Canvas taulu tai vastaava
-
- Viesti:
Canvas taulu tai vastaava
Nyt kun joulu lähestyy ja voisi vaikka muutaman kuvan teettää lahjaksi niin mistäs saisi laadukasta taulua hyvään hintaan? Kokemuksia? Onko canvas paras vaihtoehdo (hinta/laatu) vai jokin muu?
Mitä kuvakirjoja tullut tilattua niin niissä on ollut laadullisesti aika paljon heittoja. Onko näiden taulujen kanssa sama?
Kuvat lähtökohtaisesti D800:lla otettuja kuvia, joten resoa riittää. Lisäksi näyttö kalibroitu, joten värit ruudulla kohdillaan. Mites sitten varmistetaan että värit olisi taulussa sinnepäin?
Vai mennääkö toivotaan-toivotaan periaatteella?
Mitä kuvakirjoja tullut tilattua niin niissä on ollut laadullisesti aika paljon heittoja. Onko näiden taulujen kanssa sama?
Kuvat lähtökohtaisesti D800:lla otettuja kuvia, joten resoa riittää. Lisäksi näyttö kalibroitu, joten värit ruudulla kohdillaan. Mites sitten varmistetaan että värit olisi taulussa sinnepäin?
Vai mennääkö toivotaan-toivotaan periaatteella?
-
- Viesti:
-
Pitäisi olla ainakin 90% oikeat värit mistä tahansa kun tilaat. Sen verran on värinhallinta suurkuvatulostimissa automatisoitua nykyään ja riittävän ammattitaitoiset operaattorit. Rahathan saat takaisin jos aivan metsään mennään (vaikka palautusoikeutta ei oikeasti ole).
Canvas ei ole laadultaan paras kun kankaan struktuuri ja painettavuus pehmentävät kuvaa. Yleensä canvaksiin riittääkin alle 300ppi resoluutio, jopa 180ppi. Canvaksessa hyvää on tietysti sen kolmiulotteisuus seinällä.
Muita halpoja ratkaisuita on juuri muut paperille tehtävät tulosteet lasi- tai alumiinikehyksissä. Alumiinikehykset vaativat pohjustuksen ja mahdollisesti laminoinnin. Jotkut pohjustukset toimivat ilman kehyksiäkin, esim. Dibond.
Sitten on vielä ne kalliimmat ja näyttävimmät vaihtoehdot, kuten akryyli ja alumiini
Canvas ei ole laadultaan paras kun kankaan struktuuri ja painettavuus pehmentävät kuvaa. Yleensä canvaksiin riittääkin alle 300ppi resoluutio, jopa 180ppi. Canvaksessa hyvää on tietysti sen kolmiulotteisuus seinällä.
Muita halpoja ratkaisuita on juuri muut paperille tehtävät tulosteet lasi- tai alumiinikehyksissä. Alumiinikehykset vaativat pohjustuksen ja mahdollisesti laminoinnin. Jotkut pohjustukset toimivat ilman kehyksiäkin, esim. Dibond.
Sitten on vielä ne kalliimmat ja näyttävimmät vaihtoehdot, kuten akryyli ja alumiini
-
Täh?Snagge kirjoitti:...
Millainen on lasikehys?
Miksi alumiinikehyksen kanssa täytyy pohjustaa ja laminoida?
Miksei paspartuuri riitä?
Kapa
-
Ei tuo ainakaan pohjustusta vaadi: http://dekolevy.dekolevy1.smilehouse.co ... ode=N32104
Ja ajatuksena: on sama mitä materiaalia kehys on niin eipä sillä ole suoraa korrelaatiota millainenkuva kehystetään, voisihan alukehyksiin laittaa vaika sen canvasinkin. Itse olen museoissa nähnyt öljynaalauksia kaikenmaailman kehyksissä...
