Takuukorjaukset

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
SAnttila
Viesti:

Takuukorjaukset

Viesti Kirjoittaja SAnttila »

Osaako kukaan kertoa, minkälaisia mahiksia on saada hajonnut Nissin salama pikaisesti takaisin vahvuuteen. Myyjän sivuilla pyydetään olemaan yhteydessä ennen takuupalautusta. Pari päivää sitten laitoin sinne sähköpostia ja kysyin palautusohjeita, mutta eivät ole vaivautuneet vastaamaan. Ei siis kovin hyvältä näytä ja salamalle olisi käyttöä.

Olisi ehkä kuitenkin kannattanut ostaa merkkisalama oikeasta kaupasta, vaikka se olisikin maksanut enemmän.
Sami Anttila
Katso flickr kuvavirtani osoitteesta:
http://www.flickr.com/photos/sami_anttila/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
epertti

Viesti Kirjoittaja epertti »

Heinäkuu, hidastaa ehkä vastaustakin. Kokeile soittaa?
SAnttila
Viesti:

epertti kirjoitti:Heinäkuu, hidastaa ehkä vastaustakin. Kokeile soittaa?
Hyvä pointti. Meidänkin duunissa ollaan ihan kusessa, kun minä ja kesähessu tehdään neljän kaverin työt.

Tässä olisi vain toiset häät tulossa ja salamalle olisi käyttöä. Viime lauantaina kuvasin ensimmäiset häät ikinä ja Nissin Di866 kyrvähti jo n. sadan laukaisun jälkeen, kun kuvasin morsianta kampaamolla. Varasalamani on vanha Canon EZ 420, joka toimii manuaalisalamana kameran päällä, mutta ei sitten millään suostu laukeamaan radiotriggerillä. Nissinin hajottua sain onneksi lainaksi kaveriltani Canon EX 550:n, jotta sain otettua potretit yms. irtosalamalla.
Sami Anttila
maraton

Viesti Kirjoittaja maraton »

Heijja Nissin&co! V..ttu että ihmisen pitää olla tyhmä kun ostaa tommosta! Itselleni tietenkin meuhkaan. Tein saman virheen.

Ostin Di866 noin kolme kuukautta sitten, kaksi viimeisintä se on ollut huollossa. Todella huonosti ketään kiinnostaa mun sähköpostit. Soittaessani pari viikkoa sitten oli salama juuri lähdössä. Ei oo näkyny.
SAnttila
Viesti:

Sen siitä saa, kun ostaa halpaa. Tänään myyjä vastasi ja pyysi olemaan suoraan yhteydessä maahantuojaan. Saapa nähdä, miten homma etenee tästä. Toiveet on korkealla, että saisin pian toimivan salaman. Mutta joo, kyllä tuo on viimeinen Nissin salama, joka tulee tähän talouteen. Pahinta tuossa on TTL käytössä järjettömän rasittava zoomipään ääni. Pitää alkaa säästämään sellaiseen 5jotain EX Canoniin.
Sami Anttila
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

SAnttila kirjoitti: Nissin Di866 kyrvähti jo n. sadan laukaisun jälkeen, kun kuvasin morsianta kampaamolla.
Nosti hymyn kaaren kasvoille.

Vaan tottapa on, että noi Nissinit ja walimexit on kivoja halpoja värkkejä, kun harrastaa jotain pientä, mutta oikeaan työnomaiseen kuvaamiseen ei niistä yksinkertaisesti ole. Mä tuossa koulun aikana tein kuvauskeikkoja opiskelun ohessa ja köyhänä kuvittelin pärjääväni halpisvehkeillä. Koskaan en ole niin hävennyt, kun potrettia ottaessa walimexi tuprauttaa kämpän täyteen kitkerää savua ja pelmahtaa palamaan. Seuraavana päivänä marssin Matille ostamaan bowensit.

Hajoaa kyllä noi merkkivehkeetkin ja siksipä kannattaa ostaa aina kaksi. On vähän huonoa, jos on luvannut kuvata jollekin jotain ja homma jää siitä kiinni kun vehkeet ei toimi.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
SAnttila
Viesti:

Varavehkeet pitää olla juu. Mulla tuo salama oli ehkä kaikkein kriittisin, koska tuo varasalamani ei suostu laukeamaan radiotriggerillä. Minkään muun laitteen hajoaminen ei olisi aiheuttanut samaa ongelmaa, mutta tuossa oli tosiaan vähän tuuribackuppina tuo, että sain kaverilta lainaksi salaman, kun oli ennalta sopimaton juttu tuo kaluston lainaus nolla varoitusajalla.

