Miten Photariin saadaan asennettua Ifin väriprofiili ja missä vaiheessa photari sitä kysyy? (eli kuvaa tallennettaessa vai miten)?
Olisko jotain ohjeita kuinka tuon väriproffan saa käyttöön.
IFIN väriprofiili käyttöön?
-
-
niin mutta...
...miten tuo profiili saadaan käyttöön koneelle?
Noista Ifin ohjeista ei saa mitään selvää. Olen ladannut sen icc-hässäkän koneelle, mutta miten se saadaan käyttöön?
Noista Ifin ohjeista ei saa mitään selvää. Olen ladannut sen icc-hässäkän koneelle, mutta miten se saadaan käyttöön?
-
Re: niin mutta...
Etsi koneeltasi *.icc tiedostot ja tallenna ifin tiedosto samaan paikkaan.digittäjä kirjoitti:...miten tuo profiili saadaan käyttöön koneelle?
Se voi olla tyyliin: C:\WIN98\SYSTEM\COLOR
tai vaikka:
c:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color
..riippuen käyttöjärjestelmästä.
ja sitä käytetään photarissa image/mode/convert to profile -käskyllä
http://www.aim-dtp.net/aim/evaluation/i ... shop6x.htm
Viimeksi muokannut OskuK, Elo 22, 2005 11 : 31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
Re: niin mutta...
uudemmissa windowsseissa muistaakseni asennus hoituu hiiren oikeanpuoleisella painikkeella, eli pura zippi-paketti vaikka työpöydälle ja klikkaa sitä .icc päätteistä tiedostoa hiiren "kakkospainikkeella". Aukeavasta valikosta pitäisi löytää kohta "asenna", jonka valitseminen vie tiedoston automaattisesti oikealle paikalle. Toimenpiteen jälkeen profiili on käytettävissä mm. Photoshopin Convert to ja Assign Profile toimintojen kanssa.digittäjä kirjoitti:...miten tuo profiili saadaan käyttöön koneelle?
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)