Minne loma-/kuvausmatkalle?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Survoja

Minne loma-/kuvausmatkalle?

Viesti Kirjoittaja Survoja »

Ollaan emännän kanssa lähdössä marras- joulukuussa lomamatkalle jonnekkin, vielä ei päätetty minne.

Kreikat ja Espanjan saaret on kierretty. Nyt pitäisi löytää joku sopuhintainen kohde, jossa olisi myös mielenkiintoista kuvattavaa. Hintaluokka olisi 400-700e/2vk.

Afrikka olisi kiinnostava, mutta kun sinne matkoja olen katsonut niin viikonkin matka on jo reilun tonnin. Etelä-Afrikka on myös samaa hintaluokkaa. Eli hakusessa olisi hieman erilainen matkakohde, eikä mikään turistirysä.

Eli kokemuksia omista matkoista kehiin. Kertokaa myös sitten hintaluokka, jotta voi miettiä että onko kohde omalle kukkarolle sopiva.

Myös hyviä kikkoja matkoille saa kertoa. Eli jos ostaisi vaikka pelkät lennot ja hommaisi itse majoituksen jostain jne. Ja onko joku löytänyt erityisen halvan matkayhtiön.

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen varmasti hyvistä vastauksista :)
Nikonin kamera ja putki
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Snoopy

Viesti Kirjoittaja Snoopy »

Egypti. Tosin 2 viikkoa taitaa mennä pikkuisen hintahaarukan yli.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Helsingissä on paljon kuvattavaa. Samaten Tukholma on mielenkiintoinen. Euroopassa lienee muutama sata kaupunkia, jotka ovat kuvauksellisia. Eikös tuo MattiH käynyt joskus Prahassakin? Sielläkin on todella paljon kuvattavaa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

adapteri kirjoitti:Helsingissä on paljon kuvattavaa. Samaten Tukholma on mielenkiintoinen. Euroopassa lienee muutama sata kaupunkia, jotka ovat kuvauksellisia. Eikös tuo MattiH käynyt joskus Prahassakin? Sielläkin on todella paljon kuvattavaa.
Praha, Budapest, Rooma, Pariisi, Milano, Firenze, Riika, Dublin...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
juuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juuze »

Itse suosittelen myös Egyptiä. Niilin risteilyllä ehtii nähdä melko paljon. Matkoja on saatavilla viikon mittaisena, jolloin ollaan pari päivää Luxorissa, 3-4 päivää laivalla Niilillä ja vielä päivä Hurghadassa. Risteilyn aikana käydään n. seitsemässä temppelissä, eli kuvattavaa riittää. :)
-Jussi
Nikon/Hasselblad
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

OskuK tyhjensi taas pankin, mutta annan ääneni Prahalle siellä itse käyneenä. En tiedä millainen on tuohon vuodenaikaan. Kesällä oli todella mahtava ja romanttinen kaupunki. Kuvattavaa oli enemmän kuin filmiä mukana ja paikasta löytyy tarinaa nettilästä kyllästymiseen asti.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Praha on kyllä ykkösmesta. Jos olisi pakko valita joku muu asuinpaikka, kuin Suomi, valkkaisin Tsekin ja Prahan. Tunnelma siellä on todella rento ja välitön. Kulttuuriakin löytyy jonninverran ;).
petterik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petterik »

Skotlanti tai Irlanti. Mr Travelilta löytyy 5vrk lento+auto+ vapaavalintaiset B&B:t hintaan 575 eur/nuppi. Oon itse lähdössä elokuussa 7 päiväks kruisailemaan ja kuvaamaan Irlantiin.

Skotlanissa kävin viime vuoden elokuussa ja aivan sikasiisti paikka,
maisemia ja kaupunkeja riittäis kuvattavaks vaikka vuodeks tai kahdeks :)

Petteri Kavonius
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

petterik kirjoitti:Oon itse lähdössä elokuussa 7 päiväks kruisailemaan ja kuvaamaan Irlantiin.
Laita kuvia nettiin. Olen menossa vuoden lopulla sinne pidemmäksi aikaa. Olis kiva nähdä minkälaisia kuvia sieltä saa irti. :)
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
petterik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petterik »

Joo, laitetaan. Ootko kiertelemässä Irlantia vai jossain tietyssä paikassa koko ajan?

Ite meen Dublinin kautta ylös Antrimiin (Giant`s Causeway), sitten Donegaliin,Galway ja Limerickin kautta takas Dubliniiin. Donegal ja Galway on kovin kehuutja paikkoja, karua rannikkoa ja mäkistä maastoa.

Petteri Kavonius
Nöpö

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Irlanti ja Skotlanti on kyllä hienoja paikkoja. Itse pidin Irlannissa kaupungeista etenkin Dublinista ja Kilkennystä.
Aasi

Viesti Kirjoittaja Aasi »

Oma ääneni menee italiaan. Venezia suosikkikohteita ja on tullut käytyä useinkin. Prahakin kyllä kuuluu suosikkeihin.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

petterik kirjoitti:Joo, laitetaan. Ootko kiertelemässä Irlantia vai jossain tietyssä paikassa koko ajan?

Ite meen Dublinin kautta ylös Antrimiin (Giant`s Causeway), sitten Donegaliin,Galway ja Limerickin kautta takas Dubliniiin. Donegal ja Galway on kovin kehuutja paikkoja, karua rannikkoa ja mäkistä maastoa.

