Kamera Venäjälle.

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
zenitani

Kamera Venäjälle.

Viesti Kirjoittaja zenitani »

Onko kellään kokemusta asiasta? Miten on Venäjän puolella, vaativatko kuitteja rajalla? Kysymys ei ole pokkarista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mudd

Re: Kamera Venäjälle.

Viesti Kirjoittaja mudd »

zenitani kirjoitti:Onko kellään kokemusta asiasta? Miten on Venäjän puolella, vaativatko kuitteja rajalla? Kysymys ei ole pokkarista.
Mulla ei ole itse kokemusta tuosta asiasta, mutta 1+ vuotta sitten oli relaa foorumissa pitkäkin keskustelu retkeilystä venäjän/vanhan neukin alueella ja miten kamat saisi parhaiten tullin lävitse. Suositukset olivat sellaisia että esim GPS kannattaisi survoa niin syvälle kenkien sisään että sitä ei helpolla löydä eikä mainita sitä sanallakaan. Ei oikein onnistu kameran kanssa.

Tuosta voit lukaista läpi keskustelun:
http://www.relaa.com/index.php?topic=10317.15

Et lykkyä tykö vaan. :P

Olisi mielenkiintoista kuulla sellaisilta jolla on omakohtaista kokemusta tästä.
lasse849

Viesti Kirjoittaja lasse849 »

Ei ole ollut ongelmia. Olenkin taas menossa bussilla Karjalaan, Kizhin saarelle puisia sipulikupoleita kuvailemaan. Tämä on jo neljäs matkani wanhaan maailmaan. Kameroista ei ole koskaan ollut rajalla mitään keskustelua. Digijärkkäriä ja varusteita olen pitänyt selkärepussa. Mun laitteesta näkee, että se on käytössä, mukanakulkevaa ja henkilökohtaista omaisuutta. Kameralla on ollut vain normaalin kotivakuutuksen suoja.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Mä olen pari kertaa käynyt Venäjällä digikamojen kanssa, eikä rajalla ole ollut puhetta kameroista kertaakaan. Ennemmin kannattaa miettiä sitä, miten niitä käsittelee siellä, ettei niitä pöllitä.
fotoman5

Viesti Kirjoittaja fotoman5 »

tareone kirjoitti:. Ennemmin kannattaa miettiä sitä, miten niitä käsittelee siellä, ettei niitä pöllitä.
Se on tosi tärkeä asia.
Käytössä Sony A 7 + Sony ZEISS FE 24–70 mm F4 ZA OSS + Nissin j40
mjalka

Viesti Kirjoittaja mjalka »

fotoman5 kirjoitti:Se on tosi tärkeä asia.
Makuasia. Jos meinaa kuvata, niin sitten kyllä. :)
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Kävin viime syksynä vajaan viikon reissulla Venäjän Karjalassa äijäporukalla ja kuvailin parituhatta ruutua järkkärikalustolla ja pokkarilla. Tulli tai rajaviranomaiset eivät muistaakseni kyselleet mitään kamerakalustostani.

Kalusto kannattaa pitää vakuutettuna. Vakuutuskirjalla voi näyttää, että kalusto on kuulunut vakuutuksenottajalle jo Suomen puolella. En kyllä havainnut kenenkään himoitsevan kalustoani, kun julkisilla paikoilla pitelin sitä enemmän piilossa kuin näkyvissä. Sammmatuksen kylässä yksi pariskunta, joka poseerasi minulle pyysi rahaa. Mielihyvin maksoin.

Kerran sen sijaan kuulin kotimaassa keskellä päivää kadulla kulkiessani, miten kolmen parikymppisen kriminaalinnäköisen joutomiehen porukassa yksi ehdotti, että pöllitään ton jätkän kamera. Ilmeisesti äänin 2-1 päättivät kuitenkin luopua aikeesta, koska eivät lähteneet perääni.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

Rajalla on pitänyt kirjoitella semmoinen kumma lappu (sikäläinen virkailija kyllä antaa moisen pyytämättä) jossa käy ilmi mitä arvokkaampaa tavaraa on mukana ja kyseinen lappu on tosi tärkeää pitää tallessa jotta saa tavarat ongelmitta takaisin.

Viimeisimmällä reissulla oli vakuutusyhtiön vaatima sarjanumerolista jota eivät venäjän tullissa noteeraaneet millääntavoin vaan pitivät omaa vessapaperin kokoista lappuaan kovemmassa kurssissa.
Mr Andy

Viesti Kirjoittaja Mr Andy »

Itse valitsin tossa keväällä sen helpon ja turvallisen vaihtoehdon.. jätin Ällät kotiin ja otin mukaan vain rupusen vanhan pokkarin. Otin kuukauden reissulla alle 30 kuvaa.

Kurja paikka se on, jätä koko reissu väliin jos vain pystyt!!
zenitani

Viesti Kirjoittaja zenitani »

Reissu tehty. Rajalla ei mitenkään noteerattu kameraa. Eipä liioin tutkittu edes matkatavaroitakaan. Mitään lappuakaan ei tarjottu. Joten hyvin meni. Matkavakuutusta laajensin kattamaan myös kameran arvon.
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Itse valitsin tossa keväällä sen helpon ja turvallisen vaihtoehdon.. jätin Ällät kotiin ja otin mukaan vain rupusen vanhan pokkarin. Otin kuukauden reissulla alle 30 kuvaa.

Kurja paikka se on, jätä koko reissu väliin jos vain pystyt!!
Paljosta jäit paitsi rupupokkarin kanssa. Itse aion mennä sinne taas syksyllä saman äijäporukan kanssa kiertämääm Laatokan. Meillä on mukana sotahistorian evl evp oppaana. Mukaan lähtee tällä kertaa ainakin taskussa kulkeva kevyt järkkärivarustus. Raskaamman kaluston taidan jättää kotiin. Lisäksi mukaan tulee videokamera taltioimaan mainion oppaamme selostuksia, joita voi sitten kotona kertailla.
lasse849

Viesti Kirjoittaja lasse849 »

Just palasin Laatokan ja Äänisen maisemista, joten vielä kommenttia. Rajalla ei pyydetty selvitystä tavaroista eikä niitä tutkittu. HannuS:n mainitsema Sammatuksen kylän pariskuntakin tavattiin, saatiin opas sille pansarivaunulle. Yleensä aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja varjot olivat syviä, joten pyöröpolarisaatiosuodatin oli OK. Mr Andyllä taisi olla työreissu, kun kohteita ei lyöytynyt. Juuri erilaisuudesta löytyy kuvaamista. Vaikkapa luostareista Kuva.
Vastaa Viestiin