Kalibrointilaitetta vuokralle?

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
Vastaa Viestiin
jvuotila
Viesti:

Kalibrointilaitetta vuokralle?

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Tietääkö kukaan paikkaa josta voisi saada vuorokauden ajaksi vuokralle laadukasta kalibrointilaitetta kohtuullisella korvauksella (pk-seudulta)? Käyttöjärjestelmänä XP.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
m3ll0n
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

En usko että ihan helposti moista paikkaa löytyy. Ellei sitten joltain kameraseuralta tai joltain muulta yhteisöltä lainaa. Ja jos tollasen vuokraan niin uskon että hintaa tulee kuitenkin sen verran että kannattaa mieluummin vaikka parin kaverin kanssa ostaa kimppaan se laite. Näin ainakin itse toimin ja hyvin homma toimiin ku kavereiden kesken sitä lainaillaan.
barcoder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja barcoder »

Ongalmana lienee se että parempien kalibraattoreiden softalisenssiehdot eivät taivu vuokrakäytäntöön. Eli softan saa asentaa vain kalibraattorin omistajan koneelle/koneille...
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
Finnegan

Viesti Kirjoittaja Finnegan »

Toisena "ongelmana" on lisäksi se, että kalibrointi pitäisi suorittaa uudelleen aina aika ajoin. Tällöin laitevuokra ei saa olla kovin suuri, jotta homma olisi kustannustehokasta, kun huomioidaan esim. spyder2:sen hinta (~100e).
jvuotila
Viesti:

Totta totta... Mites tuo Spyderin perusmalli? Hinta ei kyllä ole enää paha. Onko riittävä vai onko noista gamma/värilämpötilarajoituksista suurta haittaa? Koti käyttöön tulisi - harrastajakuvaaja olen.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Lisäongelmia tuottavat litut joissa ei ole paljoakaan säätöjä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
jvuotila
Viesti:

Näytöksi vaihtunee Applen 23" cinema lähiaikoina. Eli LCD:ksi muuttuu. Kokemuksia Spyderin kanssa?
m3ll0n
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

jvuotila kirjoitti:Totta totta... Mites tuo Spyderin perusmalli? Hinta ei kyllä ole enää paha. Onko riittävä vai onko noista gamma/värilämpötilarajoituksista suurta haittaa? Koti käyttöön tulisi - harrastajakuvaaja olen.
Itse olen myös harratelija ja olen käyttänyt sekä PRO versiota että perus mallia. Perusmalli on vähän helpompi säätää ja mielestäni aivan riittävä. (sain itseasiassa paremmin säädettyä näyttöni perus softalla.)
Vastaa Viestiin