Tuo on kyllä mystinen juttu, ettei triggeri laukaise Canon 420 EZ:a. Luulin aluksi, että ongelma oli, että triggeri ei saanut kontaktia salaman jalan raossa olevaan liittimeen, kun tuossa vanhassa Canonissa liitin on niin pieni. Juotin piuhat kiinni raon kontaktiin ja keskiliittimen kontaktiin ja kun ne oikosulkee, niin salama välähtää. Mutta kun laittaa piuhalla kiinni triggeriin, niin ei tapahdu mitään.
Sami Anttila
t-ph

Viesti Kirjoittaja t-ph »

maraton kirjoitti:Heijja Nissin&co! V..ttu että ihmisen pitää olla tyhmä kun ostaa tommosta! Itselleni tietenkin meuhkaan. Tein saman virheen.

Ostin Di866 noin kolme kuukautta sitten, kaksi viimeisintä se on ollut huollossa. Todella huonosti ketään kiinnostaa mun sähköpostit. Soittaessani pari viikkoa sitten oli salama juuri lähdössä. Ei oo näkyny.
Itse ostin Di866 Canonille ennen joulua, ja mitään ongelmia ei ole ollut. Lienenkö saanut sitten unelmakappaleen?
Canon Eos450D, Efs18-55IS, EF50/1.8II
Nissin Di866

Kuviani
http://tp.1g.fi/kuvat/
SAnttila
Viesti:

Hajonneen Nissin kohtalo on edelleen auki. Myyjän pyynnöstä kiikutin salaman maahantuojalle. Maahantuojalla ovat kyllä hyvin ystävällisiä, mutta lupauksia ei pidetä. Rahat siis meni, eikä minulla ole salamaa.

Ehkä pitäisi pyytää myyjää lähettämään heti ehjä salama tai maksamaan kauppahinnan takaisin. Mitä olette mieltä?
Sami Anttila
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

SAnttila kirjoitti:Hajonneen Nissin kohtalo on edelleen auki. Myyjän pyynnöstä kiikutin salaman maahantuojalle. Maahantuojalla ovat kyllä hyvin ystävällisiä, mutta lupauksia ei pidetä. Rahat siis meni, eikä minulla ole salamaa.

Ehkä pitäisi pyytää myyjää lähettämään heti ehjä salama tai maksamaan kauppahinnan takaisin. Mitä olette mieltä?
Kuluttajavirasto on sitä mieltä, että pari kolme viikkoa on kohtuullinen korjausaika ja sen jälkeen myyjän pitää vähintään antaa asiakkaalle vastaava tavara käyttöön.
Tämä ei siis perustu takuuseen, vaan myyjän kuluttajansuojalain mukaiseen virhevastuuseen myymästään tavarasta. Kuntasi kuluttajaneuvoja antaa apua tarvittaessa virkansa puolesta.
Matti Vuori
SAnttila
Viesti:

Toi on aika sairaan pitkä aika. Jos salamaa joku meinaa korjata kolme viikkoa, niin tulee korjaukselle hintaa.
Sami Anttila
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

SAnttila kirjoitti:Toi on aika sairaan pitkä aika. Jos salamaa joku meinaa korjata kolme viikkoa, niin tulee korjaukselle hintaa.
Salama on korjaamon hyllyssä 2 vk ja 4,5 työpäivää. Puolen päivän aikana sitä korjataan 0,5-2 tuntia. Jos tuo aika ylittyy niin tilalle annetaan varmaakin uusi tai sanottaan ettei sitä kannata korjata. Huollettavia laitteita pidetään korjaamolla hyllyssä, jotta työtilannetta on helppo suunnitella kun töitä on jonossa.
SAnttila
Viesti:

Joo kyllä mä jotain tuollaista epäilinkin. Tuolla varmaan saadaan kustannukset pysymään aisoissa. Kunhan koitin olla sarkastinen. Eniten minua tökkii se, että minuun luvattiin kahden tahon toimesta jo viime viikolla olla yhteydessä ja kertoa tuomio. Ja tämä lupaus petettiin.

Niin ja pari viikkoa olisi varmaan ihan riittävä aika hyllyttää muiden tavaroita, mutta ehkä kuluttajaviranomaiset ovat sen verran hyvin kestitettyjä teollisuuden puolelta, että ovat päätyneet kolmeen viikkoon.
Sami Anttila
Masadist

Viesti Kirjoittaja Masadist »

maraton kirjoitti:Heijja Nissin&co! V..ttu että ihmisen pitää olla tyhmä kun ostaa tommosta! Itselleni tietenkin meuhkaan. Tein saman virheen.

Noh.. teillä sentään meni pelkkä salama.. Huomasin itse, että omassa kamerassa ei oikein tunnu toimivan kameran oma salama ollenkaan. Herjaa vain, että kameraan on kytketty ulkoinen.. Tais kyrvähtää jotain asuntomessujen aikaan, kun jotenkin kummasti alkoi pätkimään myös tuon nissinin toiminta..
JiiPeeM

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

Masadist, tarkista se Kanonin salamakengän mikrokytkin....
Luulee sinulla olevan yhä ulkoisen kiinni...
En tiedä tarkemmin paikkaa kun ei Kaanonia ole, mutta paljon lukenut tuosta häiriöstä..
Rustinki

Viesti Kirjoittaja Rustinki »

SAnttila kirjoitti:Joo kyllä mä jotain tuollaista epäilinkin. Tuolla varmaan saadaan kustannukset pysymään aisoissa. Kunhan koitin olla sarkastinen. Eniten minua tökkii se, että minuun luvattiin kahden tahon toimesta jo viime viikolla olla yhteydessä ja kertoa tuomio. Ja tämä lupaus petettiin.

Niin ja pari viikkoa olisi varmaan ihan riittävä aika hyllyttää muiden tavaroita, mutta ehkä kuluttajaviranomaiset ovat sen verran hyvin kestitettyjä teollisuuden puolelta, että ovat päätyneet kolmeen viikkoon.
Toinen näkökanta ;)

Kuluttajat on opetettu niin hyvälle, että kaikki pitäisi saada heti. En usko tavaroiden hyllytykseen töidensuunnittelun näkökannasta. Luulisi töitä olevan sen verran, että tuotteille joutuu antamaan toimitusaikaa. Varaosien hankintakin voi vaatia yhden tai kahden viikon ajan.
Vauhti korjaa virheet
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Masadist kirjoitti:

Noh.. teillä sentään meni pelkkä salama.. Huomasin itse, että omassa kamerassa ei oikein tunnu toimivan kameran oma salama ollenkaan. Herjaa vain, että kameraan on kytketty ulkoinen.. Tais kyrvähtää jotain asuntomessujen aikaan, kun jotenkin kummasti alkoi pätkimään myös tuon nissinin toiminta..
Noista oli juuri jokin aika sitten juttua.

Löytyihän se.

..siis sen runkoon integroidun salaman toiminnasta/toimimattomuudesta.
Ehkä otin,ehkä en.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Rustinki kirjoitti:
Toinen näkökanta ;)

Kuluttajat on opetettu niin hyvälle, että kaikki pitäisi saada heti. En usko tavaroiden hyllytykseen töidensuunnittelun näkökannasta. Luulisi töitä olevan sen verran, että tuotteille joutuu antamaan toimitusaikaa. Varaosien hankintakin voi vaatia yhden tai kahden viikon ajan.
Tuokin on melkolailla totta, varsinkin kun katsellee juttuja ihmisten itselleen ulkomailta tilattujen tavaroiden seurantatietojen päivittämisestä muiden luettavaksi tänne keskustelupalstalle.

Pakko myöntää että kun itsekin tulee tilailtua tavaraa verkkokaupoista niin kyllä sitä paketin kulkua pitää (kiimaisena) seurata. Nyt ei enää sentään jaksa harmistua jos pakettia ei saakaan luvattuna päivänä postista tai jos toimitukseen tulee päivä-kaksi viivettä.

JAS:lla ei tarvitse seisottaa laitteitaan heidän hyllyssä vaan huoltoon voi varata ajan. Itse olen käyttänyt tuota palvelua ja se on toiminut hyvin. Tosin ajan varaamisesta voi mennä pari-kolme viikkoa siihen että laitteen saa huollettua, mutta tuo on sopinut usein omiin JAS:n ohi kulkeviin reissuihin aika hyvin. Laite aamulla huoltoon ja iltapäivästä on tullut tekstiviesti, että laiteen voi hakea pois.
Rustinki

Viesti Kirjoittaja Rustinki »

Jappee kirjoitti: JAS:lla ei tarvitse seisottaa laitteitaan heidän hyllyssä vaan huoltoon voi varata ajan. Itse olen käyttänyt tuota palvelua ja se on toiminut hyvin. Tosin ajan varaamisesta voi mennä pari-kolme viikkoa siihen että laitteen saa huollettua, mutta tuo on sopinut usein omiin JAS:n ohi kulkeviin reissuihin aika hyvin. Laite aamulla huoltoon ja iltapäivästä on tullut tekstiviesti, että laiteen voi hakea pois.
Tuo on minusta hyvää palvelua jos homma vielä oikeasti toimii.
Vauhti korjaa virheet
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Toimii se.
Varaavat vielä (oletettavasti) tarvittavat tarvikkeetkin valmiiksi.
Ehkä otin,ehkä en.
Vastaa Viestiin