Kamera Tavastialle?
-
Kamera Tavastialle?
Osaisiko joku valaista, että saako tavastialle viedä järkkärin mukanaan? vai riippuuko soittavasta bändistä?
-
no se riippuu mun kokemuksen mukaan vähän bändistä, päivästä, portsarista, kuun ja tähtien asennosta... eli vaihtelee.
Useimmiten ei mitään kysellä, mutta joskus pitää ehdottomasti olla bändin lupa ovimiehellä etukäteen tiedossa.
Mä käyn siellä melkein viikottain kuvaamassa yleensä luvan kanssa (lehdille ja bändeille) ja voi toki johtua siitäkin ettei kysellä kun olen jo melko tuttu naama siellä.
Viisainta olis koittaa hankkia lupa bändiltä, tai sitten vaan varautua jättämään kamera narikkaan jos niin pyydetään. Ennen ainakin siellä oli sellasia kylttejäkin seinillä missä luki että esitysten valokuvaaminen kielletty, en tosin ole pitkään aikaan tullut katsoneeksi onko ne kyltit siellä vielä.
Ulkolaisten tunnetuimpien bändien kohdalla ollaan luonnollisesti paljon tarkempia.
Useimmiten ei mitään kysellä, mutta joskus pitää ehdottomasti olla bändin lupa ovimiehellä etukäteen tiedossa.
Mä käyn siellä melkein viikottain kuvaamassa yleensä luvan kanssa (lehdille ja bändeille) ja voi toki johtua siitäkin ettei kysellä kun olen jo melko tuttu naama siellä.
Viisainta olis koittaa hankkia lupa bändiltä, tai sitten vaan varautua jättämään kamera narikkaan jos niin pyydetään. Ennen ainakin siellä oli sellasia kylttejäkin seinillä missä luki että esitysten valokuvaaminen kielletty, en tosin ole pitkään aikaan tullut katsoneeksi onko ne kyltit siellä vielä.
Ulkolaisten tunnetuimpien bändien kohdalla ollaan luonnollisesti paljon tarkempia.
-
Yleensä se menee niin, että kun pändille sopii niin sopii talollekin. Sähköpostilla tai puhelimellakin voi kysellä etukäteen, että ottaisivatko kuvia vastaan jos kuvaat. Jos ei ennakkoon saa yhteyttä niin roudauksen tai soundcheckin aikana voi sopia pändin kanssa.
Myös salamasta kannattaa kysellä etukäteen. On niitäkin pändejä jotka vaativat, että kuvissa on vain ympäröivä valo. Näillä useimmiten on omat valot ja pätevä Mr. Lightman.
Myös salamasta kannattaa kysellä etukäteen. On niitäkin pändejä jotka vaativat, että kuvissa on vain ympäröivä valo. Näillä useimmiten on omat valot ja pätevä Mr. Lightman.
Kuulostaa 3N:n keikalta? Olin Yo:lla 11.10 ja siellä sai ottaa kuvia. Oli vain digipokkari mukana, eikä sillä häävejä kuvia saa, kuin lavan edestä. Uusi laitteeni on Canon350D ja toivoisin vinkkejä säädöistä tulevaa keikkaa varten, että onnistuisi kuvat paremmin. Aukko, valotusaika, obj, program, tv, av..........
-
Mieluiten mahdollisimman valovoimaista optiikkaa kehiin ja suuri ISO-herkkyys. Ohjelmana käyttäisin itse av, katsoen, että valotusajat pysyvät kohtuullisen lyhyinä. Ja kuvat raw-formaattiin, niin voi säädellä jälkikäteen paremmin. Valkotasapainosta ei kannata välittää paikan päällä, koska raw-muodossa sitä voi muokata täysin jälkikäteen.vuonna 58 kirjoitti:Kuulostaa 3N:n keikalta? Olin Yo:lla 11.10 ja siellä sai ottaa kuvia. Oli vain digipokkari mukana, eikä sillä häävejä kuvia saa, kuin lavan edestä. Uusi laitteeni on Canon350D ja toivoisin vinkkejä säädöistä tulevaa keikkaa varten, että onnistuisi kuvat paremmin. Aukko, valotusaika, obj, program, tv, av..........