Bowenssit Varustamolle, (vähän Elinkaakin)
-
- Viesti:
Bowenssit Varustamolle, (vähän Elinkaakin)
Tuli mainos että "taas saa Bowensseja Suomesta" kun Studio Varustamo alkaa tuomaan niitä maahan.
Herääkin kysymys MISSÄ MATTI? Siis selänteen matti. Pyöriikö Salamaselänne vielä entiseen malliin? Itse on tullut käytyä siellä viimeksi viime vuosituhannella, ja kaikkihan voi muuttua....
Herääkin kysymys MISSÄ MATTI? Siis selänteen matti. Pyöriikö Salamaselänne vielä entiseen malliin? Itse on tullut käytyä siellä viimeksi viime vuosituhannella, ja kaikkihan voi muuttua....
Viimeksi muokannut Hannu KH, Kesä 18, 2010 22 : 47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Taitaa olla erillinen tuote:Hannu KH kirjoitti:Onkos Waferiin tasovalot ihan oman firman tuotteita vai onko ne jotenkin Bowensseja? Ne ovat ainakin hyviä.Tipe kirjoitti:Bownsilla ei vaan oikein ole mitään, mikä nappais niin kauheasti.
http://www.plumeltd.com/wafer_light_bank/waferring.html
Ainakin siihen saa adapteria lähes kaikkiin valomalleihin.
-
Re: Bowenssit Varustamolle.
Kävin Matin luona viimeeksi eilen hakemassa tavaraa. Matti menee ikänsä luomalla varmuudella.Hannu KH kirjoitti:Tuli mainos että "taas saa Bowensseja Suomesta" kun Studio Varustamo alkaa tuomaan niitä maahan.
-
- Viesti:
Re: Bowenssit Varustamolle.
Nettisivutkin näytti olevan entisenlaiset, joten ei kai siinä mitään.aminof kirjoitti:Kävin Matin luona viimeeksi eilen hakemassa tavaraa. Matti menee ikänsä luomalla varmuudella.Hannu KH kirjoitti:Tuli mainos että "taas saa Bowensseja Suomesta" kun Studio Varustamo alkaa tuomaan niitä maahan.
-
- Viesti:
Näytti varustamolla olevan kaikenlaista uutta salamajuttua, hinnoista en osaa sanoa.
Elinkakäyttäjälle on tämä aika mielenkiintoinen pikkujuttu:
http://studiovarustamo.workspace8.smile ... ode=FY7679[/list]
Elinkakäyttäjälle on tämä aika mielenkiintoinen pikkujuttu:
http://studiovarustamo.workspace8.smile ... ode=FY7679[/list]
-
- Viesti:
Eipä ole tuota Waferia tullut käytettyä, onko jotain speciaalin erikoista, miksi kannattaisi ?Hannu KH kirjoitti:Onkos Waferiin tasovalot ihan oman firman tuotteita vai onko ne jotenkin Bowensseja? Ne ovat ainakin hyviä.Tipe kirjoitti:Bownsilla ei vaan oikein ole mitään, mikä nappais niin kauheasti.
-
- Viesti:
Aika tukeva rakenne ja monet jotka ovat sitä käyttäneet kehuvat että siitä tulee todella hyvännäköinen valo.Tipe kirjoitti:Eipä ole tuota Waferia tullut käytettyä, onko jotain speciaalin erikoista, miksi kannattaisi ?Hannu KH kirjoitti:Onkos Waferiin tasovalot ihan oman firman tuotteita vai onko ne jotenkin Bowensseja? Ne ovat ainakin hyviä.Tipe kirjoitti:Bownsilla ei vaan oikein ole mitään, mikä nappais niin kauheasti.
Waferissa näköjänsä lukee myös Bownes...joten kyllä niillä jotain yhteistä täytyy olla.
-
Omaa kokemusta ei ole mutta kai tuollakin jotain merkitystä on:Tipe kirjoitti:Eipä ole tuota Waferia tullut käytettyä, onko jotain speciaalin erikoista, miksi kannattaisi ?Hannu KH kirjoitti:Onkos Waferiin tasovalot ihan oman firman tuotteita vai onko ne jotenkin Bowensseja? Ne ovat ainakin hyviä.Tipe kirjoitti:Bownsilla ei vaan oikein ole mitään, mikä nappais niin kauheasti.
"Tasovaloheijastin 140 x 100 cm koossa. Syvyys 50 cm. Heijastimen sisällä on kaksi diffuusiokangasta valoa tasoittamassa ja pehmentämässä."