Petteri Kavonius
Näyttäisi näillä näkymin olevan pääasiassa Pohjois Irlannin puolella, Belfastin alueella. Pitää siitä yrittää irtautua vähän muuallekin.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Mä tässä kerran laskeskelin, että Ryanilla Frankfurtiin, auto vuokralle ja Slovakiaan tekis autovuokrineen vajaa 400 euroa, josta lennon osuus on olematon muutama kymppi.
Zimmereissä yöt +bensakulut ois tietenkin otettava huomioon, mutta yöpymisiä löytyy lomakauden ulkopuolella polkuhintaan.
Slovakian vuoriston kylissä yms. on taatusti kuvattavaa, eikä hintataso vielä päätä pakota.
Aasi

Viesti Kirjoittaja Aasi »

Tipe kirjoitti:Mä tässä kerran laskeskelin, että Ryanilla Frankfurtiin, auto vuokralle ja Slovakiaan tekis autovuokrineen vajaa 400 euroa, josta lennon osuus on olematon muutama kymppi.
Zimmereissä yöt +bensakulut ois tietenkin otettava huomioon, mutta yöpymisiä löytyy lomakauden ulkopuolella polkuhintaan.
Slovakian vuoriston kylissä yms. on taatusti kuvattavaa, eikä hintataso vielä päätä pakota.

Jeps kyllä löytyy. Pikkuteitä ja kyliä riittää ja hintataso ei tod huimaa. Paikallista tesco colaa sai 2,5 litraa kahdeksalla sentillä kesäkuussa. =P

Bratislava on myös ihan mukava paikka ja hinnoiltaan juuri....
Peik

Viesti Kirjoittaja Peik »

Slovakia teki meikäläiseen vaikutuksen kolmisen vuotta sitten, Lento HKI-Wien-HKI, Bussilla Bratislavaan ja sieltä junalla pitkin poikin Slovakiaa ilman etukäteissuunnittelua. Korkean Tatran vuoret pienine kylineen ja mahtavin maisemin varustettuna oli ihan must. Samalla reissulla Puolan kautta Tsekkeihin ja takas Wieniin. Jos uuden keikan tekisin tuonne suuntaan niin suorilla vuoristoon..Eikä reissaaminen paljoa kustantanut, muistaakseni jokin junamatka slovakiassa noin 250km ja noin 6,5euroa.

T:Peik
ruubert

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Tipe kirjoitti:Mä tässä kerran laskeskelin, että Ryanilla Frankfurtiin, auto vuokralle ja Slovakiaan tekis autovuokrineen vajaa 400 euroa, josta lennon osuus on olematon muutama kymppi.
Noi vanhat "itäblockin" valtiot on hieman ongelmallisia vuokra-auton kanssa. Kaikki vuokraamot eivät salli autoja vietävän niihin. Kannattaa selvittää etukäteen autovuokraamolta onnistuuko edes rahalla. Mikäli vuokraat auton ko. maan sisällä ei ongelmaa ole.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Pakko sanoa, mutta Thaimaa. Lennot minne nyt halvimmalla saa ja sen jälkeen bussilla ympäri maata. Nyrkkisääntönä jos olet joskus kuullut määränpään nimen, niin älä mene sinne. Turistit keskittyvät tuossa maassa onneksi vain muutamaan paikkaan ja niiden ulkopuolella on iso ja todella hieno maa koluttavana ja kuvattavana. Majoituskaan ei ole ongelma, kun turistirysien ulkopuolelta ilmastoituja suihkulla varustettuja motellihuoneita löytyy 3-6e per nuppi per yö.

Ja kun ottaa vähän paremman bussin, niin niillä matkustaa oikein mukavasti. 700km bussissa, jossa oli todella isot lähes täysin makuuasentoon kaatuvat penkit ja tehokas ilmastointi kustansi muistaakseni jotain kympin luokkaa. Lennot voi mennä vähän budjetin yli, mutta kun eläminen on ilmaista, niin matkan kokonaiskustannukset jäävät todennäköisesti ainakin alle euroopan halpalentojen.
majesty

Viesti Kirjoittaja majesty »

Thaimaan lisäksi sama pätee myös Kiinaan, jonne saa välillä todella edullisia lentoja ja kuvattavaa riittää...
-Kai
pingumamma
Viesti:

Kuvausreissusta

Viesti Kirjoittaja pingumamma »

Itse olen käynyt myös Irlannissa,ja siellä liikuin Kerryn maakunnassa,Killarneyn pikkukaupungissa ja kiersin sen kuuluisan Kerryn kierroksen..upeet maisemat..suosittelen:0)
Myös Praha on upee paikka,siitä on tosin kauan kun siellä kävin mutta olin toukokuussa 2 viikkoa ja mahtavan kaunista oli.
Portugalissa myös olin 3 kuukautta opiskelijavaihdossa,ja siellä ollessamme kiersimme paljon erilaisia kaupunkeja,joissa oli upeita linnoituksia ym.mahtavaa katsottavaa...eli kylläniitä kuvauskohteita riittää. noissa paikoissa kävin silloin,kun en ollut vielä mikään aktiivikuvaaja,mukana oli pokkarikamera,mut kivoja kuvia sain niilläkin jopa muistox.
Nyt ois perheen kans suunnitelmissa loma ensi kesäx,ja mietittiin Azoreita..kattoo sit mihin lopulta päädytään kun on kuopuskin mukana.
Mari
Vastaa Viestiin