Sivu 1/1
Miten järjestää hyvä valokuvauskilpailu
Lähetetty: Touko 12, 2015 0 : 18
Kirjoittaja eskolius
Erään ison matkailukaupungin valokuvakisan järjestäjä on pyörittänyt valokuvakilpailua muutamia vuosia. Kisa ei vaikuta niin ammattimaiselta kuin miljoonakaupungin maine antaisi ymmärtää, mutta järjestäjänä onkin pieni taideorganisaatio.
Nyt hän tuli kysyneeksi mitä neuvoja olisi antaa hyvän kuvakisan järjestämiseksi. Täällä on ainakin sata minua pätevämpää ja kisoihin useammankin kerran osallistunutta, joten kysytäänpä teiltä.
Linkki kilpailun nettisivuille:
http://www.istanbulphotocontest.com
Lähetetty: Touko 12, 2015 16 : 23
Kirjoittaja Perry
* Kunnon palkinnot.
* Kilpailun järjestäjä julkaisee kuvia ilmaiseksi ainoastaan kilpailun tulosten julkistamisen yhteydessä (ei yritä pikku präntillä keplotella niistä ilmaisia mainoskuvia)
Lähetetty: Touko 13, 2015 7 : 55
Kirjoittaja mremonen
Ensinnäkin voisi aloittaa ammattimaisista weppisivuista, joissa edellisvuotiset kuvat (ainakin voittajat) olisivat taidokkaasti nähtävillä.
Kilpailun järjestäjä julkaisee kuvia ilmaiseksi ainoastaan kilpailun tulosten julkistamisen yhteydessä
Ja tulevien vuosien promoamisessa. Ei liene kohtuuton vaatimus. Sen sijaan muu mainoskäyttö pitäisi olla sitten vastikkeellista.
Kunnon sponsorit kilpailulle (kuten vaikka Turk Hava Yollari... eli Turkish Airlines ja Istanbulin kaupunki).
Ja ei millään pahalla, mutta ehkä jonkun kokeneen kilpailujärjestäjän löytäminen oraganisaatioon voisi auttaa...
Täällä on ainakin sata minua pätevämpää
Lähetetty: Touko 13, 2015 11 : 22
Kirjoittaja Maffer
Voittaja saa häviäjien varusteet.
Lähetetty: Touko 14, 2015 0 : 42
Kirjoittaja eskolius
Iso sponsori saattaisi tuoda mukanaan paitsi rahaa, myös markkinointiosaamista.
Mistä muuten esimerkiksi DC:n uutiset löytävät tiedon kilpailuista? Miten järjestäjä tavoittaa tällaiset keskeiset ruohonjuuritason viestinviejät?
Lähetetty: Touko 22, 2015 19 : 37
Kirjoittaja eskolius
Tällaista postia laitoin menemään:
Good prizes
eg. your prizes are otherwise good as they are related to the promoted product = Istanbul, but do participants afford to fly to Istanbul to collect their prizes?
Valued sponsors
eg. Turkish Hava Yollari, which might also publish a piece in their magazine
First-class web pages
Layout, constantly current and up-to-date, perhaps interviews etc.
Mobile users make 1/2 of all visitors. Now your front page image show doesn’t show up on iPhone/iPad, and the layout is not responsive (awful on a small smart phone screen). Also from April 2015 on, Google search will put all those pages lower in results that don’t have mobile-friendly layout > your contest is not found
Extended marketing
It’s important to find arenas for displaying both winners and other photos to draw attention (see also Valued sponsors)
Promote in social media to generate attention
Make it viral: get active people to promote your message in social media and topic-related bulletin boards