Ja ajatuksena: on sama mitä materiaalia kehys on niin eipä sillä ole suoraa korrelaatiota millainenkuva kehystetään, voisihan alukehyksiin laittaa vaika sen canvasinkin. Itse olen museoissa nähnyt öljynaalauksia kaikenmaailman kehyksissä...
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
Saakos näitä mistä tilattu = millä tuotenimellä näitä myydään?Hannu KH kirjoitti:Pohjustettu pigmenttimustevedos kehystettynä on mun mielestä paras. Canvakset on persustasta.
Kiitos.Snagge kirjoitti:Pitäisi olla ainakin 90% oikeat värit mistä tahansa kun tilaat. Sen verran on värinhallinta suurkuvatulostimissa automatisoitua nykyään ja riittävän ammattitaitoiset operaattorit. Rahathan saat takaisin jos aivan metsään mennään (vaikka palautusoikeutta ei oikeasti ole).
Olen miettynyt että tommoinen valokuvajuliste voisi olla hyvä ratkaisu ja siihen kehykset jostain.
Oiskohan nämä smartphoton hyviä. Kokemuksia?
http://www.smartphoto.fi/tuotteet/canva ... te/juliste
-
- Viesti:
Itellä kiinnostais kokeilla jotain tän tyyppistä: http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... lu-Art-Pro
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
En tiedä mikä tuon smartphoton systeemi on. Itse tulostelen kotona enkä sen kummempia tuotenimiä ajatellut. Pohjustetusta kuvasta yleensä puhun, se voi toki olla perinteisellä valokuvatekniikalla tehty. Pigmenttituloste/vedos tuntuu kestävän auringonvaloa paremmin.Veepee82 kirjoitti:Saakos näitä mistä tilattu = millä tuotenimellä näitä myydään?Hannu KH kirjoitti:Pohjustettu pigmenttimustevedos kehystettynä on mun mielestä paras. Canvakset on persustasta.
Kiitos.Snagge kirjoitti:Pitäisi olla ainakin 90% oikeat värit mistä tahansa kun tilaat. Sen verran on värinhallinta suurkuvatulostimissa automatisoitua nykyään ja riittävän ammattitaitoiset operaattorit. Rahathan saat takaisin jos aivan metsään mennään (vaikka palautusoikeutta ei oikeasti ole).
Olen miettynyt että tommoinen valokuvajuliste voisi olla hyvä ratkaisu ja siihen kehykset jostain.
Oiskohan nämä smartphoton hyviä. Kokemuksia?
http://www.smartphoto.fi/tuotteet/canva ... te/juliste
Paspispahvilla saadaan kuvan ja lasin väliin ilmatila joka on kuvan säilyvyydelle hväksi. Itsenpohjustan kuumaliimalla ja laminoinkin osan.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Kuten sanoin: "Alumiinikehys (Nielsen), joka mitoitetaan kuvan mukaan täytyy pohjustaa, jotta koko kehystäminen on mahdollista."OskuK kirjoitti:Ei tuo ainakaan pohjustusta vaadi: http://dekolevy.dekolevy1.smilehouse.co ... ode=N32104
Ilman taustalevyä, paperi ei pysy suorana ja taustalevynä mittatilaustyönä tehdyille alukehyksille toimii pohjustus. Mistään kaupasta en ole löytänyt yli 70x100 kehyksiä. Tätä suuremmille tulosteille halvin vaihtoehto on kyseinen kehystyspalvelu tai kiilakehykset.
Tietysti myös canvaksen voi kehystää, valmiisiin kehyksiin tai omiin mittoihin. Canvaksille on myös kehyksiä, joissa kiilakehyksiin pingotettu canvas porataan kiinni suurempiin puukehyksiin. Löytyy esim. Smartphotolta
-
- Viesti:
-
Digikuvat netistä on ihan hyvä paikka tehdä hintavertailua, jos muilla on vastaava projekti edessä. Aika suuria hintaeroja edelleen noissa paikoissa.