Hinnaston määrittelemisestä
Lähetetty: Touko 13, 2014 22 : 57
Tuossa muutama mainostoimisto on pyytänyt minulta hinnastoa, jonka luomiseen kaipaisin joitakin simppeliä vinkkejä ja vastauksia tyhmiin kysymyksiin. En kysy, että mitä minä voisin veloittaa vaan, että mitä kaikkea minun pitäisi ottaa huomioon sitä luodessa? Mitä asioita yritykset haluavat tietää hinnastosta? Kuinka te suhtaudutte siihen että yritys haluaa ostaa kaikki oikeudet jatkuvalla käytöllä, koska "näin toimitaan kaikkien kanssa ja se on meille helpoin".
Valokuvaajaksi.fi sivustolla oli tällaista listaa hinnaston sisältöön liittyen: - hinnat eri medioihin
- hinnat suhteessa tekijänoikeuksien luovutuksen laajuuteen
- aikakohtaiset palkkioperusteet (tuntihinta/puolipäivä/päivä)
- kuvakohtaiset palkkioperusteet
Mitä tarkoittaa "eri medioihin"? Miten määritellään puoli -tai koko päivä?
Kiitos avusta! :)
Valokuvaajaksi.fi sivustolla oli tällaista listaa hinnaston sisältöön liittyen: - hinnat eri medioihin
- hinnat suhteessa tekijänoikeuksien luovutuksen laajuuteen
- aikakohtaiset palkkioperusteet (tuntihinta/puolipäivä/päivä)
- kuvakohtaiset palkkioperusteet
Mitä tarkoittaa "eri medioihin"? Miten määritellään puoli -tai koko päivä?
Kiitos avusta! :)