Oletteko ostaneet kuvia?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
KeijoK
Viesti:

Oletteko ostaneet kuvia?

Viesti Kirjoittaja KeijoK »

Oletteko ostaneet ihan omalla rahalla oman kodin seinälle koskaan yhtään jonkun muun ottamaa kuvaa?
Siis ihan kehystettyä valokuvaa, ei jotakin sittarin putkessa myytävää ferrari/heppa/tyttö/poika/jne. -julistetta tms.

Minä en ole ostanut. Viimeksi kesällä tosin katselin eräässä galleriassa kuvia joita olisin hyvinkin voinut kuvitella ostavani. Esteenä oli ja on edelleen 1) seinätilan puute ja 2) kuvien hinnat. Jotenkin arveluttaa, että raaskiiko sitä vaikkapa 200eur sijoittaa kuvaan seinälle ripustettavaksi... Toisaalta omaan kalustoon on sijoitettu rahaa enemmän kuin tuo 200 euroa mutta eipä mulla seinällä ole omiakaan kuvia :(

Mahtaako tätä lukea kukaan tälläisten ripustuskuvien myynnillä itsensä elättävää? Onkohan se elättäminen näin edes käytännössä mahdollista tässä maassa...?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

200e on kyllä ihan harrastajahintatasoa. Ne kuvat, joita itse olen himoinnut, ovat olleet hinnaltaan n.10x tuo.
Niin juu, olen myös ostanut kuvan. Ja myynyt niitä, harrastajana harrastajahintaan.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
kapama-7

Re: Oletteko ostaneet kuvia?

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

KeijoK kirjoitti: Mahtaako tätä lukea kukaan tälläisten ripustuskuvien myynnillä itsensä elättävää? Onkohan se elättäminen näin edes käytännössä mahdollista tässä maassa...?
Tällä hetkellä tietääkseni puhtaasti valokuvataidetta myymällä eläviä on meillä klapisirkkelin läpi menneen kämmenen sormin laskettavissa.

Vaikka hinnat tuntuvat hirveiltä ja myyntiäkin on, niin kulut ovat kahta kauheammat. Varsinkin nykyisten alumiinille pohjustettujen (Diasec) jättivedosten ollessa kyseessä.Tiedän eräänkin kansainvälisesti menestyneen (myös myyntiä) nuoren valokuvataiteilijan maksavan vuosia sitten tehdyn kansainvälisilläkin areenoilla nähdyn näyttelynsä
pankkivelkaa. Tämä jos mikä on riskibisnestä.

Suurin osa meistä taiteilijoista elää satunnaisten apurahojen, opetustyön, keikkahommien jne... turvin. Sitä varsinaista työtä (taiteen tekeminen on myös oikeaa työtä) tehdään sitten, kun muilta töiltä jää aikaa.

Kapa
http://kapasia.blogspot.com/
suntio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja suntio »

Valokuvaaja Harri Aholalta ostin 6 kuvaa Tapio Rautavaarasta. Sain kuvat tiedostoina, joista sitten teetin paikallisessa fotoliikkeessä kuvat.
Markus Hautaniemi
fotoman5

Re: Oletteko ostaneet kuvia?

Viesti Kirjoittaja fotoman5 »

[quote="KeijoK"]Oletteko ostaneet ihan omalla rahalla oman kodin seinälle koskaan yhtään jonkun muun ottamaa kuvaa?
Tietysti,ei.Mulla omija kuvia riittää,myös seinällä.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Tiia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Olen lähinnä myynyt bändeistä kuvasuurennoksia. Halvat on hinnat, mutta kauhea on valitus kuitenkin niistäkin hinnoista :)
fotoman5

Viesti Kirjoittaja fotoman5 »

Tiia kirjoitti:Olen lähinnä myynyt bändeistä kuvasuurennoksia. Halvat on hinnat, mutta kauhea on valitus kuitenkin niistäkin hinnoista :)
Korkeus x leveys ?millainen?hinta ? millainen?
Kiitos.
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

fotoman5 kirjoitti:
Tiia kirjoitti:Olen lähinnä myynyt bändeistä kuvasuurennoksia. Halvat on hinnat, mutta kauhea on valitus kuitenkin niistäkin hinnoista :)
Korkeus x leveys ?millainen?hinta ? millainen?
Kiitos.
Mee sivuille katsomaan ;)
Kuvis

Viesti Kirjoittaja Kuvis »

Halvat hinnat näyttäis olevan :o
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

En ole ostanut, mutta parin Corbiksen kuvan hintaa kyselin lähinnä huvikseni sekä seinälle kotiin että webbikäyttöön. Kalliiksi tuntui tulevan kotiseinälle printtauskin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Kuvis

Viesti Kirjoittaja Kuvis »

Rockford kirjoitti:En ole ostanut, mutta parin Corbiksen kuvan hintaa kyselin lähinnä huvikseni sekä seinälle kotiin että webbikäyttöön. Kalliiksi tuntui tulevan kotiseinälle printtauskin.
Paljonko ja minkä kokosesta?
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kuvis kirjoitti:
Rockford kirjoitti:En ole ostanut, mutta parin Corbiksen kuvan hintaa kyselin lähinnä huvikseni sekä seinälle kotiin että webbikäyttöön. Kalliiksi tuntui tulevan kotiseinälle printtauskin.
Paljonko ja minkä kokosesta?
En nyt muista ihan tarkkaan, tarkistan kotona ja kerron sitten.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Vastaa Viestiin