Ifi ICC ongelma

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
Vastaa Viestiin
keissi

Ifi ICC ongelma

Viesti Kirjoittaja keissi »

Lähetin kuvan jo kerran IFIlle ja sain takaisin 13 mustaa kuvaa. Nyt koitan uudestaan, mutta pari asiaa askarruttaa:

Olen convertoinut kuvan IFi:N ICC profiilille ja muokannut sävyt niin että näyttävät näytölläni hyvältä. Kun koitan muuttaa takaisin sRGB.lle niin kaikki värit ovat miten sattuu, ja tämä kai kuuluu asiaan?

Mutta kun katson kuvaa windowsin esikatseluohjelmalla, näkyy värit samanlaisina mitä sRGB moodissa, vaikka olen ne IFIn profiilille konvertoinut. Kuuluuko tämäkin asiaan, vai saanko IFIltä kuvia joissa värit ovat päin persettä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
keissi

Niin ja kuuluuko väriasetusten(color management policies) olla photarissa niin, että RGB= off CMYK=off gray =off??

olen huolissani, ettei tule taas tilattua turhaan käyttökelvontonta sontaa..
keissi

Ja sitten vielä se, että tässä IFI:n onlinetilaus kohdassa, missä voi esikatsella kuvia, näkyy värit taas väärinä. Onko tässäkin käytössä joku IFI:n profiili vai joku muu? Olen pihalla....
keissi

Tässä kuva, jonka olen konvertoinut IFI:n profiiliin, tallentamatta profiiliahttp://img191.imageshack.us/my.php?image=isoset46it.jpg
sahe69

Viesti Kirjoittaja sahe69 »

Muokkaa kuva omalla koneella ensin niin että sävyt miellyttävät silmää. Tallenna haluamallasi nimellä. Muunna kuva sen jälkeen IFI:n profiillille, tallenna uudestaan toiseen, esim. IFI-nimiseen kansioon ja lähetä sellaisenaan. Siitä ei tule välittää miltä kuvat näyttävät omalla näytöllä IFIn profiiliin konvertoimisen jälkeen.

Ts. älä käsittele kuvaa konvertoinnin jälkeen vaan sitä ennen.

EDIT: olethan huomannut että IFIn profiilit meni uusiksi kesäkuun alussa? Uusi profiili on ladattavissa IFIn nettisivuilta, sieltä mistä sen vanhankin latasit.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Nimenomaan. Ensin kuva kuntoon ja sitten ennen lähetystä ifi-profiiliin ja sitten ne kuvat voi vaikka hävittää, koska niillä ei ole mitään käyttöä...jollei sitten varalta että lähettää samoja sinne uudelleen..

Luepa tuo rotla:
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=10624

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

ja kuva näyttää sitten ifinkin esikatselussa/xp esikatseluohjelmassa värien suhteen liian räikeältä, josta ei tarvitse välittää?
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Jukka kirjoitti:ja kuva näyttää sitten ifinkin esikatselussa/xp esikatseluohjelmassa värien suhteen liian räikeältä, josta ei tarvitse välittää?
Jep.
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kiitos asian varmistamisesta!
Uusilehto

Viesti Kirjoittaja Uusilehto »

On muuten ifillä 34x50cm printit puoleen hintaan.
Vastaa Viestiin