatu topicikkia. Ehkä toisille itsestään selvät asiat ovat toisille tuntemattomia - sen takia ei kannata heittäytyä ylimieliseksi.

Edelleenkin kiinnostaisi tietää mitä diafilmiä kannattaa käyttää ja onko olemassa sellaista jossa kehitys on maksettu filmin yhteydessä.
Muiden töitä on aina helppo arvostella - ei omia.
Tapiol2003
Viestit: 2202
Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Jos pidät värikylläisyydestä ja haluat dialta huipputerävyyttä, niin valitse Velvia 50. Jos taas neutraalimmasta värintoistosta, helmeilevän hienosta herkkien sävyjen toistosta, koeta Provia 100F ja samaa laatua henkilökuvaukseen Astia 100F.

Diaprojektorin käyttäjille hienoimmat kiksit syntyvät kyllä mielestäni edelleenkin Kodachrome 64:lla jota vielä saa. Valitettavasti sekin herkuttelu loppuu piakkoin. Kehitys kuuluu hintaan. filmi lähetetään Sveitsiin (josta se voi käydä kehittymässä USA:ssa - mene ja tiedä). Joka tapauksessa aikaa kuluu 1 - 2 viikkoa.
Less Is More
swot
Viestit: 666
Liittynyt: Kesä 19, 2006 23 : 12
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja swot »

Tapiol2003 kirjoitti:Jos pidät värikylläisyydestä ja haluat dialta huipputerävyyttä, niin valitse Velvia 50. Jos taas neutraalimmasta värintoistosta, helmeilevän hienosta herkkien sävyjen toistosta, koeta Provia 100F ja samaa laatua henkilökuvaukseen Astia 100F.
Kiitos avusta. Haen muutaman rullan Proviaa ja Astiaa :). Iso kiitos suuri kumarrus.
Muiden töitä on aina helppo arvostella - ei omia.
Vastaa Viestiin