Verovähennykset
-
Verovähennykset
Haulla etsin, mutta en löytänyt mitään keskustelua tästä aiheesta.
Ammattikuvaajat varmaankin vähentävät kamerahankintansa verotuksessa tulonhankkimismenona. Tuolta toiselta saralta olen yrittänyt saada omaa tietokonetta ja nettiyhteyttä TH menoksi. Vaikeata on ja käsittääkseni on paljonkin eroa veroalueittain.
Yrittääkö täällä kukaan saada kameraansa tulonhankkimisvähennykseksi ja onko mennyt läpi millä kuvamyyntiluvuilla tms. mikä voisi luokitella myynniksi?
Vai onko oman yrityksen perustaminen ainut keino?
Ammattikuvaajat varmaankin vähentävät kamerahankintansa verotuksessa tulonhankkimismenona. Tuolta toiselta saralta olen yrittänyt saada omaa tietokonetta ja nettiyhteyttä TH menoksi. Vaikeata on ja käsittääkseni on paljonkin eroa veroalueittain.
Yrittääkö täällä kukaan saada kameraansa tulonhankkimisvähennykseksi ja onko mennyt läpi millä kuvamyyntiluvuilla tms. mikä voisi luokitella myynniksi?
Vai onko oman yrityksen perustaminen ainut keino?
-
Itse sain muutama vuosi sitten kameran verovähennyksenä. Olin ollut kesän valokuvaustöissä, ja jollain hyvin lyhkäisellä lauseella ilmoitin, että olen valokuvaaja ja haen vähennystä työvälineestä. Kamera (kanista ostettu käytetty järkkäri) maksoi muistaakseni 2500 mk ja sain ihan hyvin vähennyksiä. Samaan läjään pistin kaikki postista keräämäni postimaksukuitit, kameraliikkeiden kuitit, patterikuitit tms. mitä ikinä voi kuvitella kuluiksi.
Toisaalta, kaverini (graafikko) osti macin ja meni muotoilemaan perustelut jotenkin niin, että tekee satunnaisesti töitä ko. laitteella (oli siis vielä opiskelija). Ei tullut rahaa.
Toisaalta, kaverini (graafikko) osti macin ja meni muotoilemaan perustelut jotenkin niin, että tekee satunnaisesti töitä ko. laitteella (oli siis vielä opiskelija). Ei tullut rahaa.
-
- Viesti: