Onko muilla tullut samaa eteen? ViewNX valehtelee pikkukuvan kontrasteja ja värejä? Liika optimointi?
ViwNX:
Ja tässä originaali.
ViewNX ei näytä oikein pieniä kuvia?
-
ViewNX ei näytä oikein pieniä kuvia?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Ilmeisesti kyseessä pieni jpg kuva nikon viewissä eikä raw? Vasemmassa yläkulmassahan avautuu se raw tiedosto. Tuo jpg tiedostohan on se rawin sisään talletettu kuvake jota kameran takanäytöstä myös hyödynnetään. Vaikka kylläpä te taisitte sen tietääkin. Eroahan noissa voi olla mutta itse en ole suuremmin tuota ajatellut se on myönnettävä. Terävyyden suhteen huomaa ehkä sen parhaiten kyllä kun jpg ja raw vertaa.
-
No se on rajattu jpg joka mielestäni on kuitenkin kohtuukokoinen. Ylltätyin suuresti kun äkkiseltään olin ajatellut käyttää viewNX:ää ihan kuvien rankkaukseen , mutta huomasin tälläisen "muuntumisen".emerik kirjoitti:Ilmeisesti kyseessä pieni jpg kuva nikon viewissä eikä raw?
Edeleen Irfanview on se mikä on mielestäni paras käytettävyydeltään ja luotettavuudeltaan kuvien selailussa vaikka siitä uupuu muutamia ominaisuuksia ja jpg käännön olen kokenut irfanissa olevan surkea verrattuna CaptureNX:ään. Hyvälaatusen kropsatun ja piennentyn kun haluaa ulos niin ykkösenä on CaptureNX , kakkosena tulee fotari ja pitkän matkaa jäljessä Irfani. Vai enkö vain osaa Irfanilla kääntää?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D