Teraväpiirtotelevisio kuvankäsittelyssä

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
heikki.var

Teraväpiirtotelevisio kuvankäsittelyssä

Viesti Kirjoittaja heikki.var »

Onko järkee ostaa esim sony KDL-40X2000 teräväpiirtoteleviso ja käyttää sitä kuvankäsittelyssä? Sonyn sivuilla mainitaan, että lcd televisiota voi käyttää tietokoneen näyttönä.
Olen ollut aikeissa hankkia kalibrointilaitteen kannettavaa varten, mutta lueskeltuani tätä foorumia olen tullut siihen käsitykseen että läppärin näyttöä ei kannattaisi käyttää kuvien editointiin. Erillinen näyttö, joo.. mutta taas lisää roinaa ja kun telkkarikin pitäis vaihtaa. Ja kuvien esitys onnistuisi kait hyvin hdtv:ll ???
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Re: Teraväpiirtotelevisio kuvankäsittelyssä

Viesti Kirjoittaja kohan »

heikki.var kirjoitti:Onko järkee ostaa esim sony KDL-40X2000 teräväpiirtoteleviso ja käyttää sitä kuvankäsittelyssä? Sonyn sivuilla mainitaan, että lcd televisiota voi käyttää tietokoneen näyttönä.
Olen ollut aikeissa hankkia kalibrointilaitteen kannettavaa varten, mutta lueskeltuani tätä foorumia olen tullut siihen käsitykseen että läppärin näyttöä ei kannattaisi käyttää kuvien editointiin. Erillinen näyttö, joo.. mutta taas lisää roinaa ja kun telkkarikin pitäis vaihtaa. Ja kuvien esitys onnistuisi kait hyvin hdtv:ll ???
Minä hommasin Sonyn KDL-32W2000 mutta en saanut siihen mieleisiäni värejä säädettyä. Profiili on tehty halvalla kalibrointilaitteella eikä värit ole lähelläkään sitä mitä ne kuvankasittelyssä pitäisi olla. Punainen väri on ongelmallisin.
Vehje jäi kokonaan televisio käyttöön ja ostin läppärin jatkeeksi Eizon panelin.
Hassua tässä Sonyn kuvansäädöissä on se että televisiosäädöissä saa muuteltu kuvaa hyvin mutta pc kanavalla ei paljon säätöjä ole. Ainoat mitkä kuvaan vaikuttaa on kontrasti ja kirkkaus. Värilämpötilalle on kiinteät esiasetetut arvot joista "Kylmä" on lähinnä muut on ylisaturoituneita herkkuvärejä.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Vastaa Viestiin