-
- Viesti:
Mulla on tommonen, rakenne poikkeaa hieman muista, diffuusiokalvot ovat keskellä tasovaloa ja niitä voi käyttää yhdessä, erikseen tai otta kokonaan pois. Kalvot ovat erimoisia, joten tarkka käyttäjä voi valita mieltymyksensä mukaan kuinka niitä käyttää.JuhaM kirjoitti:Omaa kokemusta ei ole mutta kai tuollakin jotain merkitystä on:Tipe kirjoitti:Eipä ole tuota Waferia tullut käytettyä, onko jotain speciaalin erikoista, miksi kannattaisi ?Hannu KH kirjoitti: Onkos Waferiin tasovalot ihan oman firman tuotteita vai onko ne jotenkin Bowensseja? Ne ovat ainakin hyviä.
"Tasovaloheijastin 140 x 100 cm koossa. Syvyys 50 cm. Heijastimen sisällä on kaksi diffuusiokangasta valoa tasoittamassa ja pehmentämässä."
Mulla on tällähetkellä vain toinen paikoillaan.
-
- Viesti:
No toi ois hyvä, softia tarvii joskus, toisinaan aika kovaakin valoa.Hannu KH kirjoitti:Mulla on tommonen, rakenne poikkeaa hieman muista, diffuusiokalvot ovat keskellä tasovaloa ja niitä voi käyttää yhdessä, erikseen tai otta kokonaan pois. Kalvot ovat erimoisia, joten tarkka käyttäjä voi valita mieltymyksensä mukaan kuinka niitä käyttää.JuhaM kirjoitti:Omaa kokemusta ei ole mutta kai tuollakin jotain merkitystä on:Tipe kirjoitti: Eipä ole tuota Waferia tullut käytettyä, onko jotain speciaalin erikoista, miksi kannattaisi ?
Tässä nyt kuitenkin varmaan menee muutama softari ostoon, joten pitää katsella vaihtoehtoja hintaluokasta 'järkevä'.
-
- Viesti:
Itse en ole kovin syvällisesti tätä asiaa tutkinut, mutta noilla diffuusioilla vaikutetaan enempi valon jakaantumiseen kuin valon kovuuteen. Ainakin tossa mun tasovalossa heijastinmateriaali on osaksi hopeinen ja osaksi vaalea. Kovaa valoa tehdään jollain muulla valolla, jossa koko heijastin on hopeinen.Tipe kirjoitti:No toi ois hyvä, softia tarvii joskus, toisinaan aika kovaakin valoa.Hannu KH kirjoitti:Mulla on tommonen, rakenne poikkeaa hieman muista, diffuusiokalvot ovat keskellä tasovaloa ja niitä voi käyttää yhdessä, erikseen tai otta kokonaan pois. Kalvot ovat erimoisia, joten tarkka käyttäjä voi valita mieltymyksensä mukaan kuinka niitä käyttää.JuhaM kirjoitti: Omaa kokemusta ei ole mutta kai tuollakin jotain merkitystä on:
Tässä nyt kuitenkin varmaan menee muutama softari ostoon, joten pitää katsella vaihtoehtoja hintaluokasta 'järkevä'.
Mutta kannattaa silti tutustua värkkiin, jos hankinta on ajankohtainen.
-
- Viesti:
Tosin ainahan tuo pehmentää, jokainen diffuusiokangas välissä.Hannu KH kirjoitti:Itse en ole kovin syvällisesti tätä asiaa tutkinut, mutta noilla diffuusioilla vaikutetaan enempi valon jakaantumiseen kuin valon kovuuteen. Ainakin tossa mun tasovalossa heijastinmateriaali on osaksi hopeinen ja osaksi vaalea. Kovaa valoa tehdään jollain muulla valolla, jossa koko heijastin on hopeinen.Tipe kirjoitti:No toi ois hyvä, softia tarvii joskus, toisinaan aika kovaakin valoa.Hannu KH kirjoitti: Mulla on tommonen, rakenne poikkeaa hieman muista, diffuusiokalvot ovat keskellä tasovaloa ja niitä voi käyttää yhdessä, erikseen tai otta kokonaan pois. Kalvot ovat erimoisia, joten tarkka käyttäjä voi valita mieltymyksensä mukaan kuinka niitä käyttää.
Mutta kannattaa silti tutustua värkkiin, jos hankinta on ajankohtainen.
-
Mulla on yksi pieni Wafferin strippi / Ostettu Matilta
- ymmärsin niin että Waffer tekisi ainakin osan Bowensin merkillä myytävistä tasovaloista
- erittäin tyytyväinen niin mekaniikkaan kuin myös toimintaan
- ainakin tuossa stripissä ne välidiffuurorit läpäisevät valoa erilailla, toisella saa tasaisen valon koko pinnalle ja toiselle stripin ylä- ja alareuna ovat hieman himmeämmät vrt keskusta
- ymmärsin niin että Waffer tekisi ainakin osan Bowensin merkillä myytävistä tasovaloista
- erittäin tyytyväinen niin mekaniikkaan kuin myös toimintaan
- ainakin tuossa stripissä ne välidiffuurorit läpäisevät valoa erilailla, toisella saa tasaisen valon koko pinnalle ja toiselle stripin ylä- ja alareuna ovat hieman himmeämmät vrt keskusta